BAB 15

21.8K 554 3
                                    

"ARGHH!!!!!!" Isya menjerit ketakutan apabila kelibat yang tadinya berdiri dibelakangnya menyentuh bahunya

"Kenapa dengan kau ni!" Kedengaran satu suara yang amat dikenali oleh isya. isya yang tadinya menutup mukanya dengan tangan perlahan lahan mengalihkan tangan dan mula melihat ke arah suara itu.

"Awak!" isya mula memeluk erat badan hariz kerana ketakutan. "nasib baik awak datang, saya takut" isya mula menangis dan membuatkan hariz tidak sampai hati meleraikan pelukan isya dari badannya.

Selepas kejadian itu hariz dan isya hanya duduk di ruang tamu sementara bekalan elektrik disambung semula. Keadaan di ruang tamu tersebut amat senyap dan gelap, hanya cahaya dari Telefon hariz yang kelihatan

"Awak... saya nak mintak maaf dekat awak" isya mula berbicara.

"hmm" Itu sahaja perkataan yang keluar dari mulut hariz.

"saya tak berniat nak baca diary awak, saya harap awak maafkan saya dengan ikhlas" isya mula memandang kearah lantai dan matanya mula berkaca.

walaupun keadaan di ruang tamu itu gelap tetapi isya perasan ada mata yang memandangnya, Tentu sekali mata hariz

"Ak.." Belum sempat hariz membukakan mulutnya, Cahaya mula menerangi rumah tersebut.

"Alhamdulillah, dah tak blackout lagi" isya memandang kearah hariz yang kelihatan resah.

"Awak ada nak cakap apa apa?" isya masih memandang wajah hariz

"Aku letih aku nak tidur, esok kita bincang lagi" hariz mula meninggalkan isya keseorangan di ruang tamu tersebut dan menuju kearah tangga. Isya pun mula mengikuti hariz untuk naik ke tingkat atas.

Isya menutup pintu biliknya dan mula mencari telefonnya yang tercampak akibat terkejut tadi. "Aduii nasib baik tak rosak, kalau rosak mampus aku" Isya mula memberi "makanan" kepada telefon kesayangannya.

KEESOKAN HARINYA

isya perlahan lahan membukakan matanya dan melihat kearah jam dinding yang menunjukkan pukul 6.00 pagi "Huh awal lagi kalau sambung tidur kejap mesti best, sekarangkan aku tengah cuti dari solat"

Isya mula mencari telefonnya yang sedang "kenyang" apabila diberi makanan yang banyak malam tadi. "Uish .. banyaknya whatapps, call pun banyak" isya mula membalas mesej yang dihantar oleh kawan kawannya melalui aplikasi kegemarannya Whatapps.

"Kenapa kak long call malam tadi" isya mula kehairanan. isya menekan simbol telefon yang berwarna hijau, kedengaran bunyi deringan mula bermain ditelinga isya

"Assalamualaikum.. kak long kenapa call isya malam tadi?"

"Waalaikumsalam .. kak long call malam tadi saja je nak tau perkembangan adik akak ni lepas kahwin, apa macam? best jadi bini orang" kedengaran Kak long nya ketawa kerana mengusik adik kesayangannya.

"Apalah kak long ni, hmm okay je jadi bini orang muda muda macam ni"

"Hah! malam tadi kenapa isya tak jawab call akak? bosan akak dok tunggu isya call balik. sampai tertidur akak"

"Malam tadi bateri phone adik 'kong', dahlah 'kong' Blackout pulak tu"

"Oh ingatkan apa, hmm kalau adik keluar dengan akak hari ni boleh? akak rindulah malaysia ni"

"Eh? rindu malaysia je? adik akak tak rindu?" isya mula bercakap mengunakan nada merajuk

"Alah tak mau merajuklah adik nanti encik suami awak tu lari carik perempuan lain" Mia Nabila ketawa sepuas hatinya kerana berjaya menyakitkan hati adiknya

"Apalah akak ni! isya kena tanya Suami isya dulu, kalau dia izinkan isya pergi jalan jalan dengan akak"

"Arh! isya kalau macam tu isya ajaklah sekali suami isya, akak tak pernah lagi jumpa dengan dia. Nikah adik pun akak tak pergi" Mia bercakap dengan bersemangat sekali

"Tulah, last cakap dengan akak. Akak suruh adik terima lamaran boss ayah tu"

"Tulah akak kasar sangat waktu tu dengan adik sampai akak guna perkataan "kau aku" dengan adik"

"Takpa lah kak lagi pun, adik terima apa yang tertulis untuk adik"

"Okaylah dik .. kalau suami adik bagi kita keluar nanti adik whatapps akak, Assalamualaikum"

"Waalaikumsalam" isya mula mengalihkan telefonnya dari telinga dan memandang kearah jam yang ada di dalam telefonnya "Alamak! Lama jugak aku call dengan kak long tadi"

BAAAAA!! HAHAHA .. RINI TETIBA SIS BANYAK IDEAA .. SORRY KALAU BOSAN TAU .. HIHI HARAP KORANG JANGAN CONFUSE BACA CRITA NI HAHAHA .. SEBAB SIS PON SENDIRI CONFUSE SEKEJAP PANGGIL ISYA SEKEJAP ADIK HAHAHA .. TAKPALAH KORANG BACA TAU! JANGAN LUPA VOTE .. LOVE U ALL 😙💕💕

KERANA TERPAKSA AKU TERIMAWhere stories live. Discover now