35 - Perubahan Fizikal🌸

1K 144 58
                                    

Setelah selesai membeli barang, Yeowoo meletakkannya di atas meja makan dan duduk mengeluh. Kebosanan yang dia alami sekarang ni sungguh parah. Dia menjulurkan tangannya kedepan dan mukanya ke meja.

Beberapa minit selepas itu dia bangkit dan mula melakukan kerja-kerja memasak. "Tak salahkan kalau aku ajak Nami pergi berkelah harini?" soal Yeowoo di dalam hati sambil tersenyum. Alang-alang dah bosan sangat-sangat. Phonenya dicapai lalu mendail nombor Nami.










Nami sedang elok terkangkang di depan laptopnya dan tersengih sendiri sambil menikmati ikan bilis goreng yang di goreng emaknya pagi tadi semasa sarapan sebagai snek ketika dia sedang berfangirl.

Tersengih-sengih, tersengih-sengih. Aku sepak satgi bersepai gigi. Oh, lupa. Dia sedang menonton rancangan aneka ragam, Running Man yang menjemput Namjoon dan Boo Seungkwan sebagai tetamu khas. Itulah sebab dia berfangirl.

"Ohohohoh! Padan muka kau Namjoon! Nak tarik lagi seluar Jeju boy tu AHKAHKAHAKHAK!!!! HUKHUKHUK!" akibat gelak yang yang melampau-lampau, dia tersedak. Sekarang ni kau fan Namjoon ke Boo Seungkwan??



Trrt.. Trrtt...



Kepalanya menoleh kearah phonenya. Nami terus mencapai phonenya lalu diangkat.

"Annyeong~"


















"Yoongi! Kenapa kuasa kamu tu lemah sangat!" jeritan Inari mencecah 10 oktaf itu mengejutkan hampir seluruh penduduk yang berada di situ. "DIAMLAH!" Yoongi jadi emo. Dia melepaskan seluruh kuasanya kepada makhluk yang berada di depannya.

"Act, mana Hoseok ya?" Soal Taehyung pada 2 ekor kappa yang menjadi pembantu Hoseok. Kappa pertama yang bernama Zekkie tolong menjawab persoalan Hoseok.
"Disebabkan Hoseok-dono kuat, dia telah berjaya dalam semua peringkat dan sekarang telah berehat bersama Ketua Yokai dan Ketua Semangat Sihir!" Taehyung hanya 'oh' dan berpaling kehadapan.

"Ketua Yokai mungkin aku percaya tapi kalau ketua semangat sihir tak. Sebab..."

Taehyung memalingkan mukanya menghadap Inari yang mempunyai api di bawah kakinya memarahi Yoongi yang masih belum melepasi peringkat itu. Membara kemarahan dan semangat cik kak tu. "... Inari ada kat situ. Tapi, kenapa korang berdua tak ikut?" kali ini kappa yang bernama Dokkie pula berkata. "Mereka tak benarkan pengikut masuk"































"Thanks Yeowoo sebab ajak aku keluar!" Nami berseloroh pada Yeowoo dan mengangkat tinggi sandwich yang dibuat oleh Yeowoo untuk mereka keluar berkelah harini.
Yeowoo tersenyum. Mereka berdua berkelah di Sungai Han. Petang-petang, ramailah orang. Selain itu, Yeowoo juga memesan ayam goreng untuk dinikmati bersama-sama.

"Yeowoo"

Yeowoo menoleh memandang Nami. "Hmm?"

"Kau rasa aku ada jodoh tak dengan Namjoon?"


Pfftt!




Tersembur Yeowoo dibuatnya apabila ditanya soalan sebegitu. "AHAHAHAHA!!" Lepastu ketawa. Hmm...




"Aku rasa tak mustahil.. "













"... Lainlah dengan aku..."



















Yoongi melompat dan membaling sekeping daun kearah lawannya. "Kau akan tahu akibatnya" "heh, apa kau nak buat?" yokai burung helang itu tergelak kepada Yoongi.

Puff!


Ketawanya terhenti. Serta merta dia melihat badannya yang kelihatan seperti kambing putih berjanggut. "Mmbeek!?" terkejut. Dia terkejut.

"Aku rasa kau sesuai di bawa ke dunia dan aku akan beri Yeowoo makan daging kau. Malangnya daging kau ni tinggi kolestrol..." Yoongi dengan wajah jahatnya menghampiri jelmaan kambing itu. Yokai itu ketakutan sebelum bertindak menanduk perut Yoongi.




"Uggh!"






Yoongi jatuh terduduk. Sakit. Darah pekat keluar dari perutnya. Inari dan Izanami yang melihatnya terkejut. "Andwae!" Inari menjerit. "Fizikal Yoongi akan berubah!"

Tiba-tiba...


Puff!




Semua orang memandang Yoongi. Ada yang teruja ada yang tidak. Darahnya terhenti daripada keluar dari perut dan kembali pulih. Yoongi memegang mukanya. Melihat tanganya dan badannya. Mukanya cuak. "Tak.. Tak mungkin"






Inari berlari kearah Yoongi. Dia melihat tubuh Yoongi dengan pandangan risau. "Yoongi-ah, maafkan aku. Aku memang nak sangat pulihkan kau tapi..."


"... Aku tiada penawar yang sebegini.  Oh apa aku nak kata Yeowoo. Mesti dia sedih..." Inari meluahkan perasaannya. Taehyung dan Izanami yang melihat pun terkejut.

"Yoongi terkeluar dari pusingan ini. Sila balik dan pulihkan badan anda. Anda tengah sakit tu." ujar pengacara yang menganjurkan permainan sebegitu.

Yoongi tidak dapat menerima hakikat. "Kenapa mesti jadi macam ni? Wae?!"

TBC~~





Author tahu author kejam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Author tahu author kejam. Btw, selamat berpuasa para readersku!

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now