Episode 36 - I'm back, BABY!

130 18 2
                                    

Author:
~Hehe..... Saya kembali semula dengan chapter baru. Seperti biasa, SAYA MENGHARAPKAN VOTE ANDA SEMUA. Terima kasih kerana hingga saat ini, anda tetap terus menyokong Phi Author. Oh, how lovely🎶🎶

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3rd person POV.

Jannine memandang lama bayangan dirinya di cermin besar berbentuk ellipse dihadapan nya. Dengan sedikit biasan cahaya yang berjaya menerobos masuk, dia tidak menafikan kata-kata mereka yang kerap memujinya bahawa dia tidak cantik seperti rata-rata gadis remaja Thai seusianya, namun dia Comel. Ya, dia sering mendapat pujian itu. Dan dengan wajah ini juga lah dia menyumpah dirinya kerana setiap lelaki yang dicintainya, akan mempermainkan Cintanya demi wanita jelita, seperti Pamela, isteri bekas Kekasih nya!

Namun, entah mengapa, sejak berberapa hari lepas, fikiran nya diburui dengan satu wajah; Joss Xander Way-Ar! Ingatan nya kembal89i kepada malam itu.....

Flashback.

TOK!
TOK!
TOK!

Dengan mata yang masih terpejam, Jannine segera meraba-raba punat Unlocked agar sang adiknya Wayo dapat masuk kedalam kereta. Namun sekali lagi gema ketukan di cermin jendela nya amat mengganggu suasana sunyi dalam kereta Range Rover putih itu,membuat temperature marah jannine baik mendadak!

"Ah! Apahal pula wayo ni.....?!! Kalau nak masuk tu, masuk sahaja lah! Tak payah nak ketuk-ketuk tingkap! Kacau betul la.....!!!" Bentak Jannine sambil menurunkan cermin jendela nya yang bewarna hitam gelap!

"WHAT?!" Jerit Jannine dengan mata terpejam.

"Hai  Sayang. Mengantuk?" Soal satu suara asing.

Jannine pantas membuntangkan biji mata indah nya menatap sesusuk tubuh yang dia Cuba sedaya-upaya untuk tidak bertembung.

"Kk...kkau...?!"

Lelaki berkulit tanned itu hanya tersenyum manis sehingga matanya mengecil Dan menambahkan garis-garis halus disekitar mata coklat itu.

"Saya ingatkan bahawa kamu yang akan menghantar baju T itu, tetapi orang lain pula. Hmmh....!" Jawabnya sambil membuat mimik wajah merajuk.

Detak jantung Jannine pantas bekerja laju! Sumpah! Lelaki dihadapan nya ini berada diatas taraf tampan pada pandangan nya! Terlebih lagi ketika dia berpura-pura merajuk seperti sekarang ini.

Jannine hanya mampu mematung disana tanpa srbarang reaksi. Dan lelaki tampan itu pula hanya tersenyum Manis sebelum menyambung semula bicaranya.

"Tak mengapa. Kamu mengantuk kan? Lebih baik kamu Dan teman mu pulang sekarang. Lagipun hari sudah lewat, tidak baik gadis Manis pulang lewat malam. Drive safe! Bye....." Katanya sebelum berlalu kearah Wayo.

Jannine hanya mampu membatu. Perasaan nya ketika itu bercampur antara terkejut, kagum, Dan marah! Marah? Ya, dia marah kerana dia Cuba mengelak lelaki itu, tetapi Joss malah tahu dimana Jannine menyorok!

Entah mengapa disebalik rasa marah itu, wujud pula satu getaran yang sudah lama berkubur sejak Kali terakhir dia putus cinta dengan Ambrose.

Flashback end.

Selepas melepaskan keluhan kecil untuk kesekian kalinya, akhirnya Jannine mencapai kunci kereta nya lalu berlalu menuruni anak tangga.

"Jannine........! Sarapan dahulu sayang...!'' Teriak puan Panichayasawat Dari arah dapur.

Wanita separuh baya itu sedang sedang terkocoh-kocoh menyediakan sarapan pagi untuk anak gadis nya Dan suami tercinta. Seperti Jannine, dia juga sedang berkejar masa untuk ke Karnival " Fun-Time-With-Us."

"Tidak ma...! Jannine akan bersarapan dengan Nong Roxanna Dan Leyla, Ma."

"Meet you at carnival Mom. I love you!"

"Drive safe sayang! Love you too." Jerit  puan Panichayasawat.

Sebentar kemudian, terdengar bunyi enjin kereta dihidup kan lalu melucur laju meninggalkan perkarangan rumah tersebut.

DI TAPAK KARNIVAL.

Ketika tiba, kawasan itu sudah mulai dipenuhi dengan para krew yang berasak ke kiri Dan ke kanan, menyediakan pentas untuk acara yang dimulakan dua jam lagi. Ada yang memasang lampu Dan sesetengah Dari mereka pula mengecek sound system.

"Leyla, Kau sudah menyiapkan kertas kerna mu? Jangan lupa tau, penitia majlis ini seorang perfectionist!"

Jannine sedang mengatur tali rantai pas krew yang dikenakan nya ketika dia menerima Clipboard yang mengandungi lists nama para peserta.

"Thank you. So, apa tugasan mu? Aku punya ialah mengecek nama peserta." Terang Jannine sambil melirik sebentar kearah Leyla.

"Memberi tag nombor Siri  peserta!" Jawab Leyla ringkas sebelum mereka berdua mula bergerak untuk membantu krew yang lain.

Walaupun belum bersarapan, namun Jannine terpaksa memadam niatnya tatkala dia mendapati Youth volunteers yang lain masih belum tiba lagi walaupun telah diberi amaran oleh penitia sehari sebelum nya.

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now