43 - Wedding Day🌸

1.2K 168 51
                                    

"AKHIRNYA AKU GRADUTE!!!" Yeowoo mendepakan tangan seluasa-luasnya. Terasa seperti sudah bebas dari segala masalah yang tertanggung.

Yoongi yang duduk bersama dengan Taehyung hanya memerhati Yeowoo yang sedang bersembang dengan kawan-kawannya.

"Jadi, bila tarikh perkahwinan kau?" soal Taehyung pada Yoongi dan lelaki itu menoleh memandang Taehyung. "Lusa, tapi sebelum tu aku kena jumpa bakal mak mertua aku dulu. Hhuhuhu... Minta restulah katakan" kata Yoongi dan menggaru-garu belakang kepalanya. Taehyung tersenyum. "Semoga berjaya"
























"Jadi, kamulah yang nak kahwin dengan anak saya?" soal Mrs. Sung dan mendapat anggukan Yoongi. Manakala Yeowoo sedang bermain dengan adiknya. Rindulah katakan.

Mrs. Sung memandang kearah suami terchenta, Mr. Sung lalu mendapat anggukan daripada Mr. Sung. "Kami amanahkan kamu untuk menjaga anak kami. Kamu.. Errr... Apa nama?" "Yoongi. Min Yoongi" ujar Yoongi lancar. Nama keluarga tu Yeowoo yang reka ketika dia sedang menolong Yoongi mengisi Borang Data Peribadi yang diberikan oleh Sugawara untuk menjadi fully human.

"Okay, Yoongi. Sekarang awak adalah sebahagian daripada keluarga ini." ujar Mr. Sung. "Terima kasih banyak! Saya akan menjaga anak awak berdua sehingga akhir hayat saya." Yoongi mula mengangkat janji sumpah setia, sehidup semati, se-

"Omma datanglah wedding noona!" ujar Yeowoo pada Mrs. Sung sambil menggoncang badan perempuan berumur itu kedepan kebelakang. "Maaflah Yeowoo. Kami tak dapat datang. Tapi usah risau! Hantar gambar banyak-banyak tau! Omma tau omma tak dapat jadi omma yang baik tapi omma janji, lepas semua ni selesai, kita akan kembali macam dulu" Mrs. Sung memeluk anak perempuan sulungnya itu. Yeowoo mengalirkan air mata. Sungguh dia rindu akan ommanya tapi ditinggalkan lagi.


































Hari Perkahwinan, Kediaman Inari






Yoongi yang sedang duduk itu menggeletar dengan kuat lalu di tegur oleh Ookami yang sedang menyiapkan baju Hanbok perkahwinan Yoongi.

"Yang kau nervous sangat ni kenapa?" soalnya sambil menggerakkan ekor serigalanya agersif. Kenapa kau Ookami?

"Ak-aku rasa macam tak bersedia ja..." Yoongi cuba menenagkan dirinya. Di usap beberapa kali dadanya. Fuhh, seram. Garou hanya tergelak kuat apabila melihat reaksi Yoongi lalu kepalanya di tampar oleh Ookami. Taehyung hanya memandang sahaja dua sahabat itu lalu menggeleng. Dia di tugaskan melipat baju kerana di paksa oleh Ookami. Buat jelah.

"Okay jelah. Lepas ni kau jadi laki Yeowoo. Buatlah anak buah kat aku banyak-banyak okay? Aku nak main dengan mereka" kata Taehyung yang sedang melipat baju dengan wajah sebegini.

Garou melihat naik seram

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Garou melihat naik seram.

"Jomlah! Nak kena pergi Shoujun Shrine pulak. Pengantin lelaki kena pergi dulu"















nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now