46

225 24 1
                                    

Aeyoung terduduk di sebelah bagasinya setelah selesai mengemas bajunya. Dia menumbuk perlahan bahunya yang terasa sengal.

Bunyi ketukan di pintu biliknya yang terbuka menarik perhatiannya.

"Eo?Oppa, Masuklah... "

Jaybon berjalan perlahan ke arah adik perempuannya dan melabuhkan punggung di sebelah Aeyoung.

"Apa yang kau buat? "soal Jaybon membuka bicara. Aeyoung melihat ke arah abangnya seraya tergelak kecil.

"Kemas beg lah.. Takkan sapu sampah?hahah..ada tanya soalan cepumas macam tu? "balas Aeyoung lalu menyambung memasukkan baki beberapa helai baju ke dalam bagasinya.

"Anni.. Bukan itu maksud oppa.. Youngie ada masalah dengan Taehyung sebenarnya bukan?"soal Jaybon lalu memandang ke arah adiknya.

"Masalah? Mana ada.. Cuma Youngie ingat nak ambil angin,tenangkan fikiran..itu je. Lagipun,haritu aunty Yoa ajak Youngie kerja dengan dia sementara tunggu keputusan. "

Jaybon mengeluh kecil sebelum menyambung bicara.

" Kalau ada masalah atau salah faham..Youngie kena selesaikannya dan bukan lari dari masalah. Kalau macam ni sampai bila2 tak akan selesai. "

Aeyoung sekadar mendiamkan diri. Malas mahu menjawab. Dia hanya mahu fokus tentang keputusannya yang telah dibuat.

Jaybon sekadar merenung adiknya yang khusyuk mengemas. Dia tidak tahu bagaimana lagi untuk melembutkan hati adiknya. Kalau boleh, dia mahu adiknya tetap berada di Korea.

"oppa.. Jangan risau. Youngie pergi tak lama pun. Tiga bulan saja bukannya tiga tahun pun. Tolong tengokkan mama, papa dan-"

"-Taehyung? "Duga Jaybon sambil tersenyum penuh makna kepada Aeyoung.

"Bukanlah, Yuiko,kucing baru Youngie. "jawab Aeyoung seraya meletakkan bagasinya di tepi katil dengan geram. Asyik nama Taehyung sahaja yang muncul.

....

"Macam mana dengan trip tu? Best? "Soal Aeyoung di dalam talian.

"mmm.. Taklah best sangat.Bosan."

Aeyoung tergelak kecil sebelum menyambung.

"Kenapa bosan? "

"Kau tak ada.. "

Aeyoung kembali ketawa. Entah di mana lawaknya. Tapi, Aeyoung terus sahaja ketawa mendengarnya.

"Aeyoung.. Aku serius..aku betul rindukan kau.. "

"Jungkook.."

"haih yelah..gurau pun tak boleh. Flight kau bila? "

"Besok pagi."

Jawab Aeyoung ringkas.Yuiko yang terlelap di atas pehanya diusap perlahan. Pasti nanti dia akan merindukan kucing baka Parsi itu apabila dia berada di Amerika.

"Cepatnya.. Hmm, nanti lepas tiga bulan,kita jumpa? Lepak dekat kedai tteokboki yang belakang taman kau tu. Jangan lupa tahu! Apapun, take care ya! Jangan rindukan Jeon. "

"Ha.. Okey. Dahlah aku nak tidur. Esok nak bangun pagi.bye!"

Kemudian,dia terus menamatkan panggilan lalu meletakkan telefonnya di meja sisi katil. Yuiko diletakkan di sisinya lantas patung beruang diambil dan dipeluk erat.

"Aku dah nak pergi jauh pun, kau masih tak cari aku. Haih, suka sangat bagi aku fakehope. Take care Taehyung. "omelnya pada patung beruang tersebut yang merupakan pemberian Taehyung ketika hari jadinya yang ke-13.

Tbc.

A/n:Aigoo,maaf sebab penulisan tunggang langgang. Apapun saya nak ucapkan terima kasih kepada readers yang masih lagi sudi membaca karya noob saya ni. Saya terharu, uhukss.

[C] Heroin Yang Tersingkir || KTHWhere stories live. Discover now