37 - Hīringu furawā🌸

1.1K 154 126
                                    

Inari dan Izanami serta Yeowoo meletakkan Yoongi di ruang tamu lalu menuam dahi Yoongi dengan kain basah. Nafas Yoongi turun naik.



Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.



Taehyung duduk bersila di depan mereka sambil menyilangkan tangan. "Menurut Jooheon a.k.a Yokai Helang ni..." ayatnya tergantung, matanya juga turut mengerling kearah Jooheon disebelahnya yang separuh nazak dikerjakan oleh Inari dan Izanami sebentar tadi lalu diheret ke rumah Yoongi.

"... Kita kena cari Hiringu Fuwara dekat pergunungang Snow Flower bahagian Dark District, lalu jalan Satan Jwoon di pekan Town Flame Yonder (1). Jalan lama ya..." sambung Taehyung.

Inari dan Izanami terkejut. Di tenung dengan tajam wajah Jooheon. Jooheon dengan ketakutan menutup muka lalu mengalihkan pandangan. "Mianhae" katanya.

"Apahal penawar dia jauh sangat?! Kalau kau tak guna kuasa terkuat kau kat Yoongi, benda di takkan jadi!!"

"Sabar Izanami!"

"Bawa mengucap Izanami!!"

Izanami menggerak-gerakan tangannya lalu,

PANGG!

Tertampar pipi Ookami.

"Astaga Izanami oii!"


Izanami yang dirasuk kemarahan ingin menyerang Jooheon namun di halang oleh Ookami dan Garou yang menarik kedua-dua lengan Izanami. Di tambah pula kata-kata penyabar oleh mereka berdua. "maafkan.. A.. Aku.. Srruuttt *sedut hingus*"


"Tapikan..." semua orang menoleh memandang kearah suara tersebut. Yeowoo mengangkat kepala memandang mereka. "Kenapa Yoongi boleh jadi demam macam ni?" soalnya. Inari tersenyum sedikit. Dia mendekati Yeowoo. "Yeowoo awak kena tahu, kuasa tersebut menyebabkan fizikal Yoongi berubah tapi tenaga, mental dan kuasanya tetap sama seperti sekarang. Jadi badan Yoongi yang sekecil itu tidak dapat menampung kuasanya. Sebab itu dia demam."

Inari memandang sekeliling. "Siapa nak ikut Taehyung pergi pergunungan tu?" soal Inari. Dipandang seorang demi seorang.

"Saya"



































The Lengendary Mystic World





Shinngg~


Matanya terbuka. Pandangannya sedikit kabur. Cuba mencari kelibatan Taehyung. "Taehyung!" terus sahaja dia bangun dari pembaringan...

Zapp!!

Karrkk!



"Aakkrr!! Tu... Tulang aku! Aduh sakitnya!"

nice to meet you, gumiho | mygTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang