Episode 72 : Acceptance\Rejection.

139 20 8
                                    

Author Note:

Carol akan memberikan sedikit pengumuman dan berita baru untuk anda semua. Selepas The Tux's tamat, Carol akan membuat "Mini Series" bagi mengubat rindu anda pada FanFic ini, itupun jika ada yang berminat untuk membaca.
Hehehe😅😅😅
Okay, let's get back to this story!
.
.
.
************************************

3 Person POV.
.
.

Sambutan tahun baru 2019 sudah lama berakhir, kira-kira 3 jam yang lalu, namun mata indah milik putera Panichayasawat masih terkebil-kebil dalam kegelapan bilik tidur. Tidak dinafikan, sejak pagi tadi, dia dan P'Jane sudah berhepas-pulas menghabiskan tenaga melayan tetamu dari kampung halaman Papanya yang datang bertandang lalu disusuli dia harus meneruskan tugasan yang sama sampai ke malam hari tatkala kekasihnya sekeluarga datang menjenguk. Mulanya dia sempat berfikir andai uncle Ronnie sengaja datang memandangkan Papanya bersahabat dengan lelaki separuh baya yang jauh lebih tinggi itu, namun lain pula niat disebalik kedatangan nya berberapa jam yang lalu.

"P'Pha melamar Ku.......?"

Entah untuk ke berapa kalinya dia harus mengulangi soalan itu seperti record radio yang rosak, namun sampai detik ini,dia masih tidak mempercayainya!

"Phi....Pha melamar Ku...........? No! Ak...ku belum bersedia," ucapnya sambil mengigit hujung selimut tebal itu.

Lalu otaknya mulai berputar ligat, mencari cara bagaimana dia harus menolak semua itu. Bukannya dia tidak menyukai P'Pha namun kawin pada usia semuda ini?! What the hell, aku baru menginjak angka 20!!

For real?!!
HELL NO! Fikirnya penuh geram!

"URGH!!! Tapi bagaimana? Dari mana aku harus bermula dahulu?! Oh otak, tolonglah berfikir!"

"A-Ha...! Ming Kan ada?" lalu dia bangun mencapai telefon sebelum kesedarannya bagai disentap oleh sesuatu.

"No,no,no,no! Ini lebih teruk! Aku belum bersedia andai semua Sahabat Ku tahu yang aku sudah dilamar, itu sama saja dengan mem-Viral-kan diri sendiri!" halangnya sebelum diselubungi perasaan putus asa!

"ARGHHHHHH.......!!! TAK ADIL BETUL LA...!!! KENAPA PHI TAK AJAK BERBINCANG DAHULU? KAU BENAR-BENAR PENTING DIRI SENDIRI PHI PHAAAAAAA........!!!!"
Teriaknya kecewa tak tertahan lagi sehingga suara bising itu memenuhi seluruh ruang bilik tidur.

'TOK'
'TOK'
'TOK'

"Yo, kenapa tu sayang? Kenapa bising sangat?"

Wayo tersentak! Opocot, Ini masih awal pagi!

"Nong Y..Yo okay ma, marah sedikit pada charger ni, rosak!" dia berdalih sambil menepuk dahi akibat keterlanjuran itu.

"Oh Charger, mama ingatkan apa tadi... Jadi Yo perlukan Charger yang lain ke? Mama boleh pinjam kan?" Perlawanya dari luar pintu yang berkunci.

"Tak perlu Ma. Rasanya Yo akan guna Power Bank saja. Lagipun sudah malam, mama tidur saja." tolaknya dengan harapan agar si Ibu cepat-cepat pergi.

"Oh...,okay. Selamat malam, sayang."

"You too Ma, Love you!" teriaknya ceria.

Dengan penuh lega, Wayo melepaskan nafas panjang sebelum kembali memusatkan kemarahan nya pada Si kekasih.

"Tak mengapa, bukannya lamaran Official pun. Masih lama lagi kot," jawabnya cuba menenangkan keadaan sambil memutar tubuh ke kiri sebelum memejamkan mata, berusaha untuk melupakan perkara itu seketika.
.
.
.
.....................................
.
.
.
Phana POV

Aku terbangun tidur secara tak sengaja tatkala hidungku menanagkap bau yang tidak asing lagi bagi ku,

Bread toast & Coffee

THE TUX - Book 2Donde viven las historias. Descúbrelo ahora