03- Hari Pertama Yang Teruk🌸

2K 229 34
                                    

"Yeowoo! Ini buku-buku yang awak perlukan semasa mengajar Yoongi!"

Bumm!!

Kitsune menghempaskan buku itu diatas meja duduk yang berada di tepi dinding. Yeowoo yang sedang menikmati teh terkejut sampai terangkat bahunya.

"Hikkk!!" Yoongi hanya melihat sahaja dengan matanya yang suram itu. "Jadi Yoongi, kau mesti belajar arraseo??!" ujar Kitsune dan menundingkan jarinya kearah Yoongi yang menikmati *senbei dan baring mengiring sambil tangannya menampung kepalanya, melihat Kitsune.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


(Senbei- biskut beras)

"Uugghh.." Kitsune mengeluh. Rasa macam cakap dengan dinding. Dia berpaling kearah pintu dan menapak keluar.

"Tunggu!!!"

Yeowoo berdiri lalu memegang pergelangan tangan Kitsune. "Awak nak pergi mana??" soalnya. Kitsune tersenyum sambil melepaskan pergelangan tangannya daripada gengaman Yeowoo. "Balik tempat saya, awak jaga Yoongi ya? Bye!"

"Nant-"

Bamm!

Dahi Yeowoo berkerut. "Sampai hati dia.." kata Yeowoo perlahan. Dia berpaling kearah Yoongi yang masih sama dengan posisi tadi. Dia mengeluh seketika.

"Okay Yoongi, esok pukul 3 petang kita akan mulakan pembelajaran arraseo?? Saya ada amanah ke atas diri awak, okay??" Yoongi hanya memandang Yeowoo yang seperti bercakap seorang diri.

Dak dak dak...

Buukk!!!

"Aarrghhh!!!" terbaring Yoongi di buatnya selepas kepalanya di pijak oleh Yeowoo. "Lain kali orang tanya jawab, kau ni memang takda adab ke??" marah Yeowoo secara tenang namun dalam hatinya sudah membuak-buak perasaan marahnya.
"Aku masuk tidur dulu, selamat malam.." katanya dan mengusung beg baju dan beberapa buah buku yang di beri Kitsune 25 minutes past.

Kringg~ Kringg~!

Yoongi yang rasa terganggu terus bangun dari pembaringannya dan menapak ke bilik Yeowoo. Pintu itu di buka dan terlihat Yeowoo yang terbongkang diatas tilam *futon sambil berdengkur. Selimut lepas kemana, bantal lepas kemana.

(Futon - ala² toto versi jepun)

Yoongi mengerutkan dahinya marah.

"BANGUNLAH PEREMPUAN PEMALAS!!!!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"BANGUNLAH PEREMPUAN PEMALAS!!!!"

DUSH!

"AAAAAAHHHHHH!!!!!"

__

Yeowoo menggosokkan punggungnya. Sakit nak mati. Dasar lelaki dayus, suka hati dia sepak punggung aku. Curse on you Yoongi. Yeowoo hanya mampu menyumpah seranah Yoongi di dalam hatinya.

Yoongi pula hanya meneruskan suapan kerak roti ke dalam mulutnya dan minum air teh di pagi hari. Yeowoo masih berdiri dan memerhatikan tingkah Yoongi. Yoongi melihat kearah atas dan memandang muka Yeowoo.

"Kenapa??"

(Mizuki; author! Author lupa intro hero kita! Ini dah chapter 3!

Author; lah yaka?? Okay, okay!)

Author; lah yaka?? Okay, okay!)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ini hero kita, Yoongi. Telah hidup selama 1000 tahun. Dia mempunyai masalah sekatan kuasa selama 500 tahun lalu menyebabkan dia tidak mampu melakukan aktivti. Selepas itu dia mula aktif namun telah tertidur selama 400 tahun lalu. Dia hanya belajar bermain alat muzik dan lepas tu tidur. Sebab tu dia lembab. Kejam tak? Mampuih pi kat hang!

"Okay sudah." Yeowoo terus menolak ke tepi introduce yang author buat. Dia bercekak pinggang di depan Yoongi. "Kau dah takda benda lain nak makan??" soal Yeowoo yang sebenarnya saja mahu menyuruh Yoongi masak sarapan untuk dirinya.

"Masak sendiri" kata Yoongi tanpa menoleh melihat Yeowoo dengan perangai dinginnya yang tak guna itu. Macam tahu-tahu je niat Yeowoo, Yoongi ni.

"Okay then. Kalau aku masak kau jangan nak makan.." Yeowoo berpaling ke belakang dan bergerak pergi dengan cara ala-ala sumo nak pergi bertarung. Yoongi mengalihkan pandangannya dari tv melihat pemergian Yeowoo.

"Lantaklah.."

Yeowoo menyekat peluh di dahinya. Siap juga sarapan dia. Bukan sebab letih, tapi haba api tu yg buat dia berpeluh. Tak payah nak cliche sangat. Nasi putih dan sup daging. Sebab dia jumpa daging dalam peti ais, maka dengan itu dia amik huhuhu...

Yoongi yang terbau sup daging itu terus terbeliak matanya. Bagaikan ikan emas.

"Da... Daging aku!!" ujarnya separuh menjerit dan memegang kepalanya lalu jatuh melutut di tepi pintu dapur. Yeowoo pula hanya abaikan Yoongi lalu meneruskan suapan nasinya. Hanya satu benda sahaja yang bermain di dalam kepalanya. Sekolah, sekolah dan sekolah.

Usai makan makan dia terus bersiap sedia nak pergi sekolah. Sebelum sempat dia keluar dari pintu, Yeowoo menoleh kearah Yoongi dan berkata, "aku balik sekolah nanti, kau mesti bersiap sedia okay? Aku pergi dulu.." katanya dan blah ke sekolah.

Yoongi yang masih berdiri di depan pintu hanya tergelak kecil. "Sopan jugak budak ni"

TBC~~

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now