8❤

248 38 2
                                    

Author pov-

Jam di dinding dikerling sekejap-kejap oleh Aeyoung.

'Bila nak rehat ni woii..5 minit lagi sabar2..'getus hati Aeyoung.Dia dari awal kelas addmath sudah banyak kali menguap.Sekejap tengok buku rasa ngantuk pastu usha Taehyung kat Bangunan sebelah sampai kena ketuk dengan marker oleh cikgu Kwangsoo sebab tak beri perhatian.

Sekali lagi dia memandang ke arah jam sambil mengira baki saat yang tinggal sebelum loceng berbunyi menandakan waktu rehat.

10...9...8...7...6...5...4...3...2...1...REHAT!!!

Aeyoung menjerit kegembiraan.Nasib baik cikgu Kwangsoo tak perasan dia jerit sebab sibuk cari marker pen  yang terlepas sebab terkejut dengar bunyi loceng.

"Yeay2..nak rehat dengan Taehyung..yeay2.." Kata Aeyoung sambil terlompat-lompat macam jebon menuju ke kelas Taehyung.

Aeyoung pov-

"Oii..Jom rehat.." Jeritku bila Taehyung sedang ralit mengemas buku diatas meja.

"Eh2..datang terus terpekik-pekik..nasib baik jantung aku sihat.." Bebel Taehyung dengan senyuman lalu menyerabaikan rambut Aeyoung.

"Eii..adab ko mana haa..berjam-jam aku sikat tau.." Kata Aeyoung lalu mengunci kepala Taehyung seraya mereka berdua berjalan menuju ke arah kantin.Biasalah sikap Aeyoung kan kasar..

❤❤❤

"Tae...tengok tuu.."aku menunding jari ke arah sekumpulan pelajar perempuan yang sedang bergaduh di  loker berhampiran kantin.

Taehyung memandang dengan teliti dan dia terkejut bila dia kenal salah seorang dari sekumpulan pelajar.

" Tae..tu bukanke.."

"Jina!!."aku terkejut bila dia terus  berlari ke arah Jina yang sedang dibuli.Aku turut berlari mengikuti langkah Taehyung.

Ini masanya untuk tunjukkan akulah heroin sebenar fanfic ni..hahaha..

Aku melangkah kearah pelajar-pelajar perempuan yang sedang sibuk menarik rambut Jina.

" heyy..tak eloklah perempuan bergaduh.."Aku berkata sambil memandang satu persatu wajah pembuli Jina.Rambutku yang agak pendek diflipkan.

Mereka tersenyum sinis lalu melangkah ke arahku.Sekarang mereka sedang berhadapan denganku.

"Engkau jangan sibuk boleh tak?Blah.." Dia cuba menolak bahuku menggunakan tangannya tapi aku terlebih dahulu mencapai tangannya lalu aku membalingnya ke arah dinding berdekatan denganku.



"Itulah nasib orang yang cuba untuk bermain kasar denganku.."Aku pergi pula pada pembuli yang lain tetapi mereka terlebih dahulu berlari ketakutan.Aku tersenyum kemenangan.

Secara tiba-tiba aku tersedar.Aku mengelamun sekejap rupanya.Okey,mari kita lakukan.Aku berlari ke arah sekumpulan pembuli itu tetapi apa yang lebih mengejutkan semua sudah terbaring lemah di atas lantai.

Aku memandang ke arah Jina.Dia tersenyum ke arah Taehyung sambil menepuk kedua belah tangannya untuk menghilangkan habuk.Maybe?

Kemudian,Aku memandang ke arah Taehyung yang sedang seolah tidak percaya dengan apa yang dilihatnya.

Aku menunduk.'Nampaknya aku gagal.Jina yang selayaknya bukan?'omel hati kecilku.Aku mengangkat semula kepalaku dan aku lihat Taehyung sedang memegang tangan Jina.Mukanya ada riak risau.

Aku pergi ke arah mereka." Korang nak pergi mana?"soalku.

"Aku nak bawa Jina pergi bilik rawatan..ada luka kecil dekat tangan dengan kaki dia.." Jawab Taehyung lalu berjalan sambil memimpin Jina.

"Jap..aku nak ikut boleh?" Soalku.Dia berpusing dan berjalan ke arahku.Jina dia lepaskan sekejap.

"Aeyoung..ujian akhir tahun kan dah dekat?Apa kata kau masuk kelas Dan focus.Takpe..kau Jangan risau.Aku akan take care pasal Jina." Dia berkata seraya menepuk kepalaku seperti menepuk kepala kucing lalu pergi ke arah Jina dan kembali memimpinnya.

Aku memandang belakang mereka sambil tersenyum kelat.Lalu,aku berpusing dan berjalan menuju ke arah kelas.

"Jujur aku katakan..aku cemburu.." Kataku perlahan.




TBC.❤






[C] Heroin Yang Tersingkir || KTHWhere stories live. Discover now