Episode 36. I'm back, BABY! (Part 2)

160 24 6
                                    

Author:

Maaf ya, episode sebelum nya, author tersalah tekan Publish ketika author ingin menekan Save!
IM SO SORRY🙇🙇🙇

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sambungan Dari episode sebelum nya........

Selepas Jannine Dan teman nya, Leyla membantu Krew yang lain, maka mereka pun mengambil keputusan untuk bersarapan makanan Takeaway yang disediakan oleh pihak penitia dalam kotak Polystyrene.

"Sorry babe's, I'm late." sapa satu suara dengan ramah.

"You're late and you still Damn happy?! Great!" Sindir Jannine sekadar bergurau.

Roxanna yang disindir hanya mampu menjelirkan lidahnya tanda kecewa namun dia tahu Jannine bukan bermaksud begitu.

"Sudah breakfast?" Tanya Leyla sambil mengesat lebihan sisa makanan di bibir nya menggunakan tissue.

"Sudah!"

"Mahu minum?" Jemput Jannine pula.

"Nope! Masih kenyang." Balas Roxanna sambil mengusap perutnya.

Berberapa minit setelah itu, wayo Dan Ming pun tiba. Jannine hanya mampu memberi wajah jengkel kerana kelewatan mereka!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wayo POV.

Aku menge-Check smartphone Ku untuk kesekian Kali nya.

'Dimana Phi Joss ya?' Tanya batinku tidak sabar.

Sejak berjumpa dengan phi Joss, dia kerap menghubungiku untuk bertanya tentang acara-acara yang akan diadakan nanti. Pada mulanya, aku menolak untuk berkawan dengan Phi Joss memandangkan aku rasa janggal sahaja, namun setelah diterangkan oleh phi Joss, barulah aku faham. Kata nya, dia Dan berberapa teman nya memang aktif dalam aktiviti NGO sebelum ini maka itulah dia berminat untuk mengajak teman nya sekali. Tambahan, dia segan untuk bertanya lebih lanjut pada P'Jane dan P'Rosia yang merupakan perempuan. Jadi, melalui aku, dia merasa lebih santai memandangkan kami sama-sama lelaki.

"Hai Nong..!" Jerit Phi Joss Dari jauh.

"Hai Phi....!" Balas Ku sambil melambai kearah nya.

Dia tersenyum manis bersama berberapa orang lelaki yang pada pandangan Ku seperti sebaya dengan umur Phi Joss sendiri.

Ming disebelahku memandang mereka dengan wajah seperti menilai, manakala Leyla dan Roxanna pula sama-sama ternganga mulut mereka! Kalau ada lalat yang melimpas, pasti sudah lama mulut keduanya dimasuki serangga Kotor tersebut. Cuma P'Jane sahaja yang berkelakuan seperti ingin pergi Dari sana. Entah mengapa wajah kembar Ku seperti kurang senang.

"Phi Joss, apa acara yang akan phi sertai hari ini?" Tanya Ku dengan tidak sabar sejurus sahaja dia dan para teman nya duduk menyertai kami.

"Oh, phi bercadang untuk mengikuti acara sukan pada keesokan hari nya. Hari ini phi kena memotong Ribbon di tapak banngunan nanti." Jawabnya ringkas.

Cermin mata hitam Gucci yang tergantung kemas di wajah nya, segera dilurut kan. Dan dapat aku dengar, kedua perempuan disebelah Ku, segera mengagumi wajah Phi Joss. Aku tidak hairan, phi joss memang tampan, jadi kayak Bagi nya untuk mendapatkan pandangan sedemikian. Namun, aku hanya memuji! Tidak lebih Dari itu, kerana Phi kepunyaan Ku Jauh lebih tampan jika ingin dibandingkan antara mereka berdua!

"Acara karnival ini berlansung selama tiga hari kan?" Tanya P'Joss lanjut.

"Iya phi! Hari pertama adalah untuk pelancaran pembukaan tapak bangunan. Manakala hari kedua untuk games dan sukaneka manakala hari terakhir iaitu Sunday akan datang adalah untuk pemberian pingat kepada para peserta yang menang, " terangku dengan panjang.

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now