Episode 30. "Mon petit ange"

172 21 2
                                    

PHANA POV.

".......Semakin aku kerap menghabiskan waktu bersama sang Kekasih kecil Ku, Semakin itulah aku mengetahui bahawa aku tidak sanggup untuk berpisah dengan nya! Namun, sejak kami sah sebagai pasangan Kekasih, aku mulai sedar bahawa 'Berjauhan' adalah perkara yang terakhir aku pernah berfikir bahawa ia mampu menyakitkan seteruk ini......

3rd Person POV.


Pha memeluk lembut pinggang sang Kekasih kecil nya yang sedang membasuh peralatan yang digunakan untuk memasak makan malam mereka sebentar tadi.

" mahu Phi bantu, 'mon petit ange' ?"

" tidak perlu phi. Lagipun, tinggal sikit je. Next time, okay?"

Wayo terus khusyuk membasuh piring Dan kuali tersebut tanpa memperdulikan Sang Kekasih tinggi yang sedang 'kenakalan' mencium tiap kawasan yang terdedah Dari leher baju-T nya. Dia sedar bahawa Sang Kekasih nya inginkan sesuatu 'Yang Lain' melalui deru nafas P'Pha yang tidak teratur, namun dia biarkan sahaja kerana dia tahu, semakin dilayan, semakin menjadi pula perangai P'Pha nanti!

"Okay, I'm done! So, Phi mahu minum minuman apa? Nanti Wayo buatkan memandangkan Yo juga ingin meminum Hot Choc sebelum continue buat kerja. Kiranya Yo buatkan sekali lah,"

Wayo membalikkan badan nya untuk menghadap sang Kekasih, lalu dengan lembut, dia melonggarkan sedikit pelukan Pha yang melingkari pinggang nya secara posesif! Pha tahu bagaimana untuk menyembunyikan emosinya (kecewa dengan penolakan halus Wayo) Dari terlihat di wajah tampan bak dewa itu, lalu dia mencium pantas bibir sang Kekasih sebelum melepaskan nya.

"Americano....."

"Whew.....! That taste........Whatever!No comment!" Katanya sebelum menunjukkan wajah seperti merasai makanan pahit.

Pha pantas ketawa kecil melihat tingkah lalu Wayo, Dan sebagai balasan, dia meramas rambut sang Kekasih kecilnya sehingga tidak teratur. Wayo hanya mampu protest dengan memukul tangan itu sebelum berlalu ke cabinet kaca hitam untuk mengambil dua mug besar.

"Nong Yo tahu atau tidak, sejak Yo hadir dalam hidup Phi, sejak detik itu jugalah phi sedar bahawa phi tidak lengkap Tampa Yo disisi phi. Phi bersyukur bahawa Phi mengambil keputusan untuk tidak Move-on terlalu cepat atau mencari Kekasih yang lain kerana Yo sudah berberapa Kali menolak atau bertingkah seperti tidak memiliki perasaan terhadap Phi."

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now