21 - Pelajar Kelas Sebelah, Jimin🌸

1.1K 151 32
                                    

Selesai tentang kes Fuukao itu, Taehyung mengembalikan Yeowoo semula kepada Yoongi. Yeowoo telah kembali ke rumah Hanok kesayangannya.

Dia bergolek, entah kenapa rasa selesa sangat. Yeowoo terdengar bunyi yang sangat merdu dari sebuah... Gayageum? Perlahan-lahan kelopak matanya terbuka. Dia memandang siling. Macam kenal siling rumah ni.

Yeowoo bangun dari pembaringannya dan menoleh kearah kirinya lalu terlihat, Yoongi sedang bermain Gayageum dengan tenangnya. Yeowoo memandang kearah Yoongi tanpa berkedip.

Yoongi berhenti bermain dan menoleh melihat Yeowoo. Dia tersenyum. "Dah sihat?"


"Sejak bila dia prihatin pasal aku?!!" muka Yeowoo dah menayangkan rupa terkejut beruk sambil jari telunjuknya di tunjukkan kearah Yoongi. Yoongi memerhatikan sekeliling.

"Kau tunjuk apa tu?" soalan Yoongi membuatkan Yeowoo kembali pada alam nyata. Yeowoo hanya memandang muka Yoongi dan hanya tersengih. "A.. Aniyo.."

Shuup~

Tiba-tiba sahaja badan Yeowoo di peluk oleh Yoongi. Mata Yeowoo membesar.

"Yoo.. Yoongi.."

"Aku mintak maaf Yeowoo"

Eh? Yeowoo menolak badan Yoongi supaya dia boleh melihat rupa Yoongi pada waktu itu. "Maafkan aku sebab marah kau tanpa periksa dulu..." Yeowoo hairan. Sungguh payah untuk mendengar perkataan maaf dari lelaki ini.

Dia mendekati Yoongi dan mengusap kepala gumiho itu. "Nae, aku maafkan." Yoongi mendongak menayangkan muka tidak percaya.

"Be.. Betul ka?"

Yeowoo angguk. "Aku takkan tinggalkan kau seorang diri lagi.."

"Aku janji"














Tett... Tett..

Mata Yeowoo terbuka. Dia mengambil jam loceng yang berbunyi itu lalu di tutup bunyinya. Dia memandang waktu itu sekilas.

"Oh, baru pukul 7:30 AM," Katanya sambil tersenyum dan bumm! Tidur semula diatas tilamnya.

Dakk.. Dakk.. Dakk...

Serrtt!!

GANG!

"SUNG YEOWOO! BAIK KAU BANGUN SEKARANG!!! NANTI KAU LEWAT BODOH!!!!"


Jeritan Yoongi membuatkan mata Yeowoo terbeliak lalu terus tersedar dengan mengejut. Di tambah pula dengan sepakkan padu Yoongi yang terkena di belakangnya membuatkan dia tergolek beberapa meter jauh dari arah tilamnnya.

"EHH?!" Dia melihat jam semula.

"YA TUHAN! KENAPA KAU TAK KEJUT AKU WAHAI YOONGAY!! TIGA PULUH MINIT LAGI WOOII!!!"

Dan terus dia berlari ke arah bilik mandi dengan laju.






Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now