32 - Miss No Boram~🌸

1.1K 163 69
                                    

Balik sekolah secara bertiga. Disebabkan mereka tinggal sekali, maka inilah terjadi.

"Kau betul ka nak ubah perangai dia?" Soal Yeowoo dan menoleh memandang kearah Taehyung yang sedang mengunyah pau daging. Dia mengangguk.

Yeowoo mengangkat sebelah bibirnya lalu menyuap pau daging itu kedalam mulutnya.

















"Uwah! Apahal payah sangat soalan bahasa omputeh ni? Uhuk!" Taehyung merungut sambil bergolek-golek diruang tamu bersama Yeowoo dan Yoongi juga. Yoongi yang baru keluar dari dapur bersama sedulang air terus memijak pinggang Taehyung berserta aura marahnya.

"Kalau rasa diri tu tetamu tak diundang, buat cara macam mai rumah orang. Tak payah buat tak beradab sangat. Kalau tak aku hambat kau tidur kat luar..." suara  mendatar Yoongi membuatkan Taehyung berasa sedikit takut.

"Mianhae. Eheheheh..." Tergelak kecil Taehyung pada Yoongi sambil menggaru kepala. Jelingan Yoongi sedikit sebanyak membuatkan Taehyung berasa senak perut. Seram maybe?

Taehyung bangun dari pembaringannya lalu bergerak kearah Yeowoo. "Yah, salah satu cara untuk ubah perangai No Boram, kau cuba minta dia ajarkan dekat kau soalan english ni..." Yeowoo berbisik sambil tersenyum kearah Taehyung sambil mengangkat keningnya. Taehyung tersengih petak.

"Apa-apa jelah korang ni..." Balas Yoongi yang sememangnya malas hendak mengambil tahu semua perkara itu.



















Esoknya~

Boram berjalan menghampiri mejanya yang bersebelah dengan meja Taehyung. Taehyung melihat. Dia sudah memasang niat untuk bertanyakan tentang soalan inggeris semalam pada diri gadis itu. Dia mendekatkan dirinya pada Boram.

"Boram, ermm... Soalan ni macam mana? Maaflah aku ni lembab sikit dalam jawab soalan bahasa inggeris. Boleh tolong aku?" Soal Taehyung panjang lebar sambil menghulurkan buku itu. Boram melihat menyampah. "Buatlah sendiri" berlagak. Bak kata hati Taehyung. Dia mencebik.

"Okaylah, dia tu kedekut ilmu nak bagi kat orang. Nanti dia tolong nanti habis ilmu dia, Bodoh pulak dia. Takpa..." Taehyung bercakap kuat seakan-akan merajuk. Taehyung bangun dari kerusinya dan bergerak kearah Nami. Taehyung bertanyakan tentang soalan yang sama dan dengan bebersar hati sambil tersenyum dia menolong Taehyung.


Lagi 5 orang melihat kearah muka sayu Boram sambil melindungi muka mereka dengan pelbagai buku teks. Melainkan Yoongi. "Aku tak paham langsung dengan korang semua" dia menyatakan tentang ketidak selesaan dia dengan kawan di sekelilingnya. "Hoih, diamlah sikit" sugut Jimin sambil tanganya mengipas-gipas muka Yoongi.

Yoongi melihat tangan yang kecil beserta jari yang pendek dan chubby itu. Meluat. Dia menggemgam kuat lalu menyebabkan Jimin terjerit kuat. Yoongi melepaskan tangan Jimin dan tuan empunya tangan melihat tangannya yang merah itu.

"Yeowoo... Yoongi buat tangan kite... Uhuk!" air mata betul mula mengalir dari mata Jimin. Dia menagih simpati pada Yeowoo. Yeowoo membuat muka pelik. "Apahal kau minta simpati kat aku ni??"

"Kau ni nak drama pun tak boleh" balas Jimin dan menghadap depan. Yeowoo memandang Yoongi dan Yoongi memandang Yeowoo semula.


















Misi Taehyung hampir seminggu berjalan namun tiada hasil yang berkesan. "ARRGGGHHH! DIA TU MANUSIA BATU!!" jerit Taehyung sambil memegang kepalanya. Beberapa orang budak-budak yang berada di taman permainan itu melihat kearah Taehyung. Taehyung tertunduk malu.

Mereka bertiga sedang melepak di taman permainan yang berdekatan dengan rumah mereka. Masing-masing memilih salah satu buayan yang ada. Yeowoo dan Yoongi diam membuatkan Taehyung naik angin. "Bagilah respon!!" "kau diam ah!" sebiji kitsunebi kecil telah Yoongi buat lalu di baling kearah Taehyung.

Taehyung mengelupur diatas tanah. Kesian kau Taehyung. "Jadi sekarang, Taehyung kau-" kata-kata Yeowoo terhenti apabila dia mendengar mendengar jeritan seseorang. "Korang dengar tak?" soal Yeowoo lalu dua orang itu memansang telinga untuk mendengar jeritan seseorang.

Tiba-tiba...


"AARRGGHHH!!"

"Omo! Sapa jerit tu?" soal Taehyung. Terkejut dia. Sudahlah sekarang ni waktu senja. Budak-budak tadi dah balik selepas ibu mereka menghambat mereka pulang.

"Kaja" ajak Yeowoo berani. Yoongi dan Taehyung mengikuti Yeowoo dari belakang. Yeowoo mencari kayu lalu di gemgam kayu itu kuat.





"Aniya, kau takkan apa-apa"

"Tak! Lepaskan aku!! Sakitlah!!"






Suara lelaki itu seperti lelaki miang yang hendak merogol seseorang yang suaranya sama seperti...


... No Boram.



Mereka bertiga menjeguk. "Yah!" jerit Yeowoo kuat apabila tekaan dia betul. Suku baju Boram di koyakkan.  Tiga orang lelaki miang itu memandang kearah Yeowoo, Yoongi dan Taehyung. "Ewah, jadi hero ke?" soal Lelaki tua gemuk perut 5 lapis itu pada Yeowoo, Yoongi dan Taehyung.

"Tak nak jadi hero tapi korang yang paksa..." Taehyung menggaru kepala. Yeowoo menulis sesuatu di kertas azimatnya lalu di tampalkan di kawasan dia, Yoongi dan Taehyung. Lagi satu melayang kearah Boram.




"Kaja~" kata Taehyung seakan-akan mengejek kearah lelaki tua miang yang bersedia nak pukul mereka menggunakan kayu dan pisau. Anak mata Taehyung berubah.

"Thunder Gun!" Taehyung menggerakkan tangannya menjadi seperti pistol lalu menembak perut lelaki itu. Mereka bertiga tidak berganjak langsung dari perisai yang dibuat oleh Yeowoo. Terdapat kilat yang menembak lelaki miang itu. Mereka bertiga jatuh kesakitan. Boram menutup mata. Sangkaan dia akan terkena pada peluru kilat itu. Tapi tidak.

"Aku pulak" Balas Yoongi dengan sekali buat, sudah hampir terbakar badan lelaki miang tadi tapi itu bukanlah api yang terlalu kuat. Hanya untuk menyeksa mereka sahaja.


Taehyung bergerak kearah Boram dan membiarkan Yoongi test dia punya api bersama api merah hasil talisman Yeowoo. Taehyung mengangkat Boram. Akibat ketakutan, terus badan Taehyung diraih dan di peluk. "Gomawo Taehyung..." air matanya mengalir. Taehyung mengusap-usap badan Boram.

"Tak ada apa dah terjadi, cik Boram~" katanya dan membuatkan Boram tersenyum.















"Annyeong semua!" ujar Boram kuat sambil melambai pada mereka. Semua terkedu sambil membuat muka pelik. Ia bagaikan masa yang terhenti. "Weyy... Aku deman ka harini?" soal salah seorang kawan kelas Yeowoo pada kawannya.

Boram yang tersenyum membuatkan mereka tiba-tiba rasa selesa dengan dirinya. Boram dah berubah. "Semua aku punya hasil~" kata Taehyung bangga lalu di pandang tajam oleh Yeowoo dan Yoongi. "Kau elok sikit naih!!!"

TBC~~








OHOK! THANKS FOR 8K READERS! THANKS SEMUA READERS YG VOTE DAN BACA FF KARUT DAN PENUH ANGAN² OTOMEN AUTHOR NI! *lap hingus kat baju jimin* AUTHOR TERHARU DAN TERLALU MENGHARGAI SEMUANYA! SEKALI LAGI

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

OHOK! THANKS FOR 8K READERS! THANKS SEMUA READERS YG VOTE DAN BACA FF KARUT DAN PENUH ANGAN² OTOMEN AUTHOR NI! *lap hingus kat baju jimin* AUTHOR TERHARU DAN TERLALU MENGHARGAI SEMUANYA! SEKALI LAGI. GOMAWO!! ✨✨😭😭😊




CHAP HARINI HAMBARKAN??

= ̄ω ̄=

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now