Episode 37 - Papi or P'Pha?

165 20 4
                                    

Author note:
Finally I'm Back. Woohoo.......!! I missed you all. Please don't forget to leave me your trace through your Voting!
Okay, here we go.....

XOXO💝💋 Oh_Carol

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3rd person POV.

Dengan backpack MCM putih, Roxanna berlari sepantas mungkin mendapatkan Wayo yang ketika itu masih berbual dengan dua orang jejaka yang mengaku sebagai Buddies Phana.

"Sorry for interrupt, tapi kau ada nampak P'Ming tak, P'Yo?"

Dia menyeka Keringat-keringat kecil yang mulai menompok didahi nya dengan tisu. Sudah lah dia terpaksa menyimpan kerusi-kerusi plastik yang digunakan untuk acara sebentar tadi dengan tergopoh, kini kelibat lelaki yang disukainya itu telah hilang Dari radar mata Eagle nya.

"Um....."

Wayo diburu rasa bersalah, patutkan dia bersikap jujur sahaja? Disisi lain, dia rasa tiada salah andainya Nong Roxanna mengejar si kurus Ai'Ming memandangkan sahabatnya itu telah single saat ini, namun bila difikir dua Kali, Ming seperti nya memerlukan bantuan Dari nya. Jadi, bagaimana sekarang ini? Haruskah dia jujur?

"Phi Wayo? Mengapa malah 'Ummmm' nya Lama sekali?!" Tanya Roxanna dengan tidak sabar.

"Um......, Well, Aaaaaa..........."

"Well apa Phi?!

"Maaf ya kerana terpaksa memotong," kata Kit sehingga kedua Nong dihadapan nya ini menoleh kearah wajahnya. Dengan senyuman penuh sopan, dia menyambung semula bicara nya.

"Well, jika kamu maksudkan lelaki yang agak kurus, putih, tinggi dan berbaju-T seperti kita sekarang ini, maybe kamu harus cepat ke tempat parking! Tadi saya ada terlanggar dengan seorang lelaki yang kelihatan 'Rushing' meninggalkan tempat ini."

'OH SH!T !! I'm Sorry, Ming......' Luah hati Wayo memohon maaf.

Serta-merta, bagai disiram limpahan air harapan..., Wajah Roxanna berubah ceria! Ya, Seceria bunga Sunflower!

"Oh! Terima kasih Phi......."

"Phi Kit! Just call me Phi Kit."

"Ya, thanks Phi Kit. I gotta go right now! Bye Phi Wayo, Phi Kit and Phi.....?"

"Beam!"

"Oh!! Okay, bye......."

Dengan penuh lincah, dia berlari pantas meninggalkan mereka bertiga. Wayo hanya mampu berdoa agar dikemudian hari Ming tidak akan mendendami nya.

"So Nong Wayo, bila lagi kita boleh berjumpa?" Tanya Beam sambil mengeluarkan kunci keretanya dari poket seluar. Mungkin dia akan beredar sebentar lagi, detik fikiran Wayo.

Kit yang setia berdiri disebelah nya, turut tersenyum menanti jawapan.

"Bila-bila sahaja asalkan tidak bertembung dengan waktu Phi sedang dalam emergency." Jawab Wayo dengan wajah suci nya.

Kedua sahabat itu bagai tidak tertahan lagi, lalu dengan pantas mencubit pipi Chubby milik lelaki comel itu. Wayo hanya mampu menahan sakit dengan membulatkan matanya memandang dua orang sahabat itu! Dalam hatinya, dia berfikir adakah benar mereka berdua berasa geram pada pipinya atau sekadar ingin menyakiti dia, kerana pada waktu itu pipi Wayo benar-benar sakit.

"Ish...!! Phi berdua benar-benar tidak tahan! Beruntung betul Ai'Pha kerana memiliki seorang kekasih secomel Mu, Nong! Kau.......benar-benar tidak sama dengan dalam foto, iya kan Kit?"

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now