Part 34

133 11 4
                                    

Zen berada di atas bukit berhampiran kawasan tempat askar berteduh. Dia memandang satu persatu khemah yang berdiri teguh di atas tanah. Perbincangan yang diadakan berhujung kata sepakat tentang strategi dan hal lain.

Kedengaran bunyi nafas halus menarik perhatian Zen. Dia memusingkan kepala dan Mia berdiri dan memandang lembut ke arah Zen. Zen kembali memandang ke arah medan perang dan mia menghampiri sisinya.

" Pikiran sesuatu?" Soal Mia lembut. Dia mengenali Zen sudah lama. Semenjak dengan nama lamanya iaitu Eym

" Perang yang akan terjadi nanti "Zen bicara dengan halus.

"You scared,Zen?" Soal Mia yang berdiri tegak di samping Zen.Dia memandang dimana pandangan Zen tertuju.

"Maybe,sebab aku tak tahu apa yang akan terjadi dalam peperangan nanti. Entah aku terbunuh,atau kawan-kawan aku yang terbunuh. Masa depan kita tak jangka, Mia" Balas Zen panjang disambung dengan helaan nafas berat.

Mia tersenyum nipis. Dia menarik tangan Zen lalu mengenggamnya dengan tulus. Zen tidak membantah perbuatan Mia malah dia juga sama mengetatkan tangannya.

"You are strong, Zen.Saya yakin awak mampu lindungi semua orang. Bahkan semua orang pon percaya dengan kekuatan awak."

Zen tersenyum mendengar balasan Mia. Dia terlalu memberi tekanan kepada fikirannya. Saat ini, dia tidak berjuang berseorangan. Dia berjuang dengan sahabat yang setia bersamanya dan dia tak perlu takut kerana dia mempunyai ramai orang yang dipercayainya. Lama mereka berada di situ, untuk menghilangkan perasaan gemuruhnya dia mengajak Mia untuk berjalan bersamanya ke khemah yang beratur di hadapannya dan melihat keadaan tentera mereka.

***************

Assalamualaikum pada peminat karya ini. Terutamanya sekali aku nk minta maaf sebab terlalu lama aku hold. Atas kesibukkan dan masa yang suntuk dan juga semangat tu hilang. Apa pendapat korang kalau aku write karya yang baru? Sbb yang ini aku dh bnyk lupa jalan cerita and nama ii. Aku takut kalau bersambung banyak jalan cerita yang berterabur. So pendapat korang amatla aku hargai. Terima kasih kerana mengsupport karya aku.Salam bertemu kembali aku ucap

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 30, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TALE OF RESURRECTION ANCIENT DRAGON LEGEND SIRI KEDUA[HIATUS]Where stories live. Discover now