29 - Shoujun Shrine🌸

1K 154 37
                                    

Maafkan author kalau ada sesiapa yang sensetif pasal chapter ni kerana dia berkaitan dengan agama lain. Lagipun waak tuhan tu author reka ja tak pernah wujud pun, usah risau okay? Kalau tak boleh tolak dengan perkataan, tolaklah dengan hati kerana menolak dengan hati adalah selemah-lemah iman.

____________________________________


Mereka memandang kearah Bukit Shoujun yang berada di depan mereka. "Kaja Taehyung. Nanti kita lambat melarat si Yoongi tu.." Tangan Taehyung terus diraih oleh Yeowoo dan gadis itu terus menarik tangannya naik ke atas bukit itu.

Mereka menaiki tangga dan mempunyai beberapa Tiang Torii tersergam di setiap tangga yang mereka naiki.

(Torii - Japanese Gate)





"Shoujun Shrine ni, Kuil Shintokan?"

"Yup. Aku ada baca sesetengah orang Korea pun menganut agama ni."

"Agama ni, agama purba yang ada kat Jepun la..."

"Memang. Jadi keturunan Yoongi nikan datang dari Jepun so tak ada bezanya."



Mereka bersembang sambil menaiki setiap anak tangga yang ada. Tiang Torii beserta dengan Toro pula menghiasi jalan mereka untuk ke Shoujun Shrine pada waktu malam begini.

(Toro - tanglung)




Dalam masa yang sama, seseorang sedang terduduk dan bersandar di dinding kuil lalu bernafas laju.

"Yeowoo... Mana kau?"











"Errgghh... Sikit lagi..." Yeowoo menaiki anak tangga dan dia berhenti di satu tempat yang membahagikan antara dua jalan. "Aku tak larat"

Bumm!

Terus Yeowoo terbaring di atas tanah. Dia menarik dan menghembus nafas. Taehyung yang tidak berasa letih itu memandang kearah kedua-dua jalan. "Sebelah kanan tempat menjual barang dan tempat orang buat aktivit. Sebelah kiri jalan untuk ke Shoujun Shrine. Mari.."

Ajak Taehyung dan Yeowoo menggeleng. "Kejap, kejap kasi aku bernafas kejap... Huuu.. Hu..." Untuk beberapa kali Yeowoo menarik nafas lalu menghembusnya. Akhirnya dia bangun dan meneruskan perjalanan mereka ke Shoujun Shrine.

Apabila mereka sampai di stage kedua, mulut Yeowoo terlopong. "LAGI 54.5 METER?! BAPAK AH!!" Yeowoo hanya mampu menjerit lalu memegang kepalanya sahaja. Rambut pendeknya di ramas-ramas.

"Alah kau ni lek ah, nanti kita sampailah. Tak mati pun..." ujar Taehyung yang sudah memanjat anak tangga itu lalu meninggalkan Yeowoo di belakang. Yeowoo yang sedar akan pemergian Taehyung terus mengikuti Taehyung secara rapat. "Yah! Tunggu aku!"





Selepas 54.5 meter menaiki tangga..




"Akhrinya..." Yeowoo terduduk di atas tanah. Peluhnya di lap. Taehyung yang masih berdiri itu hanya memandang kuil itu.

"Kau boleh masuk, Taehyung?" soal Yeowoo dan mendapat gelengan Taehyung. "Sebenarnya aku boleh tapi ia memerlukan kebenaran Talisman God ini. Rasanya dia tak ada sekarang. Baik kau pergi cari Yoongi sekarang." ujar Taehyung dan mendapat anggukkan Yeowoo.


Yeowoo menjejakkan kakinya ke dalam Shrine lalu memerhatikan sekeliling.

"Yoongi?" panggilnya. Dia merenung keadaan Shrine yang gelap itu. Kenapa nampak seram sangat?

Kreekk...

Bergema bunyi pintu itu dan terus Yeowoo menoleh dengan senyuman. "Yoo-" senyumannya mati apabila terlihat seseorang berbadan besar dan tinggi berada di belakangnya. "Oh Kamisama" Yeowoo berdoa. "Selamatkan aku"

Tangannya mencapai sesuatu lalu...















"Umm..."

"Maafkan saya, Shoujun-sama. Dia terkejut sebab tu dia tak sengaja terketuk kepala tuan dengan kayu" Taehyung menunduk kepada seorang lelaki yang tinggi itu.

Yeowoo memandang kearah lelaki itu lalu meminta maaf. "Maafkan saya" Shoujun tersengih simpati sambil menggosok kepalanya. Barangkali terasa sakit.

"Ahh.. Tak apa. Saya tahu dia tak sengaja." selesai kes terketuk itu tadi, matanya beralih memandang Yoongi yang di selimutnya. Mukanya ditumbuhi bulu seakan-akan telah di sumpah menjadi musang.

"Shrine ini dikawal ketat oleh penghalang keberadaan Yokai. Mana-mana Yokai yang mahu masuk perlukan memberitahu pada saya atau Semangat Angin. Yoongi mungkin dipaksa masuk dan Soul Crystalnya di rampas" ujar Shoujun dan secara tak langsung Yeowoo mengeluarkan Soul Crystal Yoongi lalu di letakkan di depan Shoujun.

"Soul Crystal ini saya dah ambil dari Seulhan. Saya rasa Yoongi perlukannya." Shoujun mengambil botol itu lalu bergerak kearah Yoongi. Diangkat sedikit kepala Yoongi lalu menuangkan Soul Crystal itu kedalam mulut Yoongi.

Selesai sahaja Yoongi menelan Soul Crystalnya itu. Badannya secara beransur-ansur pulih.

"Yoongi perlu berehat. Selain itu, Yeowoo.." sebaik sahaja dipanggil, kepala Yeowoo yang memandang Yoongi tadi terus memandang Shoujun.

"Kamu ahlisihir azimat bukan?" Soal Shoujun dan mendapat anggukkan daripada Yeowoo. "Saya Shoujun, Talisman God. Kita boleh bekerjasama, Yeowoo. Datanglah minta Talisman dari saya."

Yeowoo tersenyum. "Ah! Nae! Kamsahamida, Tuan Shoujun!" dia melihat jamnya. Terkejut dia dibuatnya apabila melihat waktu sekarang.

"Eotokkhae? Dah pukul 4 pagi?" katanya dan menjadi gelabah disitu. Shoujun tersenyum.

"Tidurlah disini dulu. Esok pulanglah ke rumah kamu"

"Terima Kasih, Tuan Shoujun!"

TBC~

Yeah! Author back again, back again~ *nyanyi lagu KNK*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yeah! Author back again, back again~ *nyanyi lagu KNK*

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now