17 - Town Light Yonder🌸

1.3K 164 63
                                    

Yeowoo mengharungi beberapa kawasan sebelum sampai ke bilik makan dengan keadaan mengah. Kediaman Inari ni memang besar mengalahkan istana yang ada kat muzium korea!

Sampainya dia di sana, semua orang mula melihat dirinya dengan mata berkelip-kelip. Apahal? Dia memerhatikan semua orang sebelum matanya jatuh pada muka Yoongi dan Taehyung yang duduk sebelah menyebelah. Kelihatan begitu tidak selesa di tempat itu.

Masing-masing muka ketat kalah Mak Jah jatuh parit. Yeowoo hanya termangu sahaja sebelum mengambil tempat duduk di sebelah Mina.

"Maafkan saya.."

"Takpa duduklah.."

Yeowoo hanya tersenyum sahaja dan mengambil chopstiks lalu menyuapkan nasi ke dalam mulut.




"Yeowoo, nganga.." Yeowoo mendongak melihat wajah Yoongi sambil mengunyah nasinya. Yoongi dengan hirisan daging panggang di kepit oleh chopstiksnya lalu disuakan kepada Yeowoo yang berada didepannya untuk makan.

"Takpa, aku boleh makan sendiri" chopsticksnya bergerak untuk mengambil hirisan danging di chopstik Yoongi namun cepat-cepat Yoongi alihkan chopsticksnya daripada muka Yeowoo.

"Ani, aku nak suap kau"

Yeowoo menarik nafas. Sebab malas nak bertekak, dia secara rela membuka mulutnya lalu daging itu mendarat ke dalam mulutnya. Yoongi tersenyum nipis. "Baru betul.." "Apa yang betul?" soal Yeowoo dan Yoongi hanya menggeleng.



"Yeowoo! Kumihimo ni awak punya ke??" semua orang yang berada di bilik makan itu menoleh melihat Izanami yang sedang berlari sambil menunjukkan dua kumihimo di tangannya.

Mata Yoongi membulat lalu merampas kumihimo itu daripada tangan Izanami lalu memandang tajam muka Yeowoo yang sekarang ni kelihatan cuak.

"Yeowoo, mana kau dapat kumihimo ni??" soal Yoongi. Yeowoo memandang kearah lain sebelum memandang Yoongi yang berada di depannya. "Dari kotak dalam bilik kau.."





"Kenapa kau usik barang aku!!!" Yoongi menjerit marah kearah Yeowoo dan membuatkan gadis itu terperanjat. Dia tahu, dia salah sebab amik barang Yoongi tanpa kebenaran. Tapi dia ada sebab. Yeowoo terdiam.

"KAU JAWAB SEKARANG!!" Sekali lagi. Yeowoo yang matanya sekarang ini bertakung air matanya cuba bercakap namun seseorang telah menahan Yeowoo dengan berdiri membelakangkan Yeowoo.

"Kalau ya pun kau marah Yoongi, boleh tak tanya elok-elok? Dia pun ada perasaan Yoongi. Mungkin dia ada sebab kenapa dia bawa kumihimo tu kesini.." Taehyung. Taehyung yang bercakap bagi pihak Yeowoo. Suara dan nadanya yang rendah bagaikan menahan amarah.

Yoongi mendengus. "Kau tahu tak benda ni penting?! Kalau dia hilang macam mana??!" "YA AKU TAHU SEMUA SALAH AKU!! SEMUANYA YANG AKU BUAT LANGSUNG TAK KENA DEKAT MATA KAU!"


Jeritan Yeowoo membuatkan semua orang tergamam. "AKU CUMA NAK BAGI KAT KAU SAJA BENDA TU! TU PUN SALAH KE?!" Sekali lagi Yeowoo menjerit. Yoongi terdiam. "Yeo-" "KAU KENA TANYA DULU ELOK-ELOK!! NI MAIN MARAH AKU?! KAU INGAT AKU TAK SAKIT HATI?! SUDAHLAH! AKU NAK BALIK DUNIA!" air matanya mengalir. Yeowoo mendekati Yoongi dan memegang kedua belah pipi lelaki itu. Yoongi hairan.

"Apa kau nak buat?"

"Pulangkan Soul Crystal kau.."

"Mwo?!"


Dan terus Yeowoo mencium bibir Yoongi disitu. Mata Yoongi terbeliak. Dia seperti menelan sesuatu melalui tengkuknya.

Yeowoo melepaskan ciumnya dan mengelap mulutnya. "Lepasni jangan cari aku lagi." dia menoleh kebelakang mula bergerak keluar dari bilik itu. "Bagitau Kitsune, aku tak boleh ambil tanggungjawab ni.. Kalau dia nak makan hati aku pun aku tak kisah.." usai dia berkata begitu, terus dia hilang dari pandangan semua orang.

Yoongi bagaikan tidak percaya. "Tak.. Tak mungkin.."






"Kau memang teruk Yoongi.." Ujar Taehyung dan memandang Yoongi dengan pandangan tajam sebelum keluar dari bilik makan itu.

Semua orang diam. Inari menggeleng perlahan. Dia begitu runsing dengan perangai Yoongi.
















Yeowoo mula keluar dari perkarang kediaman Inari biarpun di bantah oleh Garou dan Ookami yang menahannya namun Yeowoo cerdik, dia menipu, katanya saja bergurau  dan berlari kearah satu tembok dan melompat keluar dari perkarangan kediaman Inari.

Dia berjalan lama sehingga dia sampai di satu pekan yang sungguh cantik. "Wahh.."








"Ini 'Pekan Cahaya di sebelah sana' atau boleh dipanggil 'Town Light Yonder'. Dia berada di sebelah Dark Distirct atau kita panggil bahagian paling hujung dengan gunung yang membahagi antara Birght District dan Dark District. Kalau Dark District punya dipanggil 'Town Flame Yonder' tempat yang kau jatuh dalam tasik Yokai air tu.." Yeowoo mengerutkan dahinya. Dengan siapa dia bercakap sekarang ni?? Dia menoleh kesebelahnya dan...


"ohmakkautaehyunghensemsiotkalahabangjibkopetaukingcocokrunchpuntaksedor! Ha!" fuh panjang betul kau melatah wahai cik Sung Yeowoo. Dia mengusap dada. "Pfftt.." dia menoleh melihat Taehyung yang ketawa terkekeh-kekeh itu.

Piaapp!

"Diam ah!"

"Aduh sakit!"






Mereka berdua berjalan-jalan didalam sebuah kedai dan Taehyung telah memberikan sebatang berus tulisan yang sangat cantik. "Kau beli ka??" "Ya" "Ah! Gomawo Taehyung!"




"Kau betul nak balik dunia?" soal Taehyung dan Yeowoo mengangguk. "Habis kau nak tinggal kat mana?" "Itu yang aku tengah fikir ni.."

Mereka berdua berfikir lama sebelum Taehyung bersuara. "Nak tak tinggal dengan aku??"

Yeowoo terkesima. "Huh?" Taehyung tersenyum lalu mengusap kepala Yeowoo. "Aku ada rumah kat dunia, kau boleh tinggal kat situ. "

"Be.. Betul ka?"

"Yup"

"GOMAWO TAEHYUNG!!" Terus leher Taehyung dipeluk oleh Yeowoo dan menyebabkan lelaki itu sesak nafas.

TBC~~





Sorry late update. Btw, Happy Birthday~~

Min Suga~~  or nama Islam yg author reka untuk dirinya adalah................







Check kat discraption(?) author~~

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now