؛ ٤٤ ؛

2.4K 567 1K
                                    

[ Let's Not Falling In Love ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ Let's Not Falling In Love ]

__________

Day by day, I get nervous, your innocence is too much pressure on me

But tonight, I want you to stay

Don’t expect too much from me

I don’t wanna lose you either

Before things get too deep, before you get hurt

Don’t trust me

You always call me

A selfish bastard

Let’s not fall in love, we don’t know each other very well yet

Actually, I’m a little scared, I’m sorry

Let’s not make promises, you never know when tomorrow comes

But I really mean it when I say I like you

_____________

V

menghelakan nafas apabila Elys menolak untuk berbicara malah berdekatan dengannga juga dia enggan. Setelah kejadian dimana dia berkata yang dia bakal melepaskan Elys, gadis itu tidak membalas apa - apa, hanya bangun dan kembali ke rumah agam milik V.

Dan kerana keadaan yang berubah dingin diantara keduanya, V membuat keputusan untuk kembali ke rumah mereka, tidak jadi mahu tinggal lebih lama dirumah milik Dylan dan dirinya ini.

Elys tidak berkata apa ketika V memeluknya, berteleport kembali. Hanya melepaskan pelukan ketika mereka sudah tiba.

"Elys ? Dengar sini. Esok V hantar Elys balik ke rumah keluarga angkat Elys okay ? Urusan sekolah, jangan risau sebab V dah daftar awal - awal. Mungkin terlambat setahun tapi sekolah itu terima."

Elys berhenti memunggah baju dari beg pakaian yang dia bawa pulang dari rumah lain milik V itu. Lelaki itu menghampiri Elys yang bersimpuh dilantai yang dingin itu, berlutut tepat dihadapannya.

Dia mengangkat wajah yang sedari tadi menunduk itu hingga mereka kini saling berpandangan. Nafas V tertahan apabila melihat mata bulat itu kini sudah berkaca - kaca menahan tangis.

"Hey, jangan sedih. V janji hidup Elys akan sempurna lepas Elys bebas. Tinggal setahun saja sebelum Elys habis sekolah dan mula belajar diuniversiti. Selepas itu, V akan cari seorang lelaki yang terbaik untuk Elys, semuanya akan baik - baik sajaㅡ"

[DIBUKUKAN] 2. DUALITY | LOAS S2  | 김태형Where stories live. Discover now