Bab 3

191K 9.9K 1.4K
                                    

    Alarm iPhone milik Avrin berbunyi dengan kuat menandakan sudah masuk waktu subuh. Jam di New York lambat 12 jam dari di Kuala Lumpur.

Avrin telah setting iPhonenya kepada waktu di New York dan dia tidak akan menghubungi keluarganya yang berada di Malaysia sesuka hati sahaja. Risau nanti mengganggu waktu tidur mereka.

Avrin masuk ke dalam bilik air yang berada di dalam biliknya untuk membersihkan diri. Dia membiarkan air mengalir dari hujung rambut sehingga hujung kaki.

Avrin mengelap rambutnya yang masih basah itu dengan kasar. Kemudian dia menggunakan hairdryer yang dibawa dari Malaysia. Setelah berpuas hati, rambut luruskan diikat rendah.

Setelah selesai menunaikan solat subuh, Avrin terus mengambil iPhonenya dan membelek notification yang belum dibuka lagi.

Good night awak sweet dreams -Aryan

Avrin terkejut melihat pesanan ringkas melalui whatsapp daripada Aryan itu. Dia tidak sedar akan kehadiran pesanan itu semalam. Mungkin kerana sudah tertidur. Avrin hanya tersedar dari tidur pada pukul 3 pagi dan menunaikan solat isyak kemudian dia menyambung tidurnya.

good morning awak have a good day -Avrin

Avrin tidak sampai hati kalau dia tidak balas apa-apa. Jadi dia putuskan untuk menghantar whatsapp untuk mengucapkan selamat pagi.

Agak janggal kerana dia tidak pernah buat sebegitu pada orang lain. Baginya semua itu hanya membuang masa. Ucap selamat pagi hari ini, macamlah esok tiada pagi lagi, kan ? Pfft.

good morning too. apa jadual harini ? -Aryan

saya kena lapor diri dekat U -Avrin

okay kejap lagi saya ambil -Aryan

no thanks. saya naik cab je. or maybe uber -Avrin

bahaya lah sorang sorang naik cab uber or something like that -Aryan

saya tahu jaga diri saya -Avrin

saya jemput awak ye ? -Aryan

please awak. biar saya pergi sendiri. bukannya saya tak biasa datang NY -Avrin

tapi awak bukan pergi bersiar. awak pergi lapor diri dekat U. awak tahu tak U tu berapa ribu pelajar dia yang akan lapor diri harini -Aryan

please Aryan... -Avrin

baiklah. jaga diri -Aryan

you too -Avrin

Whatsapp terhenti disitu. Avrin berasa semakin pelik dengan keprihatinan Aryan Froy Louise itu.

Sangat pelik.

Avrin memakai t shirt plain berjenama Gucci. Kemudian dia memakai kemeja kotak-kotak kecil berwarna merah hitam di luar. Lengan baju itu dilipat sedikit bagi menampakkan jam tangannya yang simple tetapi mahal. Dia memilih untuk memakai seluar skinny berwarna biru cair. Kasut berjenama Converse high cut berwarna putih disarungkan ke kaki. Rambut dilepaskan agar nampak cantik. Sangat casual dan tidak seksi. Avrin mencapai beg galas yang berisi semua file-file dan maklumat itu ke bahu.

"Can i have a cab. I want to go to the University of New York..... 15 more minutes ? Alright"

Avrin menaiki teksi untuk pergi ke University of New York yang terletak kira-kira 40km dari rumah kondo milik Erin.

Selepas semua urusannya di U itu selesai, Avrin pergi ke cafe yang berada di luar pintu gerbang U itu untuk menjamah sedikit makanan dan minuman. Selepas memesan pesanannya. Avrin terus mengeluarkan iPhone 6 miliknya.

[Terbit] Jejaka Blue & Gadis Hazel [UNEDITED]Where stories live. Discover now