ㆁ9

17.3K 850 11
                                    


mafia girls pov

Adreana, Isyae dan Qaisya terduduk atas lantai. Latihan yang diberikan Rayyan telah disiapkan. Masing-masing menutup mata dan menyedut oksigen di udara. Naufal menepuk tangannya .

" Good job guys. Korang dah tunjukkan bakat korang. Bangga aku dapat kawan macam korang. "Kata Naufal dengan bangganya. The Scarlet Reds hanya menjeling malas .

" Eh korang. "

Empat pasang mata memandang direct kepada seseorang yang telah menyampuk perbualan mereka .

" Er, tak nak balik ke? Ke nak tidur sini sampai besok pagi. " sindir Aryan apabila Adreana, Isyae dan Qaisya masih senang-lenang duduk atas lantai.

" Ye nak balik lah ni, aduh tak nyempat betul. " Kata Adreana dengan malas.

Aryan menjeling . Dia melangkah keluar tanpa mempedulikan Naufal dan The Scarlet Reds .Hilang kelibat aryan pada pandangan , terus mereka bangkit dari duduk dan keluar dari markas .

" Dah jum blah, "

Selamba mereka berempat keluar dari tempat tersebut .

" Korang, aku lupa nak tanya ni. Macam mana dengan hari pertama korang kat sekolah tuh? Okay ke k. O? " Kata naufal dengan selamba .

" great day. Dont worry bout that . "

" Erm, betul lah tuh. Betul sangat tu sampai dia pun kena cium . " Kata Isyae perlahan.

Qaisya menyiku perut Isyae tidak kuat tapi boleh tahan . Membulat mata Isyae . Perutnya senak disiku . Bertuah punya kawan.

Pandangan mereka terhala ke arah naufal yang memberhentikan langkah . Tangannya melekap pada dinding . Beberapa saat , dinding itu terbuka .

" Naik bilik, tidur. Erm.. Bestnya "
sempat lagi dalam kata-katanya itu, Adreana menutup mata. Tiba -tiba..

' Bukk'

Dahinya berkerut bila melanggar peti sejuk di hadapannya .

" Tak patut betul letak benda alah ni di tempat yang tak strategik. "

Omel Adreana perlahan. Tak mahu didengari rakannya walaupun 'bisikan' itu didengari rakan-rakannya. Tapi selamba sahaja mereka berdua ketawakan gadis itu .

" Tak baik salah kan peti sejuk. "gelak isyae.

" Itulah, menipu lagi. Kan dah kena . " usik Qaisya. Merah wajahnya kala itu .

" Haih, nasib lah korang kawan baik aku, kalau tak dah lama aku punch korang ".habis sahaja kata-kata , adreana  berlalu ke luar.

" La , merajuk ke? "

" Engkau lah, sapa suruh start dulu "

" La . aku jugak yang kena . "

Baru Isyae mahu membalas , telinga mereka dipulas Adreana dari belakang .Dia hanya melihat gelagat Isyae dan Qaisya di sebalik dinding dari tadi sambil menggeleng .

" Aduh . Ampun ."

" Gaduh lagi . Ha ambik ni . " Telinga mereka berdua dipulas Adreana lagi kuat dari sebelumnya. Adreana mengetap bibir perlahan . Dia menjatuhkan tangan ke bawah .

" Now aku nak korang naik masuk bilik, bersihkan diri, solat. Lepas tu turun bawah makan. "Kata Adreana mendatar.

" Apa dia? " Kata mereka berdua serentak lalu menoleh antara satu sama lain.

" Aku rasa aku dah cukup jelas bagi arahan . Now ! Naik atas . "

Laju Isyae dan Qaisya melangkah. Jangan dibuat main-main bila singa sudah mengaum. Adreana berjalan menuju ke dapur. Tertawa kecil saat menayang kembali telatah rakan baiknya di dalam minda . Gembira sungguh hati dapat mengenakan rakan .

The badboy pov.

Mereka berlima berjalan di dalam shopping mall itu. Mata-mata gadis yang memandang ke arah mereka tidak dihiraukan. Gaya badboy mereka terserlah dan itu salah satu faktor mata gadis-gadis tidak lepas memandang mereka.

" Mana kita nak pergi ni. " tanya Faqiy kepada rakan-rakannya

" Baskins Robins jum . "

Faris menoleh ke arah rakannya apabila mereka melepasi baskins robins . Empat pasang mata memandang tajam ke arah Faris.

" Jum lah, dah lama aku tak makan baskins robins. " Matanya dikecilkan lalu membentuk eyesmile yang cantik.

" Erghh , yelah yelah .  "

Mereka memusingkan badan mereka . masuk ke dalam baskins robins. Susah betul nak tolak kalau dah nama pun kawan. Memandangkan cafe tersebut tidak berapa ramai pelanggan, tempat selesa mereka pilih.  jauh dari orang ramai.

" Orderlah, tak patut tunggu lama-lama, nanti perut masuk angin "kata Raezz prihatin . Setelah mereka berlima sudah memesan kemahuan , masing -masing mengeluarkan phone.

Reezril yang baru nak mengeluarkan phonenya terberhenti. Matanya ralit memandang pasangan di hujung tepi mereka.

" Kau ni kenapa? Lain macam je cara pandangan kau . " Tanya Faqiy. Rafiq yang di sebelah mengangkat kening ke arah Reezril.

"Aha..ha..ha.. nothing. " Gelaknya dibuat buat menutup kata-kata yang tergagap .

Rafiq curiga dengan gelagat Reezril . terus memandang ke tempat yang reezril pandang sebentar tadi. Matanya membulat melihat adegan manja adik dan pasangannya . Dia mahu berdiri tetapi terduduk apabila Faqiy menepuk bahunya kuat.

" Tepi, jangan halang aku . biar aku pergi dekat adik aku .tak malu ke dekat orang. Public pulak tu . "

Rafiq mengetap bibir apabila Raezz dan Faqiy menghalang dia dari pergi ke arah adiknya itu.

" Jangan, malu dekat orang. Bad boy sebadboy pun kita , tak elok . "Pujuk Raezz.

" Tak , masalahnya dia tu tak pandai jaga diri dah lah perempuan pula tu. Nak kena gelar perempuan murahan dengan orang ramai ke apa ? " Selar Rafiq tajam. matanya mencerlung ke arah pasangan di hujung tepinya .

" Aku cancel order. Kalau korang nak makan, korang makan. Aku tak da hati nak makan kat sini. " Langkahnya laju menuju pintu keluar kafe. 

" Erghh, cerdik betul lah aku ni . "

Reezril menepuk dahi .

" Kalau aku tak pandang adik dia tadi, dah lama makan dengan aman. "
Sambung reezril perlahan.

" Chillah. Bagus juga Rafiq dah tahu. Biar padan muka adiknya tu . " bahu Reezril ditepuk perlahan Faris.

" Dah jum, kita makan kat tempat lain. Pemandangan yang tak berapa best tak elok tengok. Acah sweet. "Raezz pula bersuara.

Mereka berempat keluar selamba dari kafe tersebut. Pelayan itu hanya menundukkan kepala tanda hormat kepada mereka sebelum mereka keluar.

Tbc .

Vote dan Comments always .

Badboys Vs Mafia Girls | completeWhere stories live. Discover now