11 - Kemahiran Yoongi🌸

1.4K 174 72
                                    

Yoongi mula belajar seperti pelajar biasa namun kefahaman dia tentang sukatan pelajaran amatlah rendah. Kesian kau.


Rehat,

"Ehhh! Korang bertiga pergi Daeboreum tak ajak aku!! Sampai ati!" Nami yang sedang menjamah bento buatan ibunya hanya membulatkan mata seakan-akan tidak percaya. Saejoo dan Keisoo sedang menjamah makanan mereka sambil mengangguk.

"Maaflah Nami aku terlupa!" Yeowoo megengam tangan Nami sambil membuat muka simpati. Nami pasrsah namun selepas itu,

"Alah takpa, time tu aku dengan keluarga aku pergi Incheon tngk konsert RM huhuhuhu Namjoon hensem sangat hehehehe"

Gangg!

Yeowoo, Saejoo dan Keisoo ternganga. Whatt!! Rapper terkenal tu!! "KENAPA TAK AJAK KAMI!!" Kali ini jeritan mereka bertiga memang mengejutkan semua orang termasuk Yoongi yang sedang membaca buku bahasa english sampai berkerut-kerut dahinya.

Bahu Nami terangkat. "Maaflah, nae?"







Habisnya waktu sekolah, semua orang mula berpusu-pusu untuk keluar dari kelas masing-masing. Yeowoo yang masih mengemas meja di panggil oleh Yoongi. "Yeowoo, mari balik."

"Ah, nae sekejap lagi!" Terus buku-buku yang terletak diatas meja di masukkan kedalam beg sekolahnya. Dia pun berlari-lari anak ke sebelah Yoongi.

Disebabkan masih ramai lagi warga sekolah yang berkeliaran di koridor sekolah, mereka mengambil kesempatan untuk melihat wajah hensem Yoongi yang menjadi topik perbualan hangat pada masa sekarang ini. Mereka berbisik-bisik.

"Itu ke Yoongi?? Wah hensemnya!"

"Aku nak jadi girlfriend dia lah! Ahaks!"

"Aku rasa aku dah jatuh hati kat dia!"


"Aku dengar apa korang cakap…" Yeowoo hanya merendahkan bahunya dan membuat muka yang cukup annoying. Seriesly menyampah gila kot. Dia memandang muka Yoongi yang seperti tiada sebarang reaksi patut di berikan oleh bisikan-bisikan syaiton itu.




Berjalan di street sambil menjamah roti puding kastard. Itu rutin hairan Yeowoo dan Yoongi turut terjebak. Ramai orang memandang kearah mereka yang sedang makan serentak. Kau kunyah, aku pun kunyah jugak.

"Aigoo... Adik abang ke tu?? Comelnya lahai..." bisik seorang makcik yang sedang membuang sampah di depan kedainya. Yeowoo mengerutkan dahi. Kenapalah harini banyak sangat gossip-gossip mak jemah pasal dia dengan Yoongi?? Disebabkan malas amik tahu, mereka berdua terus blah ke rumah.











Esok

Mereka berdua berjalan kesekolah bersama-sama dan mungkin hari-hari yg berikutnya juga begitu? Hari Rabu, kelas sukan.

"Yoongi!! Mari join kami lumba lari!!!" ajakkan pelajar lelaki membuatkan Yoongi mengeluh. Aku malas tahu! Dia menoleh melihat seseorang. "Yeo-"

"Ya! Yoongi kata dia nak ikut korang!" Yeowoo melaung kearah pelajar lelaki dan menyebabkan semua pelajar lelaki bersorak riang raver hipsturr dan sewaktu dengannya. Yeowoo dengan senyumannya memandang Yoongi. "Eik.." biru muka Yeowoo dibuatnya apabila melihat Yoongi yang sedang marah sampai ada ifek api kat bawah kaki dia.



"Siap kau Yeowoo.." balas Yoongi dan berjalan marah kearah pelajar lelaki. Yeowoo hanya tersengih sahaja sambil menggaru kepala.

"KYYAAA!!! YOONGI OPPA!!"

"Yoongi oppa nak lumba lari dengan Jimin oppa?? Kegilaan sihh!!!"


Yeowoo mengerutkan dahi. Apa pasal budak pompuan ni? Takat lumba lari biasa ja pun bukannya dapat medal.


nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now