7 | Hoodie Hitam

11.3K 1.2K 363
                                    

THANK YOU KORANG, SUDI VOTE DAN KOMEN CHAPTERS SEBELUM NI🥺♥️ MAAF KALAU CHAPTER NI MENGECEWAKAN. STAY SAFE SEMUA♥️

Bang!

Pintu dihempas kasar!

Lembik lutut! Aku gigih berpaut di tombol pintu, entah mungkin terlalu terkejut sangat sampai aku buat kerja tak betul.

Dup dap dup dap, jantung aku tengah buat konsert percuma. Nasib aku tak jatuh je atas lantai koridor tadi.

"Your heart,"

Kenapa dengan aku ni? Macam hari ni hari terakhir aku je... Pipi aku terasa panas berbahang apabila otak mula tayang semula apa yang terjadi.

Suara dia... Lembut dan perlahan, cukup tenang ditambah secukup rasa dengan senyuman sinis tu... Argh! Dryan Wyatt! Kau salah makan ke? Kenapa dia cakap macam tu tadi?

Bunyi nada dering dari telefon aku kedengaran saat aku cuba stabilkan jantung semula. Perlahan-lahan langkah disusun ke arah karbinet katil. Nama My Future💖🙈 terpapar pada skrin iPhone 11 Pro Max, aku mengiggit bibir sendiri. Entah kenapa termuncul rasa bersalah dalam diri aku.

Aku tercair tengok roti basah, eh tak... Maksud aku, tertarik tengok Dryan sedangkan ada Ariq... Aduhai, teruknya aku. Dengan segera, aku menjawab panggilan Ariq.

"Assalamualaikum, Reen. Awak sihat?"
"Walaikumsalam, Ariq. Mestilah, saya sihat. Awak?" Rambut disimpul dengan jari sambil terukir senyuman. Aku fikir Ariq dah lupakan aku, aduhai. Tiba tiba rasa tekak kering jadi aku buat keputusan untuk keluar kembali.

"Saya sihat je. Erm Reen, saya nak minta maaf sebab tak ambil awak tadi. Tak sangka pula ada kecemasan dengan mama saya yang sakit," Bibirku masih lagi tersenyum, tak mengapa. Aku faham dengan keadaan ibu Ariq yang berulang alik dari hospital sejak tahun lepas.

"It's okay, saya faham. Ariq... Kalau esok awak ada masa tak?" Aku teringatkan tarikh esok merupakan genapnya hubungan kitorang selama dua tahun, takkanlah Ariq takde masa kan?

"Mestilah ada, esok hari istimewa," Aku sudah tersengih, aduhai. Jarang betul lelaki nak ingat tarikh penting ni! Hati aku terus cair dengan sikap Ariq. Kakiku melangkah masuk ke dalam dapur.

"Reen, disebabkan saya asyik sibuk je waktu malam... Malam ni kita call sampai pagi nak?" Mataku tertutup rapat, berdebar debar pula aduhai. "Boleh je, boleh sangat! Awak, kejap eh. Saya nak minum air. Nanti dah masuk bila, saya mesej awak. Tunggu saya," Aku memutuskan talian lalu telefon diletakkan di atas meja dari granit itu.

Gelas dicapai lalu mengisi air dari Coway. Terasa seperti ada orang yang tiba tiba masuk dapur. Aku terus menoleh ke belakang.

"Sengal, aku pinjam telefon kau untuk malam ni. Telefon aku habis bateri, aku nak main PUBG. Bye,"

Belum sempat otak aku proses apa yang terjadi, dia sudah melangkah keluar setelah menyambar telefon aku.

"Dryan! Woih tunggu!"

Saat aku ingin mengejar dia, tiba tiba lampu di dalam dapur imi tertutup.

"Mama!"

Aku takut gelap, argh! Tak guna punya Dryan!


AKU menjeling ke arah si dia yang baru menyerahkan telefon aku pada keesokannya. Tak pasal pasal aku tak boleh bermalam dengan panggilan Ariq. Ugh, dasar Dryan! Entah dia boleh buka ke tak telefon aku, nampak macam takde apa yang terusik.

Dryan Wyatt✔️Where stories live. Discover now