Kisah Another Dia

2.3K 106 32
                                    

Dua bulan sudah berlalu. Pemergian Nial masih tidak dilupakan. Hari ini merupakan hari pertama kelas akan bermula bagi sem baru. Pemergian Nial memberi kesan yang sangat mendalam terhadap Mel. Mel menjadi seorang yang dingin. Mungkin itu cara yang terbaik untuk dia melindungi hatinya daripada terluka. Dilukai oleh orang yang tidak menghargai kebaikan yang cuba ditunjukkan selama ini.

Mulai hari ini dia akan menjadi dirinya yang sebenar. Tanpa menyembunyikan identiti sebenar dirinya. Malas mahu menjaga hati dan perasaan orang lain. Lebih baik dia fikirkan dirinya saja. About keeping a low profile tu. Sorry Nial, saya terpaksa langgar!

Lamborghini aventador meluncur laju masuk ke dalam perkarangan University itu tanpa mempedulikan keadaan di kawasan parking yang sedikit sesak dengan kenderaan daripada student-student lain. Bunyi kereta yang dibrek secara megejut membuatkan student yang berada berhampiran sedikit terkejut. Hampir sahaja dia terlanggar seseorang atau mungkin sengaja mahu melanggar orang itu.

Mel melangkah keluar dari kereta itu dengan muka selambanya seperti dia tak ada buat apa-apa kesalahan pun sebelum itu

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

Mel melangkah keluar dari kereta itu dengan muka selambanya seperti dia tak ada buat apa-apa kesalahan pun sebelum itu.

"Woi kau gila ke apa?!!" Marah lelaki itu.

Dia yang baru sahaja keluar daripada keretanya hampir dilanggar oleh kereta yang dipandu oleh gadis itu sebentar tadi. Matanya mencerlung tajam memandang gadis di hadapannya kini. Walaupun penampilannya sedikit berubah from head to toe, outfit yang dipakai merupakan outfit berjenama dan cara pemakaian yang sangat stylish. Dia memang kenal dengan gadis itu. Matanya tidak mungkin silap. Mel!

"Kalau aku gila, aku tak brek kereta aku tadi! Aku langgar je patutnya tadi. Kalau aku kena dakwa sekalipun. Aku kisah apa? Paling tak pun aku masuk hospital gila je kan? Kata mel sambil tergelak sinis.

"Asalkan... kau....Mampus!!" Sambung Mel seterusnya dengan wajah yang dingin menuding jari ke arah mamat tu.

Dia menentang tajam pandangan mata itu. Tiada lagi rasa gentar dan takut yang dirasakan terhadap lelaki dihadapannya itu. Kalau sebelum ini, dia mengaku yang dia sedikit takut apabila berhadapan dengan lelaki itu. Tapi kini hanya ada rasa marah dan dendam yang dirasakan.

Mel mula melangkah mahu meninggalkan lelaki itu. Tanpa mempedulikan amarah lelaki itu. Tidak betah dia memandang wajah itu lama-lama. Wajah yang mengingatkan dia pada seseorang. Lelaki itu bukan dia, Mel. Lelaki itu ialah orang yang paling kau bencikan sekarang ni. Ash! Sampai bila-bila pun aku akan tetap bencikkan kau!

Ash sedikit tersentak dengan jawapan yang diberi oleh Mel tadi. Menahan rasa sakit hati dan amarah yang dia rasakan saat itu. Tidak menyangka yang Mel akan berubah sampai macam tu sekali. What happen to you Mel?

Walaupun sedikit sebanyak dia tau bahawa pemergian Nial yang telah merubah Mel menjadi Mel yang sekarang ni.

Kalau macam tu sekali tahap kebencian Mel terhadap aku. Tak mungkin Mel akan terima aku. Mampu ke aku penuhi permintaan kau Nial?

Sedikit preview kisah Mel dengan Ash pulak. Macam mana ok tak?

Serpihan Kisah Si DiaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum