10 - New Student, Yoongi🌸

1.4K 169 30
                                    

Yeowoo berjalan di depan dengan perasaan meluat menyelubungi dirinya.

"KYAA~~"

"Yeowoo siapa pompuan gedik ni?" soal Yoongi. Wait a minute?

YOONGI??!!!


"Ya! YOONGI!!" Yeowoo menjerit pada Readers dan author. Dia melihat semua kearah budak perempuan yang mengikuti mereka dari belakang.

Yoongi melajukan pergerakkan supaya sama seperti Yeowoo. "Aku tak tahu apa masalah Yoongi sampai nak ikut aku sampai ke sekolah.." ujar hati Yeowoo dan menggeleng perlahan. Dan baju sekolah lelaki itu dia sendiri tak tahu macam mana Yoongi boleh dapat.

Sedang dia melayan perasaan, tiba-tiba satu idea melintas di dalam mindanya. Dia tersenyum seorang diri.









Kringg~

Yeowoo meletakkan begnya di tempat duduknya sebelum rushing ke pejabat untuk membantu Yoongi. Fahmi yang nampak kelibatan Yeowoo cuba menyapa dirinya "Yeo-"
"Hai Fahmi!"

Shiung!

Terus sahaja Yeowoo berlari dengan pantas ke pejabat dan menyebabkan angin kuat berlaku di koridor kelasnya. Semua pelajar termasuk guru dan makcik cleaner memandang kearahnya.


"Huff... Hufff..." Yeowoo berhenti betul-betul di depan pintu pejabat sebelum membuka dan melihat kerani yang sedang bersembang dengan Yoongi. Mereka berdua memandang kearah Yeowoo sebelum kerani itu tersenyum. Dia membalas senyuman itu sebelum kerani yang berada di depan Yoongi berkata..

"Mr. Kwon Jiyoung!"

ZANGGHH!!

"Erkk.." Dia tiba-tiba mengeras disitu. Entah kenapa Yeowoo dapat rasakan yang ada aura kuat disitu.

"Sung Yeowoo. Kenapa kamu tak masuk dalam kelas lagi? Sekarang nikan waktu pembelajaran." suara itu cukup membuatkan Yeowoo dan pelajar sekolah itu cukup gerun.

Kwon Jiyoung. Guru Disiplin merangkap guru Penyelia Tingkatan 5 merangkap…


Guru kelasnya.


Sudah pasti Yeowoo rasa takut. Dia menoleh memandang muka guru kelasnya itu dengan muka yang sedang ternganga.

"Ci..ci..cik.. Cikgu!" setelah bersuara tersekat-sekat, akhirnya dapat juga dia menghabiskan rangkap 'cikgu' itu. Mr. Kwon memandang kearah anak didiknya itu sebelum mengangkat kening. "Hmm"

Kerani dan Yoongi diabaikan.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Huu.." kerani itu mengeluh. Dia menongkat dagunya dan memandang kearah Yeowoo dan Mr. Kwon Jiyoung.

"Cikgu, dia ni kawan saya. Disebabkan omma dia tak boleh datang, dia mintak saya tolong dia.. Haa.. Macam tulah cikgu!" kata Yeowoo pada Mr. Kwon. Mr. Kwon hanya angguk sahaja pada Yeowoo dengan mata membulat.


"Oh. Saya ingat kamu ni bini dia!" balas Mr. Kwon secara bersahaja dan mengundang pandangan menyampah daripada Yeowoo. "Cikgu janganlah main-main..."

"Alah kamu ni, cikgu bergurau ja, dah ermm... Kamu pelajar baru dah siap dengan segala mak nenek dokumen kan?" Soal Mr. Kwon dan Yoongi hanya mengangguk.

Fail di tangan Yoongi diambil oleh Mr. Kwon dan bergerak keluar dari pejabat. "Terima kasih dan Yeowoo! Pelajar baru! Mari masuk kelas!" Yeowoo menarik lengan Yoongi dan berlari anak kearah Mr. Kwon. Yeowoo menoleh kearah Mr. Kwon sebelum berkata "cikgu, Yoongi satu kelas dengan saya ke??"

"Hmm.." Mr. Kwon mengangguk. Yeowoo tersenyum lebar.

"Jinjja!"

Terus sahaja Yeowoo membuat gaya 'Aju Nice' dan di pandang menyampah oleh Yoongi. "Tolonglah Yeowoo jangan buat gaya macam tu.." kata Yoongi bersahaja dan akhirnya mereka sampai di depan kelas.

Yeowoo mengambil keputusan untuk masuk dulu dalam kelas sebelum Mr. Kwon dan Yoongi. Otaknya mula menjana idea-idea jahat.

Apabila dia membuka pintu terus dia melaung secara perlahan kearah kawan kelasnya.

"Mr. Kwon dah sampai!!!" semua orang yang bersembang, duduk diatas meja, buat vandelisme dan sewaktu dengannya tersentak lalu berlari kearah tempat duduk masing-masing.

Yeowoo sudah meletakkan buka matapelajaran science diatas meja dan berdiri.
 
Masuknya Mr. Kwon ke dalam kelas, semua orang berdiri dan menunduk hormat sebelum duduk. Dan seperti yang dijangka Yeowoo, budak-budak kelasnya mula berbisik-bisik tentang pelajar baru iaitu Yoongi.

"Ini pelajar baru kelas kamu, Min Yoongi dia baru berpindah ke sini kelmari dan-"

"Aku rasa dah bertahun-tahun dia tinggal kat sini dan lagi tua dari kau wahai cikgu.." Yeowoo hanya boleh mampu berkata dlm hatinya sahaja.

"Baiklah Yoongi, kamu boleh dudu-"

"Saya nak duduk sebelah sana!" Lurus jari Yoongi menunjuk kearah meja sebelah Yeowoo. Memandangkan semua meja single² belaka dan meja belakang sekali hanya 3 org sahaja yang duduk, maka ada 3 meja kosong di belakang sana.

Seorang budak lelaki England, Draco Malfoy menepuk-nepuk meja yang berada ditengah-tengah antara Yeowoo dan dia lalu berkata,

"Yoongi! Mari sini! Duduk sini!" Yoongi melihat Mr. Kwon dan Mr. Kwon hanya mengiakan sahaja permintaan Draco. Yoongi berjalan dan duduk disitu.

Semua perempuan mula memandang kearah Yoongi dan berbisik.

Haih, Yeowoo mengeluh. Dasar perempuan gatal. Huhuhu.. Dia pun tahun lepas usha jugak abang senior yang encem-encem mengalahkan Lee Minho.

TBC~




Can you tell me what is this?? ⇧⇧ Saya tak dapat tafsir apa yang berlaku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Can you tell me what is this?? ⇧⇧ Saya tak dapat tafsir apa yang berlaku. Tapi saya syak big hit buat kejam macam semalam...

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now