BAB 8

22.5K 589 0
                                    

"Kak isya dah siap ke belum? Melly dah lama tunggu ni" Melly mula membebel. 2 minit kemudian kelibat isya mula kelihatan.

"Sorry melly akak kat bilik air tadi, sebab tu tak dengar" Isya memandang wajah melly yang sudah berkerut dan memberikan senyuman yang manis kepada melly.

"Okay .. kali ni melly maafkan Akak, jom kita pergi sekarang" Melly menarik tangan Isya dan segera pergi kearah kereta.

"Aik? kenapa pergi kat sini? Akak bukan reti drive ni" Isya mengarukan kepalanya yang tidak gatal itu.

"Apalah akak ni" melly ketawa mendengar kata kata isya "hari ni abang danial temankan kita tau, jomlah kita masuk dulu" melly mula menarik isya untuk masuk kedalam kereta tersebut.

10 MINIT KEMUDIAN

"Sorry isya, melly abang lambat sikit" danial memandang wajah melly yang berkerut kerana menunggunya.

"ish! abang ni cepatlah, melly tak sabar nak shopping dengan kak isya ni" Isya dan danial mula tergelak kecil melihat gelagat melly.

SETELAH SAMPAI KE SHOPPING MALL

"Melly, isya kali ni abang tak dapat nak teman korang shopping sebab nak kena jumpa kawan dalam 4 jam lagi abang ambik korang" Danial memberitahu melly dan isya.

"okay, tapi kalau melly rasa masa tu tak cukup melly kasi tau abang k" melly dan isya keluar dari kereta danial dengan wajah yang gembira.

"kak isya, kita nak pergi mana dulu ni? melly dah tak sabarlah" isya hanya tersenyum melihat gelagat melly

"akak ikut je melly nak kemana" Melly mula menarik tangan isya untuk memasuki kedai pakaian kesukaannya.

Selepas 2 jam meredah semua kedai yang ada didalam shopping mall tersebut, melly mula mengajak isya untuk berehat. "Kak, kita pergi makan ye? kaki melly dah sakit and melly lapar".

"Okay, nak makan kat mana?" isya mula memandang disekeliling mereka mencari kedai makan yang sesuai. Pandangan isya tiba tiba memfokuskan disatu arah, Matanya mula berkaca.

"Melly akak rasa kita cari tempat makan kat atas jelah, kat sini macam takda" isya mula menarik tangan melly kerana tidak mahu melly melihat apa yang dia lihat.

KERANA TERPAKSA AKU TERIMAWhere stories live. Discover now