3❤

332 43 6
                                    

Aeyoung POV

Aku terjaga dari lenaku menuju ke bilik air.Jam menunjukkan pukul 7.30 pagi.Alamak aku dah lewat.Cepat aku bersiap.

Sebaik tiba di ruang tamu,omma suruh aku bersarapan dulu tapi aku menolak dengan cara yang baik Sebab aku betul-betul dah lewat.Jam sekarang sudah menunjukkan pukul 7.50 pagi.Lagi 10 minit sempat ke?

Aku berlari dengan pantas menuju ke sekolah.Ikutkan aku perlu naik bas.Tapi lambat la kalau nak tunggu.

Sebaik tiba di sekolah,aku nampak seorang guru disiplin berdiri di pagar bersama beberapa pengawas bersiap sedia untuk menutup pintu pagar sekolah.

"Cikgu!jamkaman!(tunggu!)" Aku menjerit seraya berlari memasuki pintu pagar yang sudah ditutup separuh.Aku memandang cikgu yang tertera nama Kim JongKook pada nametag yang dipakai olehnya.Dia merenung aku tajam.Aku pula sudah menunduk.

"Kenapa lewat?" Aku tak berani pandang cikgu tu.Dia pula menggeleng kepalanya sambil menunjukkan riak ketidakpuasan hatinya.

"Pergi masuk kelas sekarang!for the first time.No DC." Tegas cikgu Jongkook seraya menyuruhku masuk kelas dengan segera.Aku hanya menunduk hormat kemudian terus berlari menuju ke bangunan dimana kelas aku ditempatkan.

Sedang aku asyik berlari dengan kelajuan yang maksimum di sepanjang balkoni sekolah tanpa aku sedari ada seorang pelajar lelaki yang sedang mengikat tali kasut di tengah-tengah jalan menghadap aku.Akibatnya,aku terlanggar dia menyebabkan aku jatuh tersembam di atasnya.Jarak muka kami hanya beberapa inci dan aku dapat rasa nafas dia di muka aku.Kami berdua terkejut dan terkaku sekejap.Baru je aku nak bangun lepastu...

"Astaghfirullahalazim!APA KAMU BERDUA BUAT NI HAA?!" jerit cikgu Jongkook.

"Tak..c-cikgu salah pah-" belum sempat aku habis cakap.Cikgu Jongkook terus potong.

"Ni depan mata cikgu ni apa?!salah faham konon.Kalau ye pun pergilah tempat lain."

Mendengar kata-kata cikgu Jongkook
serta-merta mataku membulat.Aku toleh tepi melihat jungkook.Ya JEON JUNGKOOK!yang menyebabkan aku dimarahi dan disalah erti oleh cikgu Kim Jongkook.

Aku lihat dia sekadar tersengih apabila cikgu Jongkook ralit membebel kepada kami.

"Elok tadi saya baik hati taknak bagi kamu DC (detention class).Saya tarik balik kata-kata saya.DC TEPAT PUKUL 2!taknak lebih seminit pun.Kamu sekali Jeon Jungkook.Dah pergi masuk kelas sana.Shuh²."

Terbuntang seluasnya mata aku apabila aku dikenakan DC bersama orang yang tidak disukai ini.Mengapakah ini berlaku?

Aku tengok Jungkook sekadar mengangguk dan berjalan penuh lagak ke arahku seraya membisik perlahan ke telinga aku.

"Jumpa di DC..chagi"

Eii..meremang bulu roma aku.Sah betul Jungshook ni player.

Kau tunggu Jungkook..aku akan balas dendam.mueheheh..

TBC..❤

[C] Heroin Yang Tersingkir || KTHWhere stories live. Discover now