؛ ٣١ ؛

2.8K 633 867
                                    

[ EMPTINESS ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ EMPTINESS ]

________

"Eh, Nanadㅡ"

Elis terdiam dengan dahi berkerut apabila melihat si Nanad merangkul seorang budak yang Elise kenali sebagai jiran baru yang menegurnya hari itu.

Elise segera memberi ruang untuk Nanad membawa masuk Elys dan merebahkan gadis itu ke sofa panjang yang terdapat diruang tamu. Nanad segera mengunci pintu rumah Elise dan menatap wanita itu panik.

"E..Elise kena tolong. Panggil Dylan cepat, budak ni dah nazak, tak boleh bernafas ! Benda ghaib tu cekik dia !"

Elise segera pecut naik ke tangga menuju ke bilik tidurnya, membuka pintu dengan kasar dan meloncat atas Dylan yang sedang lena tertidur.

"Elise, sudahlah tu. Tak boleh lah setiap saat. Dylan penat hiks.. Kalau Elise nak, gerak sendiri."

PLAK !

"Bangun ! Cepat ! Cepat !" arah Elise, menarik lengan Dylan agar bangun dari tidurnya.

Lelaki itu meringis apabila Elise menampar dadanya kuat hingga bergegar ehㅡ

Perlahan dia membuka mata namun mata mengantuk itu membulat apabila tubuhnya diseret Elise keluar dari bilik tidur dan turun ke ruang tamu.

Kening Dylan terangkat apabila melihat kelibat kucing jadian milik Yoongi dan seorang budak perempuan hampir biru diatas sofanya.

"Kenapa budak ni dah macam avatar satu badan biru ni ?"

"Tolong dia cepat ! Dia kena sihir !"

Nanad menolak bahu bidang Dylan hingga lelaki itu berlutut disamping sofa, tepat disamping Elys yang sudah menangis kesakitan.

Dylan pada mulanya hairan namun dia segera meletakkan jemarinya ke leher penuh lebam itu, merasakan kuasa yang membelenggu leher itu kuat.

Dia melepaskan sihir itu dan melihat bagaimana gadis itu menarik nafas, memenuhkan peparunya dengan oksigen yang sempat diragut darinya. Tersedak dan mengigil teruk.

Wajah Dylan bertukar dingin dan dia mendongak menatap Si Roki yang bernafas lega, tidak sedar dengan tatapan tajam Dylan.

"Aku tak rasa aku salah.. Kuasa yang ada dekat tubuh budak ni...."

Nanad menahan nafasnya, cuba mengalihkan irisnya dari terus bertatapan dengan iris dingin Dylan. Sekujur tubuhnya meremang apabila lelaki itu mampu mencekik hanya dengan satu renungan.

[DIBUKUKAN] 2. DUALITY | LOAS S2  | 김태형Where stories live. Discover now