BAB 4

26.1K 690 9
                                    

Selepas selesai makan tengah hari seperti yang dijanjikan, hariz dan papanya berbincang pasal syarikat dipejabat papanya. Isya hanya duduk di ruang tamu sambil melihat tv.

"Hai isyaaa" danial berkata sambil duduk ditepi isya, isya berasa tidak selesa dengan tindakkan danial.

"hai.." isya menjawap sambil mengheretkan diri ketepi jauh dari danial.

"eh.. kenapa isya? tak selesa ke?" tanya danial

"a..ah .. mestilah tak selesa, kalau takda apa apa isya naik dulu" isya meninggalkan danial seorang diri diruang tamu dan cepat cepat pergi ke biliknya.

Sesudah isya masuk ke dalam biliknya, dia mengambil iphone 7 nya. Dia membalas whatapps dari rakan rakannya, isya kehairanan kerana mendapat satu whatapps dari unknown number.

hai.. isya ni abang danial, sorry sebab buat isya tak selesa tadi.

isya membalas mesej danial.

it okayy..

Tengah seronok isya membalas whatapps dari rakan rakannya, dia sampai tidak perasan hariz memasuki bilik tersebut.

"amboi seronak nampak? mesej dengan boyfriend eh?" tanya hariz

isya terkejut mendengar suara hariz

"eh! awak ni buat saya terkejut jelah, saya mana ada boyfriend! Kenapa saya nak ada boyfriend sedangkan saya dah ada suami" jawap isya

"aku tak kisah lah kalau kau ada boyfriend sebab aku ada girlfriend dan aku harap kau tak kisah juga" Hariz berkata dengan muka yang poyo.

"A..awak ada girlfriend? kenapa dengan awak ni? kenapa nak ada girlfriend kalau dah ada isteri! curang!" isya berkata dengan nada yang geram

"Aku sayangkan girlfriend aku!, aku kahwin dengan kau bukan sebab aku cintakan kau. Aku Kahwin dengan kau sebab aku ikut cakap papa, kau pun tahukan?" hariz memandang wajah isya

"isya tahu, tapi... takpalah suka hati awak lah. saya nak rehat kejap" isya perlahan lahan mengambil bantal dan selimut. isya kemudiannya merebahkan badannya diatas sofa yang ada didalam bilik tersebut.

"isya kenapa kau tidur kat sana? tidurlah kat sini" Hariz berkata sambil melihat isya yang baring diatas sofa.

"kita dah ada perjanjian, saya mesti tidur jauh dari awak, saya letih sangat sekarang biarlah saya tidur kat sofa ni kejap malam nanti saya tidur kat lantai" isya berkata dengan mata yang tertutup. Isya berasa pedih dengan kata kata hariz, dia hanya mampu menanggis didalam hati.

"isyaa.. Kau memang degilkan? kan aku suruh kau tidur kat katil ni! tak payah pakai perjanjian tu" Isya hanya mendiamkan diri, hariz berasa sangat marah kerana isya tidak mendengar kata katanya.

"isyaa!!" hariz cuba memanggil isya, Kesabaran hariz sudah melepasi tahapnya. Dia berjalan kearah isya dan menarik selimut yang ada pada isya. isya terkejut.

"kau ni memang nak kenakan? kenapa kau degil sangat! perempuan kau tu isteri aku, kalau aku suruh tu ikut jelah!" Muka hariz kemerahan dan menarik tangan isya. Pergelangan tangan isya dipegang hariz dengan kuat, mata isya berkaca lagi

"kenapa dengan awak ni! sakitlah lepaskan tangan saya!"

"tahupun sakit! aku ni lagi sakit hati sebab kau tu degil sangat! kan aku suruh kau tidur kat sini" tangan isya dilepaskan dan isya ditolak ke katil.

"Kenapa awak nak marah sangat kat saya? bukan ke awak cakap yang awak tak kisah dengan saya? Now what!?" air mata isya mengalir

"Aku tahu tapi kau mesti dengar cakap aku! aku tak suka perempuan degil macam kau ni! kalau aku suruh tu ikut jelah! tak susah pun! lain kali kalau kau degil lagi nahas kau aku kerja kan" Hariz meninggalkan isya seorang diri dibiliknya dan mengambil kunci keretanya.

KERANA TERPAKSA AKU TERIMAWhere stories live. Discover now