Episode 50 - Killing Me Softly!

104 18 4
                                    

Author Note:

Carol tahu, mungkin ada segelintir di antara readers yang Shock dengan ending Episode 49! Well, hahaha....😂😂😂😂😂👌👌👌
Sorry ya kalau saya sempat membuat anda Heart Attack untuk 5 second!
Sabar, jangan cepat melatah, relaks.....! Breath in....... Breath out.....!
Huu.......Hah.....Huu.....Hah..!

Okay, mari kita terus melihat bagaimana kesudahan suicide attempt tuan muda Wayo Panichayasawat dalam episode ke-50 : Move On!

INGAT,

Please vote,
Leave some comments,
And live in your fantasies!

"Be one of a kind" - Oh_Carol

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3rd Person POV.

Sebuah kereta sport berjenis edisi terhad, kelihatan memandu dengan kelajuan kuasa maksimum, membelah lebuhraya Bangkok yang masih padat dengan pengunjung walaupun jam sudah menapak ke angka 12:00 am!

Dan wajah sedih itu terus menangis semahu-mahu nya, mengenangkan sekuah kisah cinta yang berhujung tragis, karam sebelum tamat waktu nya.

"Wayo, Wayo, WAYOOOOOOOOO!" teriak nya penuh kecewa!

Dengan kelopak mata mengecil, ditambah lagi kerutan di sekitar hidungnya akibat tangisan sejak tadi, Phana tidak ubah seperti seorang peninju yang kalah. Berteriak tidak tentu pasal!

"Mengapa Yo, mengapa?! Mengapa kau tergamak meninggalkan cinta Kita?! MENGAPAAAAAAA........!"

Dan Kali ini jeritan nya jauh lebih teruk Dari sebelumnya, sehingga dia menekan pedal Break berberapa inci sebelum melanggar belakang kenderaan pengguna Jalan raya yang lain.

Ternyata, perbuatan Phana yang hilang fokus itu telah memancing kemarahan Si pemilik asal kenderaan di hadapan, yang tidak kalah mewah Dari kenderaan Phana.

Dengan kemarahan memuncak, si pemandu kereta keluar Dari BMW 6 Series nya dan menghempas kuat pintu kereta nya.

"HOI, BUTA KE, HAH?!"

TOK!
TOK!
TOK!

"BUKA CERMIN KERETA NI, PENGECUT! BERLAGAK TIDAK TENTU PASAL! BUKA LA KALAU BERANI?!" cabar lelaki itu ditengah kesekakan traffic jammed.

TOK!
TOK!
TOK!

Dan ternyata, kalau Kali ini permintaan nya di tunaikan! Phana menurunkan cermin tingkap kereta nya.

"Sorry...!''

" SORRY?! KAU INGAT SETAKAT SORRY ITU CUKUP KE, HAH?! HOI, KALAU BREAK KERETA KAU TADI ROSAK, LALU MEREMPUH AKU....! DENGAN KERETA KAU INI, AKU BAKAR HINGGA RENTUNG! HEH ELEH, SETAKAT KERETA MACAM INI, BAPAK AKU MAMPU BELI 10 BUAH KALAU DIA MAHU, OKAY?!"

" Maaf, tetapi boleh saya tahu nama bapa mu?" Soal Phana masih dalam mood terkawal, walaupun matanya bengkak akibat menangis.

" JAY SATTHURONG!"

"Oh....! Baiklah, besok saya akan hantarkan permohonan maaf secara terbuka di pejabat Bapa mu,"

"TAK PAYAH! TIDAK ADA GUNA NYA! Papa tidak akan melayan perangai "Orang Kaya Baru" macam kamu! Simpan sahaja segala bentuk hadiah rasuah yang kau fikirkan akan berjaya itu!"

Dan dengan penuh angkuh, lelaki biadap yang kelihatan dalam usia lingkungan bekas Kekasih nya itu berlalu semula ke kenderaan nya sebelum memecut laju!

Phana menjeling dingin, mengecam wajah angkuh dan memproses tiap bait kata-kata sinis remaja tadi.

Bersama sisa sakit hati akibat perbuatan kejam Wayo, Phana mengenggam erat stereng kereta. Otaknya ligat merangka strategi seterusnya!

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now