Episode 46 - Perfect 2!

117 17 2
                                    


Author Note:

Sebenarnya, jika Part author kena tinggalkan sedikit note buat readers, yang inilah sebenarnya Part paling susah, kerana Author akan post ulang balik benda yang sama, same old note's Over and Over again..... Huh......!!😩😩 boring kan?😞😞😞 contoh nya seperti yang dekat bawah ini👇👇👇👇👇👇
Mohon jangan marah ya? SORRY



PLEASE VOTE⭐⭐⭐
LEAVE SOME COMMENTS💬
LIVE IN YOUR FANTASY🌈

❄Be one of a kind, Oh_Carol❄
.
.
.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3rd Person POV.

Wayo berlalu ke peti sejuk, membuka freezer lalu mengeluarkan dua cups Haagen•Dazs Cherry Blossom sebelum membawa nya ke ruang tamu.

"Nah, ambil ini."

"Untuk apa? Phi sudah kenyang."

Jannine memandang nya sebentar, sebelum menolak cup Haagen•Dazs itu dengan lembut. Mungkin ini bukan saat yang baik untuk memakan ais krim, namun dalam masa yang sama Wayo tidak mahu andai dia seorang sahaja yang akan menjadi pengidap Diabetes pada akhirnya nanti, kan?

'Huhh......!' Lelaki comel itu mengeluh sebelum mulai berbual.

"Ya, mungkin benar Phi sudah kenyang, namun acara storytelling tidak akan berlansung dengan lancar tanpa sebarang makanan disisi, iya kan?" Soal Wayo memancing.

"Maksud Mu?"

"Huhhhh............! Nong Yo ingat cuma Yo sahaja yang bodoh apabila diberi soalan dengan makna tersirat, namun nyatanya Phi Jane tidak jauh berbeza...!"

Darah Jannine pantas tersirap! Satu kepalan penumbuk disediakan nya andai si adik terus-menerus meminta aksi hidung berdarah! Dan bukan kembar namanya kalau Wayo tidak menyedari semua itu.

Tanpa takut, Wayo melabuhkan punggung nya bersebelahan dengan Jannine sebelum membuka Cup ais krim nya sendiri lalu mencedok kecil makanan berkrim tersebut.

"Apa maksud semua yang berlaku sebentar tadi?"

Wayo mengangkat sebelah alisnya, memberi renungan mengadili si kakak, namun Jannine pantas memberi reaksi yang sama beserta soalan perangkap maut!

"Well, rasanya Phi yang kena bertanya pada mu dahulu! Apa maksud Joss ''Honey-Pie dan Hubby''.... ATAU....!!! Soalan P'Pha mu ' Jane, tidak mahukah kau memberi walau sedikit makanan dalam bekal mu pada Joss? Kasihan betul dia, sudah la datang kesini untuk memperbaiki hubungan kamu berdua yang sedang 'Break' sekarang ini demi kamu!' Apa maksud Phi mu itu Yo? Apa yang kau karangkan buat P'Pha mu hingga dia berfikir bahawa kami sedang Break?! Menjadi kekasih pun belum lagi, sekarang datang pula masalah baru; kami fighting dan sedang Break! Explain to me Please?!"

Oh Oow...!!😨 Gulp!😵

"Eh....hehehehe...heh! Ah....um.....itu......" Dalih Wayo dalam getaran suara khasnya.

"Itu, itu, itu apa?! JAWAB!"

"Ummm......., sebenarnya, Yo terpaksa menipu bagi pihak Phi ketika P'Pha bertanya tentang hubungan kalian,"

"Maksud mu?!"

"Maksud Yo..., begini....."

Lalu dia pun menceritakan semuanya pada Jannine. Gadis manis itu hanya mengerutkan dahi sambil sesekali menaikan alis seperti tidak berpuas hati.

"Yang menjadi persoalan nya kini...." Lanjut Wayo.

"Bagaimana dan dari siapa P'Joss mendapat tahu tentang semua itu? I mean ini kan hanyalah cerita rekaan antara kita berdua, namun siapa yang telah memberitahu P'Joss hingga dia datang kesini dan bertingkah super manis tahap diabetes!! Siapa?!" Soal Wayo.

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now