Episode 75 - Bachelor Party (Own the night!)

200 18 15
                                    

Author Note:

Satu episod lagi, maka FanFic ini akan tamat.😢😢😢
Namun, saya sudah membuat berberapa rangka untuk mini series, so stay tuned!😉😉😉

And OH! Jangan lupa untuk menekan butang,

⭐ VOTE!
💬 Comments!

Till then,adios my friends!😘
.
.
.
.
.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wayo POV.

'Wayo Panichayasawat, I love you more than you know....'

Hish!😡😡😡😡

Aku masih sahaja diselubungi rasa geram dengan pengakuan berani mati P'Pha! Bukannya aku malu andai ada yang tahu aku....em...you know! G.A......! Tapi mengakui di public tanpa pengetahuan atau setidaknya berbincang dahulu dengan ku, aku merasa sanggat......tak bersedia! Well, anda tahulah, saat anda ingin semuanya 'perfectly smooth' namun ada 'bumpy road' di pertengahan, of course anda akan automatically  frantic macam aku ni!

"Ai'Yo, relak bro...! Perkara kecil je pun, dah terjadi juga! So, better kau kawal your 'Not-So-Panic-Attack' kau tu, okay? Hahahahaha..."😂 Balas Ming sejurus aku menceritakan hal itu melalui telefon.

"Kau cakap memang senang, tapi aku yang mengalami semua ini? Kau tak fikir? Lepas ni, bagaimana aku akan explain pada Mama? Dan yang lebih menakutkan lagi, papa?!" Jelas ku tak berpuas hati!

"Hey Kontot! Kau dengar aku eh, hujung bulan ini, kau akan disatukan, Faham? So..., Cepat atau Lambat,semua orang juga akan tahu juga. Dan sepatutnya kau bersyukur, P'Pha mu berani mengaku semua ini dengan tenang! Kau cuma fikirkan reputasi dan side Papamu saja. Tapi, pernahkah kau fikir yang sama untuk P'Pha? Aku yakin, saat dia mengambil keputusan untuk come clean sebentar tadi, dia tolak ke tepi reputasinya demi mengakui hubungan kalian. Nah, mana yang lebih parah saat ni? Pernah kau terfikir, wahai kontot ku?"
Sindirnya sebelum aku menangkap bunyi dia mengepam oksigen setelah menembak ku dengan soalan itu.

Aku terdiam!

"Ya......, itu memang.....benar, tapi tetap juga--"

"Cukup! Goodnight my friend, aku dah mengantuk ni. See you tomorrow! Bye..."

'TIT!'

WHAT THE..??!!!🤬🤬🤬🤬

Hah! Harapkan sahabat, sahabat malah memarahi ku!

Lalu aku meletak semula smartphone ku atas side table, mengecaj alat elektronik itu sebelum memaksa diri untuk tidur.

Terkebil-kebil mataku cuba mencari cara untuk tidur!

Dan dalam kesunyian malam, aku mula berfikir semula semua yang pernah berlaku antara kami!

Dari mula kami bertemu, hingga tanpa sedar kami berjiran, ciuman pertama saat movie time, dia mengakui cintanya saat game 'Truth/Dare', hingga segala rintangan yang berlaku sepanjang perjalanan cinta kami. Aku mula berfikir, tak pernah walau sesaat pun P'Pha mengecewakan ku walaupun aku berberapa kali tanpa sengaja menyakitinya seperti setiap kali kekasih Ku ke luar negara, aku pasti menyelitkan diri untuk berparty liar di kelab-kelab terkemuka dan video-video kami tu..., aku Post di laman Insta ku...! Bagaimana perasaan P'Pha saat melihat video-video itu?

'Oh my Goodness!'😱

Mengapa aku tidak pernah memikirkan nya hinggalah saat ini? Saat P'Pha mengakui hubungan kami tadi,  aku "meroyan", mengatakan P'Pha tidak sedikit pun memikirkan reputasi keluarga ku, namun video-video yang telah aku post itu?! Bagaimana dengan reputasi P'Pha sendiri?! Bukankah ini juga reputasi namanya?!😱

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now