BAB 28

21.1K 536 2
                                    

"isya.." Hariz menepuk lembut tangan isterinya yang sedang dibuai mimpi.

"Isya.." isya membuka matanya perlahan lahan dan melihat wajah hariz yang sedang memandangnya dengan satu senyuman yang ikhlas.

"Kenapa? saya masih letih" Isya cuba memejamkan matanya semula tetapi berjaya dicegah oleh hariz. Ciuman mengejut hariz mengejutkan isya yang keletihan.

"Apa ni...Main tipu laa" Hariz ketawa apabila melihat isya yang mula mencebik

"Kalau abang tak buat macam ni.. Sayang takkan bangun .. Cepat pergi mandi .. lepas tu kita Solat subuh sama sama" Isya mengosokkan matanya dan mula mencapai tuala nya.

Setelah 30 minit isya didalam bilik mandi.. Kelibatnya mula kelihatan.

Usai solat subuh, Isya mula pergi ke dapur untuk membuat sarapan pagi. Isya berasa hairan kerana Mia sudah berada didapur, biasanya isya orang pertama yang akan ke dapur untuk membuat sarapan.

"Eh kak long .. awal bangun?" Isya mula menuju kearah Mia dan Membasuh tangannya

"Hari ni rasa rajin semacam je dik.." Isya hanya mampu tersenyum mendengar kata kata Mia

"kak long nak masak apa? ada apa apa yang isya boleh tolong?" Isya memandang kearah Mia yang sibuk memotong bawang

"Nak masak Nasi Lemak.. teringin nak makan, Isya boleh tolong kak long basuh beras and then rebus telur" Isya mula membuat kerjanya.

"wah.. sedapnya bau" Isya memandang kearah jam yang menunjukkan 7 pagi, patutla suaminya dah bangun

"Mestilaa.." Isya menunjukkan senyuman manis kearah suaminya. Mia yang memandang kearah mereka mula berasa cemburu, Mia membasuh tangannya dan beredar dari situ.

"Assalamualaikum.." Isya dan Hariz memandang kearah pintu dan melihat Adam sudah berada disitu.

"Waalaikumusalam.. Eh abang adam.. masuklaa, Hari ni isya dengan kak long ada masak Nasi Lemak. Jom Sarapan dekat sini" Hariz mula menjeling kearah Isya, isya hanya menundukkan mukanya

"Eh, boleh.. Tak sabarnya nak rasa masakkan Ex-Crush abang ni.." Keadaan mula menjadi tegang.. Kenapa dengan adam ni? Memang nak kena buku lima Hariz ke?

"Adam.." Mia mula mendekati mereka

"Hello my Ex-crush" Mereka terkejut dengan kata kata adam. Mia tahu yang adam hanya mahu menenangkan keadaan yang tegang tadi, Mia tahu yang dimaksudkan oleh Adam ialah Isya bukan dirinya.

Hariz mula menarik nafas lega selepas mendengar kata kata adam tadi, kalau tidak memang dah melayang buku limanya dimuka Adam..

SORRY BARU UPDATE GUYS!! BUSY BARU JE HABIS EXAM.. KALAU ADA MASA LAGI SIS UPDATE! THANK YOU FOR WAITING 👍😅
#Loveuallzz😉

KERANA TERPAKSA AKU TERIMAWhere stories live. Discover now