15 - Water Yokai, Hoseok🌸

1.3K 152 139
                                    

Yeowoo mendongak dan merenung Yoongi dengan pandangan geram.

"Aku ingatkan kau ada beberapa benda penting untuk dibuat. Rupanya.. Tch.." Yeowoo tergelak kecil.

"Kau datang nak puaskan nafsu kau rupanya. Lepas tu tinggal aku sorang-sorang kat rumah.." Yeowoo menoleh kebelakang dan mula bergerak pergi. "Selamat tinggal"


Mina dan Seokjin memandang sesama mereka. Yoongi tertunduk. Dia merenung marah kearah Seokjin.

"BODOH! APA MAKSUD KAU DENGAN BAWA DIA KESINI HAH??!" Yoongi terus menerkam Seokjin dan menarik kolar baju Seokjin dengan kuat. Mina menolak dada Yoongi sehingga lelaki itu terjatuh kesebelah daripada dia menumbuk muka Seokjin.

"AKU SURUH KAU JAGA DIA KAT RUMAH BUKAN BAWA KESINI??!! MACAM-MACAM BOLEH JADI KAT DIA KALAU DIA DUDUK KAT SINI! KENA MAKAN KAU TAHU TAK!!"

Yoongi menjerit marah. Dalam masa yang sama dia amat risaukan Yeowoo. Seokjin tergelak kecil. "Oh? Kau tu, puaskan nafsu main dengan badan perempuan kat rumah Gisaeng ni tak risaukan dia kat dunia sana tu??"

Seokjin merapatkan badannya dengan Yoongi. Mina yang melihat rasa tak sedap hati. "Kau tahu, kat dunia sana pun banyak Yokai yang berkeliaran? Jadi ianya tak ada beza pun dengan dekat sini. Sebab Soul Crystal kau ada dalam badan dia. Dan semua yokai mahukannya. Sebab apa?" dia menoleh melihat Yoongi.


"Sebab Kitsune dan Gumiho ada raksasa yang paling suci dan kuat dalam dunia Legendary Mystic ni.." usai berkata begitu. Terus tangan Mina ditarik untuk keluar dari rumah Gisaeng itu. "Kaja, mari cari Yeowoo. Tinggalkan lelaki ni.."


Dan Yoongi ditinggalkan seorang diri disitu. Seorang Gisaeng melihat Yoongi.

"Yoongi-nim"

Terus Yoongi memperbetulkan bajunya dan berlari keluar dari rumah Gisaeng itu.












Yeowoo berjalan di dalam hutan. Dia mengesat air matanya. Sedih, dia rasa begitu sedih dengan Yoongi. Entah kenapa perasaan itu wujud dalam dirinya.

"Weh... Aku bau manusialah.."

"Kau tengok perempuan tu!"

Yeowoo menoleh melihat beberapa yokai memerhatikan dirinya. "Dalam badan perempuan tu ada Soul Crystal lah!"

"Tak salahkan kita makan dia.." Yeowoo cuak. Macam mana ni?? Dua ekor Yokai itu melihat ke
arah dirinya. Oh Tuhan.

"Yah! Perempuan!! Mari sini!!!!"

"Biar aku makan kau!!"

Yeowoo ternganga luas. Andwae! Dia belum kahwin dan belum mempunyai beberapa anak yang dia nak. Dia pun nak cucu. Demi keturunan keluarganya. Tidak! Dia tak boleh mati!!

"Yarrgghhh!!!"


Shiung!


Yeowoo terus berlari dengan laju. Melepasi semua yokai yang memerhatikan dia termasuk seseorang.



Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now