Episode 48: Tak Mudah!

94 20 4
                                    


Author Note:

⭐ PLEASE VOTE.
❄Leave me your COMMENTS.
💋 And live in your fantasy🌈

Be one of a kind - Oh_Carol

😊Oh iya, tolong di dengar lagu nya, ya? YANG DIATAS ITU☝👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Phana POV.

"Baiklah, sampai disini sahaja meeting kita untuk hari ini! Jika ada sebarang pertanyaan, silakan."

Aku mempamerkan senyuman lembut ku untuk mereka semua, namun....

Bilik mesyuarat itu hening seketika. Berberapa diantara para pekerja ku berpandangan sesama sendiri, seolah-olah mencari siapa yang dimaksudkan sebelum aku mengambil keputusan untuk bertanya lagi.

"Ya, ada yang anda ingin tanya kan? Silakan, jangan segan."

Dan respon nya masih sama. Hening tanpa bicara, hanya bunyi kertas kerja sahaja yang memenuhi ruang ini apabila segelintir dari mereka mulai memasukkan semula berberapa kertas pebentangan kedalam fail masing-masing.

"Baik lah kalau begitu. Saya andaikan bahawa anda sudah faham dan sebarang pertanyaan lanjut, sila tanya kan pada encik Kong. Selamat bercuti dan Kita berjumpa semula minggu hadapan! Thank you." Ucap ku seraya melangkah bersama fail peribadi dan Kot yang ku pegang di tangan kanan.

Sekretari ku segera melangkah bersama dibelakang.

Dia melangkah pantas sebelum sempat aku membuka pintu pejabat ku dan segera meletakkan lebihan fail yang dibawa nya sejak tadi.

"Tuan Phana mahukan secangkir kopi?"

"Tidak. Kepala saya masih sakit! Buat kan untuk saya secangkir teh Chamomile."

"Sebentar tuan Phana," ucap nya sebelum berlalu keluar.

Setelah pintu ditutup, aku segera mencapai telefon ku.

" Phana Kongthanin, sila berhenti menganggu ku. HENTIKAN KEGILAAN INI.
AKU JIJIK! "

Aku baca message itu berulang-ulang, sampaikan pada satu tahap, kesedihan itu aku luah kan melalui cecair panas dari kelopak mata ku.

'Baby, apa yang terjadi....?" Soal ku pada diri sendiri sebelum tanpa sedar, aku mulai ketawa, dan terus ketawa kuat hingga,

PRANG!!!

Bunyi lontaran smartphone yang berjaya mengenai sijil bisnes perkapalan terbaik 10 tahun berturut-turut yang sengaja aku 'frame' kan dengan cantik, jatuh berkecai bersama smartphone tadi! Dan begitu juga bunyi dengung suara gurauan para pekerja ku di luar sana, secara automatik berubah sunyi! Mungkin mereka dengar, mungkin juga tidak! Aku tidak kisah! Yang pasti, andai message itu sekadar gurauan dari Wayo, tahniah! Dia benar-benar berjaya memancing sakit hati ku! Apa maksud semua itu, hah?

Hah?!

HAH??!!!!!!!

Aku mahukan penjelasan, lalu aku berlalu semula kearah 'bangkai' smartphone yang tertiarap di lantai itu sebelum mengeluarkan SIM card nya dan pergi begitu sahaja.

Ketika aku baru sahaja keluar, sekretari ku berjalan pantas dan memotong ku.

"Ttu...tuan! Ini teh nya."

GULP!

Sekali teguk dan semuanya habis!

Wajah sekretari ku memucat! Ya, dia pasti tidak percaya bagaimana aku mampu menghabiskan teh panas itu sekali teguk?! Well, dia mungkin tidak sedar, teh itu cuma teh panas tetapi hati ku pula sedang mendidih!

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now