5 | Kolam

11K 1.1K 72
                                    

PENDEK JE😭 AKAN UPDATE LAGI DALAM MASA TERDEKAT! WAIT FOR MEEEE🥺♥️

Mata hijau emerald miliknya bertembung dengan sepasang mata aku dengan tidak sengaja.

Diam.

Lama.

Serapat ini... Mata dia benar benar warna hijau emerald. Jika bermata hazel, dalam hijau tu ada campuran coklat juga. Mata Dryan pula benar benar hijau zamrud, cantik tapi cara pandangan dia macam keliru.

Aku menarik pergelangan tanganku kembali dengan spontan apabila tersedar. Jantung aku berdegup laju dari biasa.

"Apa kau buat ni?"
Takkan aku tengah basuh baju pula, aduh Dryan ni...

"Lapkan darah kau." Sepasang mata hijau emerald itu jatuh pada tisu di tangan aku sebelum pantas tangannya merampas. Dia berdecit sekilas dan mengalih pandangan ke arah jalan raya. Seperti tidak berpuas hati. Hm, sombong budak ni. Eh eh dia ni, aku tolong je kot...

"Aku boleh buat sendiri." Sekilas dia mengalih pandangan ke arah kiri pula, ceh... Tadi yang aku hulur, kau tak ambil pula. Pusinglah sana, macamlah aku nak sangat tengok muka hensem kau tu.

Jam tangan dipandang, hampir pukul 3 petang. Mana Ariq ni? Sudahlah lepas ni aku ada kelas Violin. Aku melepaskan keluhan, bukan aku nak merungut tapi Ariq selalu takde dan tak tepati masa setiap kali perjumpaan bersama. Haish, entah apa yang dia buat tu aku pun tak tahu.

Fokus aku terganggu apabila ada kereta mewah berwarna hitam yang tiba tiba berhenti di hadapan perhentian bas ini. Dryan terus bangun apabila seorang lelaki memakai berkot dan cermin mata hitam keluar dari kereta lalu membuka pintu untuknya sebelum sedikit menundukkan badannya.

"Tuan Muda," Bodyguard dia ke? Hensem juga weih! Ish Reen, abaikan kejap. Masalahnya siapa Dryan ni? Entah kenapa hati aku rasa tidak tenang. Kenapa aku macam tak tahu apa apa tentang dia?

"Kau tunggu apa lagi? Nak aku bentang karpet merah untuk kau?" Dahi aku berkerut seribu, dah kenapa dia ni?

"Kenapa?"
"Masuklah,"

Pantas kepala aku mengeleng laju. Tak mungkin aku nak ikut dia walaupun ibu bapa kitorang berkawan! Beg sekolah dipelukku dengan erat bagai taknak lepas saat Dryan memandang tajam ke arah sini.

"Heret dia."

Wait... What?!

AKU mengikut Dryan masuk ke dalam rumahnya dengan begitu kekok. Entah ke mana dia nak pergi pun aku hanya ikut. Kalau aku jalan sendiri mesti sesat! Banyak gila pintu dan koridor. Kalau main hide and seek ni, esok baru jumpa aku balik.

Dia betul betul arahkan dua pengawal dia nak heret dan nasib baik aku bangun sendiri. Haish gila Dryan ni.

"Parents kau pergi Itali dengan parents aku pagi tadi," Eh kejap... Biar betik dia ni?! Kenapa mama tak bagitahu aku pun?! Boleh mati terkejut aku kalau duduk dengan Dryan ni, selalu je ada benda yang buat aku terkejut.

"Tipulah kau," Haish siapa je nak percaya? Papa dan mama langsung tak beritahu aku tentang hal ni.

"Kau tak payah nak buat muka terkejut sangat, ada hal mustahak. Kau tu budak je, tahu apa," Terkedu aku sejenak, aku ni 17 tahun dengan tak rasminya... Habis kau tu umur berapa? Haish dasar roti enam ketul!

"Bilik kau dekat sini. Kalau kau lapar, kau panggil je mana mana pembantu rumah atau pengawal. Dah jangan kacau aku. Aku bukan babysitter kau." Maka dengan itu, dia berlalu pergi setelah membawa aku di hadapan sebuah pintu bilik. Aku nampak dia masuk ke dalam pintu bilik sebelah aku.

Babysitter? Aku tak suruh kau jaga aku pun lah! Kejap lagi aku nak hubungi mama dan papa. Dalam banyak kawan ibu bapa aku kenapa mesti aku kena tinggal dengan manusia ni? Haish!

Pintu bilik itu dibuka olehku. Cantik dan kemas tersusun. Haish dah lewat sangat ni nak solat. Baik aku cepat cepat solat.

PINTU balkoni ditarik perlahan olehku. Haish batal jawabnya kelas violin aku ni. Hmm tapi aku kena balik ke rumah juga sebab nak ambil homework dan buku untuk hari esok. Nak tak nak aku kena cari Dryan juga atau aku lari je keluar? Hm...

Anak mata hitam aku merenung ke arah taman bawah. Ada kolam renang yang sangat besar dan hiasan pokok seperti taman bunga di sebelahnya. Ada padang golf dan beberapa gelanggang sukan lain lagi. Dryan ni... Dia memang bukan orang biasa. Aku nak tanya lebih lebih pun nampak macam makcik bawang pula.

Walaupun berada di tingkat tiga, telinga aku dapat menangkap bunyi air yang kuat seolah olah ada orang yang baru terjun ke dalam kolam renang itu. Mataku tertangkap ke arah figura manusia yang sedang berenang di situ.

Dryan...

Entah kenapa jantung aku berdegup lebih laju lagi dari biasa. Haish sudahlah takde baju lagi! Nampak pula tu enam ketul roti dia. Haish macam mana lah aku boleh terjebak dengan dia ni?

Aku mengecilkan mata aku apabila ternampak sesuatu di belakang Dryan, tulisan kecil berwarna hitam. Takkan lah... Tak mungkin, aku salah tengok je rasanya. Lagipun dari jauh kan? Aku ketawa hambar.

Ralit memerhati, aku ternampak ada beberapa orang pengawal yang memakai kot hitam itu berjalan ke arah kolam renang. Mereka... Jasadku bagai terdiam dan sukar untuk bergerak buat seketika.

Mereka berhenti di hadapan kolam renang itu apabila Dryan membuat isyarat sesuai. Apa yang membuatkan aku terdiam tu apabila sepucuk pistol dikeluarkan dari poket masing-masing.

Nak bunuh aku ke?

- TO BE CONTINUED -

SORRY! PENDEK SANGAT!😭 AKAN UPDATE DALAM MASA TERDEKAT🥺♥️

Dryan Wyatt✔️Where stories live. Discover now