09 - Daeboreum (First Full Moon)🌸

1.6K 172 24
                                    

Yeowoo sedang mengemas buku-bukunya yang bersepah diatas meja. Huu.. Selalu sangat buku teksnya jatuh disebabkan terlalu banyak buku sampai tiada ruang buku lain nak menetap.

Sambil mengemas, telinganya menangkap satu perbualan kawan-kawannya yang sedang buat di tepi tingkap.

"Yah, cuti ni kau nak tak pergi festival Daeboreum??" soal seorang perempuan kepada kawan perempuannya. "Dekat mana??" soal kawanya itu.

"Daejeong Park, jomlah!" kawan perempuannya itu merayu-rayu sambil menarik-narik lengan kawanya itu.

"Ah.. Nae, nae aku ikut.." namun selepas itu mereka berdua terpandang Yeowoo yang sedang mengusha mereka berdua.

"Yeowoo nak ikut??" soal perempuan yang merayu-rayu tadi. "Daeboreum? Boleh juga, Saejoo" kata Yeowoo sambil tersenyum kearah Saejoo. Kawan perempuan dia yang satu lagi tu bernama Keisoo.

Keisoo yang sedang bermain handphonenya bersuara. "Boleh aku ajak boyfriend aku??" Saejoo melihat kearah Keisoo dan tersenyum. "Mestilah." omo! Comelnya senyuman Saejoo! Itulah yang bermain dalam kepala Yeowoo.


____




Since cuti dah bermula, mulanya tugas kerja rumah telah diambil alih oleh Yeowoo.

Yoongi menyapu laman rumah sambil berfikir sesuatu. "Mana perempuan tu??" soal mindanya. Dia mengambil keputusan untuk masuk  ke dalam rumah untuk melihat adakah Yeowoo sudah bangun atau belum.

Dibuka pintu bilik Yeowoo, terus air muka Yoongi berubah marah.

Dibuka pintu bilik Yeowoo, terus air muka Yoongi berubah marah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"SUNG YEOWOO BAIK KAU BANGUN SEKARANG!!!" Bergegar satu rumah akibat jeritan marah Yoongi. Yeowoo masih dalam posisi mengiring dan tidak menyedarkan diri. Hanya dengkuran halus kedengaran.

Dahi Yoongi berkerut-kerut. Telinga musangnya kebelakang.


BUKK!

"BAIK KAU BANGUN SEKARANG!!"

"AHHH!!! NANTILAH AWAL LAGI!"

"JANGAN NAK BANYAK SONGEH! BANGUN!!"

"HARINI HUJUNG MINGGULAH! BAGILAH LEWAT SIKIT!"

"SUNG YEOWOO!!!!"






Dang~

"Ugghh, leher aku" Yeowoo mengurut-gurut lehernya yang terasa sakit nak mati. Takdalah tipu ja. Yoongi yang duduk bertentangang dengan Yeowoo masih dengan aura marahnya. Yeowoo berpeluh-peluh.

"Kau pergi sidai baju kau, tengah panas lagi ni.." arah Yoongi pada Yeowoo. Yeowoo memandang Yoongi. "Nae"

Yeowoo dengan berpakaian baju berlengan panjang dan berseluar track panjang melompat keluar dari pintu rumah ke halam rumah berserta gaya ala-ala boleh fly. "Yeah! Aku boleh terbang!" katanya dan selepas dia mendarat diatas tanah tanpa sebarang selipar dan hanya tapak kaki milik sendiri...

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now