36 - Little Yoongi🌸

1K 151 131
                                    

Yeowoo terbangun dari tidurnya. Dia terdengar bunyi bising yang datang dari ruang tamu sampai ke biliknya. Apa benda tu? Itulah menjadi persoalannya. Dia terus bergerak ke ruang tamu. Kelihatan Izanami, Taehyung dan Inari yang sedang bersembang di rumahnya itu.

"Eo? Korang dah balik. Mana Yoongi?" soal Yeowoo pada mereka bertiga. Mereka bertiga secara serentak memandang kearah Yeowoo.

"Yeowoo..." Taehyung bersuara.

"Yeowoo!" seperti suara Yoongi. Tapi dimana? Tercari-cari Yeowoo sebelum dia duduk berhadapan dengan Taehyung. "Mana Yoongi?" soalnya sekali lagi sambil memandang muka cuak Taehyung. "Lepaslah!" suara itu menegur lagi sebelum tangannya terlepas dari gengaman Taehyung. Dia berlari dari belakang Taehyung ke arah Yeowoo dan buumm!


Kepala dia landing baik punya di atas peha Yeowoo. "Wah! Budak mana kau bawa balik ni Taehyung? Comelnya!" Yeowoo mengusap-gusap kepala budak kecil tersebut. Taehyung memandang kearah Izanami ada Inari.




"Yeowoo..."













"Budak tu.. "














"...Yoongi lah"









"..."






Muka terkejut ditayangkan oleh Yeowoo. "EEHH??!"



GGRRUKKK! GRUUK! *rumah bergegar*





Yeowoo menolak ketepi budak lelaki itu sebelum merangkak mendekati Taehyung. Kolar baju Taehyung di cengkam olehnya. Aura hitam mula menghiasi biliknya. Yeowoo seakan-akan dirasuk. Taehyung mahu saja menjerit apabila memandang Yeowoo.

"Kau.. Kau biar betul. Jangan main-main dengan aku wehh. Arwah kau satgi" Amaran Yeowoo sambil menguatkan lagi cengkaman. Terangguk-angguk Taehyung sambil memegang tangan Yeowoo berharap agar Yeowoo melepaskan cengkamannya itu.

"Ia! Ia! betul!"

Yeowoo mengeluh lalu mengerling Yoongi yang sekarang kelihatan seperti budak baik.

(Author: keciknya tomoe!! Aarrghh!!)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Author: keciknya tomoe!! Aarrghh!!)




Grruu~

Yoongi mengerutkan dahi lalu memegang perutnya. Terasa lapar sangat sekarang ni. "Yoongi lapar ya?" soalnya seolah-oleh seorang ibu yang baik. Di tambah lagi senyumannya. Yoongi memandang muka Yeowoo.

"Nak bulgogi! Aku tak kira!" Yoongi berdiri lalu melompat keatas badan Yeowoo dan memandang mata Yeowoo dengan tajam. "Kalau tak aku hantar kau tidur luar malam ni.."

"Kau kecik macam mana pun tetap tak berubah"












"Wah! Wah! Aku tak sabar!!" Taehyung yang berada di meja makan bersama Yoongi sudah terjerit-jerit. Yoongi yang sekarang ini mengunyah daun perilla memandang menyampah muka Taehyung. Disebabkan Yoongi duduk di sebelah Taehyung, secara sengaja dia menyepak rusuk Taehyung dan menyebabkan lelaki jelmaan anjing itu jatuh ke lantai bersama kerusinya. Yoongi buat muka selamba.

Gebum!

"Aow~"

"Yah! Yoongi!" marah Yeowoo memandang wajah Yoongi. Disebelah tangannya mempunyai sepinggan daging lembu yang telah siap di masak. Inari dan Izanami keluar dari dapur bersama makanan yang lain.

"Kaja makan!"









Setelah mengucapkan selamat tinggal kepada Inari dan Izanami mereka mula bersiap-siap untuk tidur.

"Yoongi kau tidur dengan Taehyung ya. Taehyung jaga dia!" Taehyung ngangakan mulut. "Wae?! Aku nak tidur dengan kau malam ni! Hanya kita berdua, budak kecik takleh ganggu" katanya sambil matanya ponit kearah Yoongi. "Mwo?! Kau gila apa?!" terkejut Yeowoo.

Taehyung mendekati Yeowoo. "Bukan selalu~" tanpa dia sedar yang Yoongi telah memandang mereka berdua dengan marah.


"AKU HARAMKAN MAKSIAT BERLAKU DALAM RUMAH NI SELAIN DIA BERKAHWIN!"

"OKAY KALAU GITU! JOM YEOWOO KITA KAHWIN!"

"YAHH!! AKU MUDA LAGI NAK KAHWIN!!"

"KAU JANGAN BUAT ANAK DARA ORANG HANJENG!"



Disebabkan mahu mengelak daripada berlakunya pergaduhan, Yeowoo terpaksa tidur diantara Taehyung dan Yoongi. Maknanya dia berada di tengah-tengah.

"Kenapa..." dia meletakkan telapak tangannya di dahi. Rasa menyesal mula hadir dan akibat itu, Yeowoo tak dapat tidur.




"Selamat pagi! Kaja! Kita ada kerja perlu buat sekarang ni!" Yeowoo, manusia pertama yang bangun dahulu.

Taehyung dan Yoongi pula terpisat-pisat bangun dari tilam mereka. Tidur atas lantaikan~

Yeowoo mula bergerak mandi dan menyiapkan sarapan. "Wah! Jjolmyeonlah!" Taehyung kelihatan teruja manakal Yoongi sudah duduk diatas kerusi meja makan.


(Jjolmyeon - Spicy Chewy Noodle)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Jjolmyeon - Spicy Chewy Noodle)





"Yeowoo, aku nak telur tambah!"

"Yeowoo-ah hulurkan air, tersedak aku"

"Yeowoo nak Pajeon tu!"

"Yeowoo-ah kau nak sayur tambah?"



Yeowoo hanya lakukan apa sahaja yang mereka suruh. Dia sekarang ni nak makan pun tak senang. Sikit-sikit mintak, sikit-sikit mintak. Tapi dia perasan tentang sesuatu yang berlaku pada Yoongi.

Badannya berpeluh. Mukanya naik merah. Cara pergerakkan makan dia pun lambat. Baru Yeowoo sedar yang Yoongi banyak kali minta air. Jjolmyeon dia pun nampak tak luak.

"Wae Yoongi?" soal Yeowoo. Dia bangun dari kerusi dan bergerak kearah Yoongi. Yeowoo meletakkan belakang tapak tangannya di dahi Yoongi. Terkejut. Yeowoo gelabah.

"Omo! Demam panas! Taehyung panggil Inari dengan Izanami sekarang!"

 "Orite!"

TBC~

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now