BAB 19

21.1K 557 18
                                    

"Isya! kau kena kuatkan diri kau! kau kena hadapi dugaan ni" Isya hanya mampu memberikan kata kata semangat kepada dirinya. isya mula menyeka air matanya dan pergi ke bilik air untuk membersihkan dirinya.

Pada malamnya isya dan hariz hanya duduk diruang tamu sambil menonton tv bersama, seperti biasa mereka tidak berkata apa apa. Kedengaran Telefon isya yang berbunyi membuatkan Hariz menoleh kearahnya, Isya kelihatan terkejut apabila melihat siapa yang tengah menelefon dirinya.

"Adui, aku baru nak rehat! cepatlah jawab call tu" Tanpa melengahkan masa, isya terus menjawab panggilan yang diterimanya didepan hariz.

"Waalaikumusalam.. Yup ni isya, siapa ni?"

"oh .. Abang adam.. kenapa?"

Mata hariz mula meliar dan dirinya terasa panas apabila isya menyebut nama lelaki yang tengah menelefoni dirinya, Hariz mula memandang wajah isya yang kelihatan agak risau.

"Terima kasih abang adam"

Baru saja isya meletakkan panggilan tersebut, hariz mula memandang wajahnya dengan mata yang tajam.

"Huh .. Abang adam.. Siapa tu?" Isya tidak dapat mengalihkan pandangannya, isya sangat ketakutan. Takut apa yang akan terjadi kepada dirinya.

"A...Ab.."

"CEPAT JAWAP!" Meremang bulu roma kalau dah hariz mula menengking isya.

"Abang adam tu senior saya" Isya masih takut dan cuma memandang kearah lantai.

"SENIORLAH SANGAT! AKU RASA SI ADAM TU SKANDAL KAU KAN?"

"mana ada, bukan. Abang adam tu memang senior saya, dia jiran saya"

"MASIH JUGAK KAU NAK TIPU AKU! SINI KAU" Hariz mula menarik isya dengan kasar dan membawa isya ke laman belakang rumah mereka, Dirumah tersebut mempunyai kolam renang yang agak tinggi paras airnya. Mata hariz mula memandang kearah kolam tersebut, akibat kemarahannya dan cemburunya yang melampau. Dia terus menolak isya kedalam kolam renang tersebut dengar kasar

"SEKARANG KAU MASIH NAK TIPU AKU??!" Tangan hariz mula mencari kepala isya, setelah hariz menemui kepalanya. Tanpa mengendahkan isya yang kesakitan, di rendamnya kepala isya dengan kasar sehingga isya kekurangan oksigen. Setelah puas dirinya mengasari isya, Hariz terus beredar dari situ tanpa melihat lagi keadaan isya.

Isya yang kesakitan dan kesejukkan mula mengeluarkan dirinya dari kolam renang tersebut, belum sempat isya hendak melangkahkan kakinya kedalam rumah. Isya mula rebah dan tidak sedarkan diri.

Isya mula membukakan matanya dan isya mula memandang Kearah seseorang yang tengah tidur diatas sofa dan kelihatan isya bukan dirumah tapi dihospital, Isya yang kehausan mula mengerakkan tangannya kearah almari kecil yang terletak disebelah katilnya. Dengan tidak sengajanya isya menjatuhkan botol mineral dan menyebabkan Lelaki yang tengah tidur disofa tersebut terjaga dari tidurnya dan mula memandang wajah isya. Isya mula ketakutan dan menangis

JENG JENG JENG!! HAHAHAAA ..  ENTAH KENAPA RASA NAK UPDATE HARI NI! SORRY KALAU BOSAN .. IDEA TAK ADA SANGAT!! HIHI ENJOY IT!!❤💕💕😘

KERANA TERPAKSA AKU TERIMAWhere stories live. Discover now