ㆁ13

16.4K 743 44
                                    

Re-edit .
________

'Tikk'

Adreana, Qaisya dan Isyae yang sibuk memberi perhatian kepada pembelajaran tiba-tiba tersentak . Masing-masing menundukkan muka . melihat jam tangan atau lebih tepat pengesan GPS. Kemungkinan mereka dihubungi seseorang.

Adreana mengangkat tangan kanannya lalu berdiri . Pennya itu diletakkan di atas meja.Isyae dan Qaisya yang duduk di belakangnya hanya menunggu masa untuk keluar.

"Miss " Panggil Adreana.

Semua mata-mata memandang ke arah Adreana seperti mahu menyabit kesalahan yang berat. Cikgu Matematik terus memusingkan badannya lalu memandang ke arah Adreana. Cermin matanya dinaikkan kembali apabila cermin itu melurut ke hidung.

"Yes, any question? " Tanya Cikgu Matematik itu.

"Er.. Yeahh. Actually Qaisya, Isyae and I have to meet with Senior Rayyan.Urgent matter. Can't we? " Terang Adreana dengan lancar.

Cikgu Matematik itu mengangkat kening sebelah. Buku Matematik itu diletakkan atas meja dan dibiarkan terbuka.Kepalanya dianggukkan .

" Yes, sure . go ahead . "

Senyum cikgu matematik itu dan kembali mengajar tanpa tiga orang pelajar.mereka bertiga mengucapkan terima kasih kepada Cikgu Matematik itu kerana telah memberi kebenaran untuk keluar.

The Scarlet Reds beredar dari kelas segera. Adreana menyuruh Isyae membuat panggilan dengan Rayyan .Talian yang dibuat terus disambung Rayyan. Phonenya diberikan kepada Adreana.

" Hello Rayyan .Kenapa buat isyarat mengejut tadi ."

" Korang dalam bahaya. Aku nak kita berkumpul dalam bilik mesyuarat khas untuk pelajar. Kau tahu kan dekat mana.. "

" satu lagi, the badboys pun ada dekat sini. Bye.. "

Talian diputuskan Rayyan tanpa sempat Adreana membalas. Dia memandang geram pada skrin phone yang gelap . Mahu sahaja dia campak Rayyan dalam tasik biar dimakan dengan ikan. Adreana memberi kembali phone kepada isyae.

" So, apa yang Rayyan kata? "Qaisya bertanya. Rambutnya diflip ke belakang. Sambil berjalan mereka bersembang.

" Rayyan suruh kita datang bilik mesyuarat yang khas untuk pelajar ASAP . Dan badboys pun dah tunggu lama ."

Isyae dan Qaisya memandang antara satu sama lain apabila mendengar nama The Badboys.

" Bukan semalam dia marah kita ke ? Pahal nak sibuk hal kita pulak ? "

Qaisya menyoal Isyae dan Adreana. Giginya diketap perlahan. Adreana hanya mengangkat bahu manakala Isyae tidak mempedulikan kata-kata Qaisya.

"Dah lah, jum kita cari bilik mesyuarat.Segera . " Dingin Adreana bersuara .

Isyae dan Qaisya tak pernah terasa dengan sikap Adreana yang ini sebab mereka lebih kenal perangai Adreana macam mana.

The Scarlet Reds menuruni tangga tergesa-gesa dan mereka disapa beberapa orang junior lelaki yang melepak di tepi tangga. Mereka hanya membalas senyuman kepada junior -junior lelaki itu dan diberi laluan untuk Adreana, Isyae dan Qaisya melangkah pergi.

Sampai sahaja di pintu bilik mesyuarat, Isyae memulas tombol pintu bilik dan langkahnya diikuti Adreana dan Qaisya dari belakang.

" Aku ingat korang tak jumpa jalan sebab tu masuk agak lambat ."

Sindir Rayyan . The Scarlet tidak membalas malah terus mengambil tempat duduk yang kosong . The badboys di hadapan mereka dihiraukan.

Badboys Vs Mafia Girls | completeWhere stories live. Discover now