10❤

247 35 0
                                    

Author pov-

"Uit..buat apa tu?" Dengan tidak beradabnya Aeyoung menerjah masuk ke dalam bilik Yoojung.Yoojung yang sedang bermain telefon terkejut dan tercampak telefonnya masuk ke dalam akuarium kecil yang berada di depan katilnya.

"Ommaaaaa..telefon Yoojung..huarghh.." Rengek Yoojung sambil menghentak-hentak kaki.Aeyoung turut terkejut dengan kejadian tragis tersebut lalu dia pergi ke arah Yoojung lalu memeluknya.

"Sudahlah Yoojung..yang pergi jangan dikenang yang hidup perlu teruskan hidup.." Aeyoung mengusap kepala Yoojung sambil menangis yang dibuat-buat.

"Haih..sudah-sudahlah tu berdrama.Mari minum malam di bawah." Secara tiba-tiba omma Yoojung muncul di muka pintu.Kami berdua hanya tersengih.Yoojung melangkah ke arah akuarium dan mengambil telefonnya semula.

"Eh..handphone kau elok lagi ke?" Soal Aeyoung lantas handphone Yoojung diambil dan dibeleknya.

"Masuk air dah tu..kira kena repair la.Nasib kau bfffffffff aku.Kalau tak entah apa la nasib kau kan?" Perkataan Bff sengaja ditekankan oleh Yoojung.Bungkusan makanan yang dibawa oleh Aeyoung diambil.

"Untuk aku erk?" Soal Yoojung.

"Ha'a..aku risau kalau kau tak sihat ke apa.So,aku bawakan 'ubat' untuk kau.Lagipun ada benda penting aku nak tanya.."

"Pasal Jungkook?"

"Yaa..kau-"Belum sempat Aeyoung meneruskan kata-kata Yoojung lantas menarik tangan Aeyoung dengan langkah yang laju.

" ehh..nak pergi manà tu?"soal Puan Lee apabila melihat Yoojung yang sedang menarik Aeyoung seperti tergesa-gesa menuju ke pintu rumah.

"Nanti kami masuk balik.Nak duduk Kat laman belakang.Ada hal penting ni." Jawab Yoojung tanpa berhenti berjalan.

❤❤❤

Yoojung pov-

Aku tahu mesti Aeyoung akan tanya pasal hal ini.Nafasku ditarik dan dihembus perlahan.Berat ni.

" Erm..Kalau aku cakap..kau Jangan marah erk?"Aku menyoalnya sambil matanya aku renung dalam.

"Eh..janganlah siyes sangat..aku takkan marah.Kau kan sahabat aku..cerciter"Dia memelukku erat.Aku sayang persahabatan ini sebab tu aku tak boleh simpan apa-apa rahsia pun dari Aeyoung.

Dan pada malam ini,segala benda yang aku pendamkan selama ini aku luahkan juga pada Aeyoung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dan pada malam ini,segala benda yang aku pendamkan selama ini aku luahkan juga pada Aeyoung.

Selepas minum malam, Aeyoung meminta diri untuk pulang ke rumah.Dia tersenyum lalu menunduk hormat kepada omma dan appa.

" Jung-shii..nanti aku bayar kos repair telefon kau..okey.."

"Anni..Gwenchana..lagipun aku cadang nak beli fon baru.Dah..palli balik cepat nanti mesti omma kau risau."Dia hanya tersenyum lalu berlari keluar dari kawasan rumahku.

Aku harap dia tak pergi serang Jeon jungkook tu.

TBC

Stay tuned for the next chap yang agak panjang.Terima kasih juga yang sudi membaca.Dahlah banyak mengeling.Tetiba plot terlari.Sikit je larinya.Hope semua tak bosan.


[C] Heroin Yang Tersingkir || KTHWhere stories live. Discover now