BAB 30

20.8K 483 9
                                    

"Sayang... sudah sudah lah cantikkan diri awak tu .. saya takut nanti banyak pulak buaya buaya yang tengok dekat awak" Hariz berdiri sambil memandang kearah jam tangannya.

"Apa lah abang ni .. Sekejap lagi siap lah ni" Isya mula mencapai tas tangannya dan berdiri ditepi Hariz.

"Apa tunggu lagi? jom laa.. tadi nak sangat kita siap cepat" Isya menarik tangan Hariz dan mula keluar dari bilik mereka.

Keadaan didalam kereta begitu sunyi tanpa suara Isya dan Hariz, yang ada hanya lagu lagu yang dimainkan melalui corong radio.

"Encik suami..." Isya mula memanggil Hariz dengan nada yang manja. Tapi Hariz tidak memberikan apa apa tindak balas.

"Awak senyap kenapa ni? Sayang? my love? darling? honey? baby? mucuk?" Hariz mula tersenyum melihat karenah Isya yang mahukan perhatiannya.

"Mana ada abang marah.." Hariz mula bersuara.

"Habis? yang senyap je kenapa?" Isya mula mencebik

"Tak salahkan kalau encik suami Misya Alisya ni senyap je? Nanti kalau abang bising, awak jugak yang kata abang membebel" Isya mula faham dengan apa yang terjadi.

"So kiranya abang merajuk eh?, ala mucuk mucuk kita ni .. jangan lah merajuk. Nanti Isya rindu" Hariz tersenyum dan memandang wajah isya dengan senang hati.

"Sayang .. abang tahu yang sayang tengah gementar sekarang ni kan?" Hariz mula kembali fokus dengan pemanduannya

"Adui.. abang ni .. isya baru nak lupakan pasal nak ambil result SPM ni" Isya memuncungkan bibirnya. kalau diletakkan Itik ditepinya, Muncung itik tu akan kalah dengan isya punya muncung.

"Tak payah la sayang nak buat mulut itik tu.. Okay abang minta maaf. Lepas kita ambil result sayang tak kira berapa yang sayang dapat, Abang bawak sayang pergi makan makan, tengok wayang and pergi kat mana yang sayang nak" Isya kembali tersenyum dengan kata kata suaminya.

Kereta mereka berhenti betul betul dihadapan pagar sekolah Isya, Keadaan disitu amat sesak kerana ramai lagi pelajar lain yang mahu mengambil keputusan SPM mereka termasuk Isya.

"ISYA!!!"

Tada!! hahaha .. sorry tau sis baru update😢 Sekarang ni je sis ada masa nak mencurahkan idea untuk sambung cerita ni.. harap korang setia dengan sis😘 ..
#Loveuallz💕

KERANA TERPAKSA AKU TERIMAWhere stories live. Discover now