26 - Minerva Seulhan Chang🌸

1.1K 153 107
                                    

Tepat pukul 11:30 malam, semua acara telah tamat. Yeowoo pula mula mencari kelibatan Yoongi, Jimin dan Nami.

Caught in a lie~♬

Telefonnya bergetar sambil memainkan ringtone yang Yeowoo sendiri tak pasti lagu siapakah itu. Samsung J7nya di ambil. Punat call kaler hijau di tarik. Dia menekap phonenya di telinga. "Hello..."

"Sung Yeowoo! Mana kau pergi?! Kesian Yoongi, Jimin ngan aku tercari-cari kau!" Nami mula meninggikan suaranya dan menyebabkan Yeowoo terpaksa menjarakkan telefonnya jauh dari telinga. Barangkali sakit mendengarnya.

"Ahh.. Mianhae! Tadi aku sakit perut then terus cari toilet..." hmm.. Nampaknya Yeowoo perlu memainkan ringtone phonenya semula untuk menyatakan perkara yang baru dia buat tadi. Menipu.

"Ahh.. Yalah. Sekarang kau kat mana?" soal Nami. Yeowoo melekatkan phonenya di tapak tangan sebelum mendongak sedikit kepalanya dan melihat sekeliling. Phonenya di tekapkan semula ke telinganya.

"Ermmm.... Ume Section"

"Okay, nanti kami sampai"

Tut...

Terus Nami memutuskan pertunangan eh maafkan saya, talian telefon. Mungkin dia tidak mahu duit phonenya habis? Sudahlah dia punya data habis pukul 12 sekejap lagi. Tak boleh beli baru pulak nanti.

Yeowoo menyisipkan telefonya ke dalam poket yang berada di kain hanboknya. Dia melihat sebuah bangku di bawah pokok Ume itu lalu mengambil keputusan untuk duduk disitu.

Dia termenung seketika.

"Situ rupanya kau..." satu suara yang Yeowoo amat kenali tiba-tiba datang menujah telinganya. Dia mendongak melihat lelaki itu.

"Yoongi!" Yoongi memandang muka Yeowoo dengan pandangan tajamnya yang seperti biasa. Yeowoo tersenyum lalu berdiri di sebelah Yoongi. "Kaja, mari pulang"

Yoongi yang berdiri disebelah Yeowoo memandang muka gadis yang berada di sebelahnya.

Bunga Ume dan Sakura yang berguguran dari pokok menghiasi lagi suasana mereka.

Yoongi tersenyum kecil.

"Kaja"











(P/s: author ini tidak mahu menggunakan bangunan sekolah yang berada di korea kerana ianya terlalu grand dan hampir membuatkan author ini koma tujuh belas abad)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(P/s: author ini tidak mahu menggunakan bangunan sekolah yang berada di korea kerana ianya terlalu grand dan hampir membuatkan author ini koma tujuh belas abad)


Ding~ Dong~

"Palli! Yoongi! Loceng dah bunyi nanti kita lambat!" Laung Yeowoo pada Yoongi yang masih berjalan seakan-akan tidak ada apa yang bakal berlaku. Yalah, dia tidak mungkin faham apa itu denda rotan di bontot apabila lambat masuk kelas.

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now