Episode 31. I'm Sorry..

172 22 10
                                    

Author Note.

- Di episod sebelumnya, kita menyaksikan pergaduhan 'Newly Couple' yang berhujung dengan :~ ' I need Some Space ' words. Memangnya kenapa Wayo harus melenting marah pada Phana sedemikian rupa?! 😔😔😔
HMMMH.....!! Well, ketahui kisah seterusnya dalam episod 31 ini.

Check it out!!! Adios Brotha'' & Sistah' 😁

💚💚 CLICK ON STAR BUTTON PLEASE.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3rd person POV.

.............. Wayo mengesat setiap titisan air matanya menggunakan tissue lalu meletakkan tissue tersebut yang sudah renyuk ke lantai. Tangan nya mencedok Ice Cream Haagen Dazs Rose Raspberry & Lychee sambil menarik nafas berkali-kali agar hingus nya tidak mengalir keluar.

" P'Jane....., Wayo rasa teruk sanggat kerana Wayo tidak dapat mengawal perasaan....!"

HIKS.......,
HIKS...............!!

"..........dan Nong Yo tidak pasti andai Yo mampu meneruskan hubungan kami....!"

Dengan posisi seperti anak kecil, Wayo terduduk di lantai Kitchen, bersebelahan dengan peti sejuk yang sengaja dibuka pintu nya agar udara sejuk dapat menerpa kearah kulit wajahnya yang menghangat akibat tangisan sejak tadi.

"Yo, Listen to me! Melalui apa yang Yo ceritakan pada Phi.., YA! Phi sependapat dengan Yo! Mana ada hubungan yang baru bermula harus disinari dengan SEX semata-mata! TAPI.........!"

Yo memberhentikan suapan nya, lalu mengangkat smartphone itu mendekat walaupun dia menggunakan butang Speaker pada skrin smartphone itu. Entah mengapa, ayat Jannine yang sengaja dibiar tergantung itu menambah rasa Curiosity di hati Wayo.

Jika Jannine berfikir dengan berkata demikian, dia mampu memancing minat sang adik, maka dia berjaya! Wayo kelihatan sudah tidak sabar kerana aktiviti melahap Ice Cream itu sudah terhenti serta merta.

"Tapi apa P'Jane? Apa? Katakan yang sesungguhnya dan berhenti berteka-teki! N'Yo sudah malas menunggu jawapan! Katakan yang Sejujurnya! Apa Nong Yo juga salah?!" Tanya Wayo dengan nada tidak puas hati.

"Ya....!"

Wayo tidak terkejut dengan jawapan itu! Ya, sesaat ketika meninggalkan P'Pha selepas dia pergi, Wayo sempat berfikir pantaskah dia melakukan sedemikian pada P'Pha? Namun..., AH! Biarkanlah! Semuanya sudah berlaku pun! Nak buat macam mana lagi! Yang penting sekarang ini, dia mahu tahu persepsi sang kakak yang dia percaya lebih "pro" tentang perkara bersangkut-paut perasaan atau hubungan!

"Yo.......! How Im going to make it sound simple to you........?"

"...........Okay, let's put it this way! First of all, Phi nak Yo buka fikiran tu sedikit dan STOP!
....................!!
Stop, interup me if you just want to 'tembak' Phi dengan sikap childish Nong Yo itu! At least, Yo cuba untuk memahami keadaan sebelum Nong Yo blabbering about nonsense things, just to defense your stupid acts! Phi tahu siapa adik phi ini dan tak payah cuba nak berdalih! Ingat! Phi ini kembar mu dan phi tahu apa perangai Nong Yo!" Marah Jannine panjang lebar tanpa memberi perluang pada Wayo untuk mempertahankan dirinya.

Apa yang mampu Wayo lakukan hanyalah menjulurkan lidah nya keluar kearah smartphone walaupun Jannine bukannya tahu pun andai dia marah dengan kata-kata itu.

'N'Yo mahukan solutions tapi Phi berikan 'duri' pula!' Marah hatinya!

"Hello......?"
"Hello, Nong Yo?"
...................................

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now