13❤

256 37 2
                                    

Aeyoung pov-

Memandangkan hari ini cuti,aku ambil kesempatan untuk ke padang yang dikelilingi taman bunga sakura.Niat aku sekadar untuk mengambil angin dan cuba untuk terima hubungan Taehyung dan Jina.

Ya.Mereka sudah mula berhubungan lebih dari kawan.Aku pun dapat tahu bila Taehyung telefon aku tengah-tengah malam buta.Good news katakan sebab Jina sudi terima dia.

Aku terfikir sendiri,siapa saja yang nak menolak makhluk kacak dan lengkap pakej macam tu?Cuba habaq sat?

Sedang aku berjalan,aku ternampak seseorang yang aku kenal tengah mengambil gambar sekumpulan kanak-kanak yang sedang bermain.Aku kenal dia,ya..Jungkook.

Baru aku nak berura-ura pergi tiba-tiba ada orang memanggil namaku.

"Eh?Aeyoung.."

Aku menoleh dan menunjukkan riak 'kau-nak-apa?' kepadanya.Baru je aku nak tenangkan fikiran dan lupakan perasaan aku.Datang pula mamat playboy ini.Aku tertanya jika dia datang ke sini membawa kekasih baru?

"Kau datang sini seorang ke?" Soalnya seraya memandang sekeliling.

"Kau ada nampak orang lain selain aku ke kat sini?" Soal aku pula sarkastik.

"Memang ada orang lain pun..tak nampak ada ramai pengunjung di sini?" Jawabnya tidak mahu mengalah.Geram tambah malu aku mula membelakangi dia dan mula melangkah pergi tetapi dia lebih pantas menahan pergelangan tangan aku.

"Eh?apa-apa pegang ni?nanti aweks kau nampak tak ke aku kena serang?" Soal aku lalu merentap pergelangan tanganku.Riak wajahnya bertukar menjadi hairan.

"Kenapa kau pandang aku macam tu?"Soalku apabila dia merenung wajahku lama.

" Saja..nak tengok wife to be aku ni.."Dia menjawab sarkastik.Aku pula dah mula mengangkat tangan nak memukulnya tapi dia pantas memegang tangan aku dan menarik aku ke tempat lain.

"No,bukan hari ni kau boleh pukul aku.." Dia tersenyum senget.Aku seperti 'tolong lepaskan aku dari mamat kelapa sewel ni'.

❤❤❤

"Komawo Ahjussi..nah duitnya dan keep the change.." Jungkook membeli dua kon aiskrim.Satu daripadanya diberi kepadaku.

"Eii..makan comot!" Jungkook mengelap sisa aiskrim ditepi bibir aku.Aku terkejut dengan tingkahnya tetapi aku menoleh ke arah lain untuk sembunyikan mukaku yang memerah.

Biar Aiskrim saja yang cair sudahlah.Jangan sampai hati aku sekali.No!Aeyoung kau tak boleh fall in love dengan dia!

"Aeyoung.. Aku nak minta maaf.." Aku toleh kearah dia sambil menjengketkan kening.

"For what?"

"Aku tahu mesti kau dah tahu cerita sebenar antara aku dan Yoojung. Sebenarnya, memang niat aku nak jauhkan diri daripada first love aku dan gunakan Yoojung dan kami hanya berpura-pura bercinta.But bila aku dapat tahu Yoojung simpan perasaan pada aku.Aku jadi macam serba salah.Jadi,aku putuskan untuk hentikan plan ni.Aku taknak sakitkan hati Yoojung dan pada masa yang sama aku ada sukakan seseorang ni.Sejak itu,aku dah tinggalkan perangai playboy aku ni.." Jelasnya panjang lebar dia kemudian tersenyum kearah aku.

Aku mengangguk faham dengan ceritanya.

"Kalau kau perasan waktu dekat stesyen bas ada orang bergaduh and yes,itu aku dan orang yang pernah aku cintakan separuh mati dulu.Dia Lee Jieun.Dia datang balik untuk bersama aku semula tapi aku tolak sebab hati aku dah terpaut pada orang lain.."Aku mengangguk dan secara refleks tangan aku naik menepuk bahunya.

" Kalau boleh aku tahu..kenapa kau " cinta sedih yang tersendiri.Tragis juga.

"Dia tinggalkan aku selama 3 tahun untuk capai impian dia dan jadi seorang fashion designer..Tapi jujur aku katakan yang aku sanggup tunggu dia.Tapi,dia curang belakang aku dan bercinta dengan salah seorang pereka dari Jepun dekat sana.Tapi apa yang lebih menyakitkan,aku dapat tahu bila orang suruhan aku beritahu yang Jieun mengandung.Jadi,sebab itu aku frust dan perangai aku semakin lama jadi macam ni.Tapi,jujur aku cakap aku dah berubah seratus peratus dan kembali ke pangkal jalan." Aku nampak air mata Jungkook mengalir di pipinya.Pantas secara mengejut aku mengelap air matanya.

Dia memandang aku sambil mendepakan kedua tangannya.

"Can I hug you for a while?" Soalnya dan penuh rasa simpati di hati aku mendepakan tangan dan memeluknya.

TBC.❤

Yeah.Chap kalini hanya moment AeKook.Ada siapa yang ship Aekook?

Happy new year Guys!

Keep chasing on your dream!

Last update untuk tahun 2018.Mungkin kita bakal hiatus memandangkan busy dengan persiapan SPM.Hwaiting!

Thanks yang sudi singgah membaca walaupun korang tak vote. Ehehe..Stay tuned for the next chap!




[C] Heroin Yang Tersingkir || KTHWhere stories live. Discover now