BAB 39 - Make Her Happy

4.8K 228 3
                                    

HARRIS AMSYAR melihat tubuh kecil Sarah Nia yang sudah menghilang di dalam bilik mandi. Dia sedang tersenyum nakal. Entah apa yang dia sedang fikir pun tak tahu lah.

Malam ini. Ya, malam ini dia akan melakukan plan pertamanya. "Number one, make her happy" dia membaca plan pertama yang sudah dia catat di dalam buku nota kecilnya yang berwarna biru muda itu.

Lima belas minit kemudian, dia sedang menunggu Sarah Nia dia atas katil sambil paper bag disorokkan di bawah bantal. Badannya sedang elok baring dalam posisi ala-ala duyung gituw. Kedengaran bunyi pili paip air di dalam bilik mandi sudah ditutup.

Fuh, dia dah nak keluar. Buat tak tahu, buat tak tahu, detik hatinya. Harris Amsyar terus baring sambil kepala disandarkan ke kepala katil. Dia berpura-pura sibuk dengan telefon bimbitnya. Home ditekan kemudian instagram dibuka. Home ditekan semula kemudian whatsapp dibuka. Senang cerita dia hanya kerja tekan-tekan je supaya ingin menampakkan tahap sibuk dia tu.

Ktak!

Sarah Nia melangkah keluar dari bilik mandi. Dia sudah siap berpakaian seperti biasa dan kali ini dia takkan biarkan diri dia terlupa untuk siap-siap pakai baju dari dalam bilik mandi. Dia menoleh ke katil. Kelihatan Harris Amsyar sedang bermain dengan telefon bimbitnya. Sarah Nia menjuihkan bibir. Yoyo-o je nak pujuk! Omel hatinya apabila teringat kata-kata Harris Amsyar ketika makan malam tadi.

"Saya akan tunjukkan kemahiran memujuk saya dekat awak. Nanti jangan cair pulak"

Kata-kata yang dilontarkan dari mulut Harris Amsyar masih terngiang-ngiang ditelinganya. Sarah Nia masih belum mengantuk. Dia duduk di atas kerusi meja solek untuk menyikat rambut. Sedetik dia mencuri pandang wajah Harris Amsyar melalui refleksi cermin. Matanya dan mata Harris Amsyar bertembung sebelum Harris Amsyar mengukirkan senyuman manis untuknya. Sarah Nia terus memandang lurus ke hadapan.

Dia berdehem. Perlu ke pandang macam tu? Dah lah tengah malam ni. Meremang segala bulu aku. Haihh... Bebel hati Sarah Nia.

Sedang Sarah Nia khusyuk menyikat rambut, dia mendengar bunyi pergerakan dari katil. Hah, Harris Amsyar sedang menghampirinya. Sarah Nia menelain air liur. Dia nak buat apa ni? Jangan buat benda bukan-bukan sudahlah.

"Twinkle... Rambut awak cantik sangat. Saya tengok rambut orang lain cantik jugak, tapi tak secantik rambut awak" ujar Harris Amsyar sambil memandang rambut Sarah Nia

Sarah Nia berhenti menyikat. Dia menoleh sekejap dan memandang kembali ke hadapan. "Apsal pulak? Awak ni, semua rambut perempuan cantik jelah. Lagi-lagi yang macam Selena Gomez punya tu. Fuh, cantik gila!" Dia kembali menyikat rambutnya.

Harris Amsyar tersenyum kecil. Dia memegang tangan Sarah Nia yang sedang menyikat rambut itu. Dia menarik perlahan sikat itu dari genggaman Sarah Nia. "Taklah twinkle. Rambut awak lagi cantik dari yang lain"

Sarah Nia mengangkat kening dan memusingkan badannya menghadap Harris Amsyar. "Kenapa pulak?"

"Sebab... Rambut awak, hanya special untuk tatapan saya. Lelaki lain tak dapat tengok rambut awak. Saya rasa bertuah sangat sebab my twinkle decide to cover her hair. Itu yang bertuahnya saya jadi suami awak because i'm the only one yang dapat tengok mahkota awak. Perempuan dekat luar sana memang rambut dorang cantik. Tapi sayang, sebab aurat yang sepatutnya hanya suami dorang yang tengok, dah menjadi tatapan orang bukan muhrim. Semua orang boleh tengok. Tapi awak, hanya saya sorang je yang boleh tengok aurat awak. That's what make you so special, twinkle" sejurus itu Harris Amsyar mengucup dahi Sarah Nia dengan penuh rasa kasih sayang.

Taming The Bad GirlWhere stories live. Discover now