BAB 26

21.8K 538 11
                                    

Isya perasan akan ketegangan antara Hariz dan Adam..Isya sengaja menyembunyikan dirinya di dapur dan membantu ibunya memasak untuk makan Malam.

"Assalamualaikum..." Akhirnya! Pemilik suara ini yang isya tunggu tunggu. Isya segera berlari menuju ke ruang tamu untuk bertemu dengan si Pemilik suara..

"Waalaikumusalam ... Kak long" Isya terus menyalami dan memeluk Mia dengan erat. Mia agak sedikit kehairanan akan tingkah adiknya itu

"Kenapa ni? tiba tiba je peluk kak long.. Ada apa apa ke?" Mia mula memandang kearah Hariz dan Adam dan wajah yang polos.

"Mana ada apa apa.. Isya nak mintak maaf kat kak long je" Pelukkan isya makin erat dan pandangan Mia masih Memandang kearah Hariz dan Adam

3 Tahun yang lalu...

"Apa?! Awak tak cintakan saya?" Mia mula memandang wajah lelaki dihadapannya sambil berguguran air matanya..

"Maaf kan saya Mia.. Saya memang anggap awak kawan je.. Hati saya memang milik orang lain" Adam mula memandang semula kearah Mia..

"Awak memang tak guna!! Saya tinggalkan Boyfriend saya sebab awak! Saya pun mula jatuh cinta dekat awak" Tiada lagi harapan akan perhubungan mereka.. Mia mengambil keputusan untuk belajar diluar negara, Begitu juga Adam..

"Mia..Ibu tengok kamu ni termenung je .. kang tangan tu luka kena pisau baru tau" Isya pun perasan akan kelakuan Mia yang asyik termenung.. Adakah sebab hariz? Mana mungkin Adam..

"Haah lah kak.. Tak baik menung menung macam tu.. Kalau akak ada masalah, akak cerita je dekat isya" Mia dan Isya saling berpandangan dan Mula mengukir senyuman bersama sama.

"Abang.. Hariz..Adam.. Meh sini semua dah siap" Ibu isya mula memanggil para lelaki ke meja makan yang sudah terhidang Semua jenis lauk pauk .. termasuk Ayam yang ditangkap oleh Isya dan Hariz tadi.

"Hariz.. Boleh bacakan Doa makan?" Encik Khalid mula memandang wajah Hariz yang kehairanan.. Selalunya, Abangnya Danial yang akan membaca Doa makan untuk mereka, Hariz Mula memandang wajah isya..

"Takpa lah Ayah .. Biar Adam je.." Adam memandang wajah isya dan tersenyum..

"Eh! Mana boleh.. Biar Hariz je yah.." Semua orang terkejut mendengar Hariz yang sedikit menjerit tadi.. Hariz memandang wajah Isya dengan rasa serba salah.. Encik Khalid memandang wajah Hariz dengan Serius....

HAHAHAHHAHA! Memang tidak disangka Tindakkan Hariz membuatkan semua yang berada di meja itu tergelak besar .. Termasuk Adam dan Mia..

Sorry baru sekarang update! Memang busy sangatla .. Tahun Ni sis spm so Jarang dah nak on Wattpad ni ... Now sis dah update .. enjoy k! Sis nak sambung Belajar jap 😂😂😂 LUV U All 💕😙

KERANA TERPAKSA AKU TERIMAWhere stories live. Discover now