13 - Semangat Langit🌸

1.3K 161 29
                                    

Hari yang dinanti-nantikan Yoongi telah tiba. Sekarang ni Yeowoo terpaksa bersendirian. Dia memakai jacket sejuknya dan bergerak ke luar rumah.

Yeowoo baru mendapat pesanan daripada ommanya tentang duit yang masuk dalam akaun banknya. Yeowoo lega. Sekarang ni dia bukan ada duit. Ahahahhah!! K tak lawak.

Sedang dia mengambil duit di mesin ATM, dia terpandang muka seseorang yang dia pernah nampak.

Ternganga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Ternganga.



Shhungg!!

Usai mengambil duit, terus dia berlari keluar dari bank sepantas kilat. Wait, mari kita tukar kepada sepantas kelajuan cahaya huhuhu. Yeowoo termengah-mengah. Fuh, berjumpa dengan lelaki yang dikenali sebagai Taehyung itu memang membuatkan diri dia betul-betul terkejut. Matilah dia kalau Taehyung nampak dia nanti.










Dia mula bergolek-golek di dalam rumah. Bosan. Tak tahu nak buat apa sampaikan author pun dah tak tahu macam mana nak ceritakan keadaan dia sekarang ni.

Dia mula rindukan Yoongi sedangkan, lelaki itu baru meninggalkan dia beberapa jam lalu. Majalah yang dibacanya tadi diletakkan diatas muka. "Huu.." Dia mengeluh.

"AARRGGHHH!!! BOSANNYA!!!"

Secara drastik, dia bangun dan melemparkan majalah yang dibacanya itu kearah luar rumah tanpa mempedulikan sesiapa yang lalu di depan rumahnya itu.


PAKK!!



"Auch!" Secara tak langsung, berlakunya satu Jeritan yang membuatkan Yeowoo terkejut. Alamak! Ada oranglah pulak! Terus dia melompat berdiri dan berlari kearah luar rumah. Kelihatan seorang lelaki sedang terbaring dengan majalah yang dibaca Yeowoo tadi berada diatas kepalanya. "Aiggoo!! Maafkan! Saya tak tahu pula ada orang kat luar ni!!"

Dia cepat meminta maaf pada lelaki itu dan tertunduk-tuduk. Lelaki itu bangun dari tergoleknya dan memandang Yeowoo. Yeowoo pula mendongak memandang dirinya.

Entah kenapa ada rasa aura yang berlainan datang daripada lelaki ini.

Shuurrkk..

Angin mula muncul dan membelah daun-daun pokok juga muka Yeowoo. Lelaki itu masih merenung muka Yeowoo dengan pandangan tajam. Mata Yeowoo membulat

"Kau ni....


Siapa?"













BANG!

"MWOYAH??!! SEMANGAT LANGIT!!??" Lelaki yang sedang menjamah makanan Yeowoo terangguk-angguk. Yeowoo yang berdiri menepuk meja tadi secara perlahan-lahan duduk diatas kerusi semula.

"Yoongi suruh saya perhatikan awak sementara dia tak ada sekarang ni..." Ujar lelaki itu dan meneruskan suapan bibimbap yang Yeowoo buat untuknya.

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now