7❤

260 31 0
                                    

Aeyoung POV

Harini aku jalan kaki berseorangan.Yela,biasanya aku akan berjalan ke sekolah sekali bersama Taehyung.Tapi harini dia kata dia kena datang awal ke sekolah sebab kena kemas kelas.



Jalan punya jalan sehingga ke stesen bas,aku ternampak macam sepasang pasangan kekasih pelajar sekolah tinggi sedang bergaduh.Aku abaikan saja.Aku pula jenis yang tak ambil tahu sangat tepi kain orang macam makcik-makcik bawang kat belakang rumah aku tu.


Aku nampak yang perempuan itu terus berlalu pergi manakala lelaki itu pula masih berada di stesen bas.Semakin dekat,aku perasan muka orang tu macam familiar.Tapi cepat-cepat aku toleh ke arah lain bila lelaki itu mula memandang aku.


Aku duduk di bangku lalu mengambil earphone dan sumbat di telinga.Selang beberapa saat aku perasan ada seseorang mencabut earphone di sebelah telinga kananku.Aku terkejut dan menoleh dan apa yang membuatkan aku lebih terkijut adalah...orang ini si mamat sewel itu hari..Ya..Jungkook.


"Yah!!!bagi balik sesuka hati jiwa raga basikal engkau je nak cabut earphone kesayangan aku ni." Lantas tanganku mencabut earphone yang berada di telinga kirinya.


"Apa kau ni.No fun laa...Baru nak bersawit dengan kau."Katanya dan mulutnya dicebik.


" Sawit la sangat.Hengko ingat aku teringin ke haa mamat kelapa sewel.."


"Heh..memang sekarang tak teringin tapi nanti.." Dia tersenyum senget.


"Banyak laa..but wait a minute.. Sebenarnya dah lama aku nak tanya kau..tapi kau kena jawab dengan jujur..arraso?"


"Hmm..tanya apa?"


"Kau dengan Yoojung apa cerita?sejak dua menjak ni dia asyik diam je..kau ada buat apa-apa kat dia ke?" Soal aku sambil memandang ke arahnya dengan tajam.


"Yoojung?ermm..sebenarnya.."


Author pov-


Taehyung sedang sibuk mengemas kelasnya sambil dibantu oleh dua orang teman rapatnya,Jimin dan Taeyong.


"Akhirnya..siap juga.." Kata Jimin lalu terduduk diatas salah satu kerusi kelasnya.


"Kau ni..cuma padam papan putih je pun..memanglah cepat siap.Pastu terduduk macam banyak sangat kerja yang dibuat.."Keluh Taeyong seraya menjeling Jimin.


" eheheh.."Jimin hanya tergelak sahaja mendengar bebelan Taeyong.


"Okeylah semua dah nampak kemas..lagipun kelas nak mula dah ni..lagi 15 minit..Get ready to study." Kata Taehyung sambil menepuk-nepuk kedua belah tangannya untuk menghilangkan habuk.


❤❤❤


Aeyoung pov-

Sepanjang perjalanan aku ke sekolah,aku asyik terfikir tentang kata-kata Jungkook.Aku sampai dulu ke sekolah sebab tadi abang aku tetiba baik hati nak hantarkan.Jadi tinggallah Jungkook berseorangan dekat stesen bas tu.


"Aku dengan Yoojung dah takde apa-apa hubungan..so kau jangan tanya apa² pasal hubungan aku dengan dia.."


Dari situ aku dapat tahu kenapa sikap Yoojung macam orang hilang anak sejak dua menjak ni.Lagipun aku taklah terkejut sangat sebab memang sikap Jungkook macamtu.Playboy berjaya katakan.Tapi aku ingat dia dah berubah.Rupanya hampeh.Lebih baik aku berhati-hati dengan dia.

Aku terus berlari ke kelas untuk berjumpa dengan Yoojung malangnya dia tak hadir ke sekolah harini.Aku mengeluh dan berlalu ke tempat dudukku.Sempat aku toleh kearah Jina yang sedang ralit menulis sesuatu.


"Uit ..tulis mende tu?" Soalku kepada Jina.Dia terus menyimpan buku berwarna merah hati ke bawah lacinya selepas ditegur olehku.


"Haa?eh Aeyoung..takdelah..m-mana ada saya tulis apa²..haha.." Dia tergelak kekok tapi aku angguk jelah dan lepastu aku terus duduk sambil memandang ke arah bangunan sebelah.

Aku ternampak Taehyung sedang tekun belajar.Well,top student katakan.Mukanya yang cold dan tidak banyak senyuman sedikit sebanyak mencairkan aku.


"Aku tertanya-tanya adakah aku bakal heroin dia?" Fikirku sendiri.



"Aku tertanya-tanya adakah aku bakal heroin dia?" Fikirku sendiri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



[C] Heroin Yang Tersingkir || KTHWhere stories live. Discover now