Bab 24

1.4K 176 6
                                    

Hayoung hanya menundukkan kepalanya saja. Dengan tangan bersilang, Chaeyoung dari tadi tidak beralih melihat ke arah Hayoung. Jaemin yang baru sampai dengan dulang yang berisi burger MCD di letak di atas meja. Dia melihat Chaeyoung dan Hayoung silih berganti lalu memberi burger kepada mereka. 

Hayoung menyambutnya memberian Jaemin itu kecuali Chaeyoung. Anak matanya masih melihat Hayoung di hadapannya. Jaemin meletak burger itu di atas meja lalu makan burger yang berada di tangannya itu.

"Ya! Kenapa tak cakap yang kau kerja dekat situ?!" tanya Chaeyoung.

Jaemin dan Hayoung memandangnya dengan hairan lalu Jaemin berbisik pada Chaeyoung.

"Ya~ Kau dah lupa ke? Kau juga tak layan mereka semua." Jaemin cuba mengingatkan Chaeyoung.

Chaeyoung seperti terkena tamparan yang hangat. Tangannya di turun ke bawah dan duduk dengan tegak. Ada betul jugak cakap Jaemin tu. Bodohnya kau! Chaeyoung yang melihat burger di hadapannya terus mengambil dan makan dengan lahap sekali. Terbatuk-batuk kerana terlalu banyak makanan di dalam mulutnya.

"Haish~ jinjja! Makan perlahan-perlahan la." Jaemin mengurut belakang Chaeyoung lalu memberikan air.

Chaeyoung meneguk air itu untuk melegakan tekaknya. Hayoung yang melihat rasa sedikit tenang. Dia mula tersenyum melihat telatah Chaeyoung. Perangainya teringatkan kenangan mereka semasa makan burger. Chaeyoung selalu tercekik ketika makan burger. Mentang-mentang ada dua burger. Kalau boleh nak habisnya dengan cepat.

"Tengok tu comot." Jaemin mengelap bibirnya yang sedikit kotor dengan tangnnya.

"Huh!" Marah Chaeyoung.

Dah lah dia tengah tahan malu sebab salah cakap tadi. Marahkan pak cik tadi pun masih tidak habis lagi. Jaemin hanya tersenyum dan menyambung makanannya. Hayoung hanya memerhatikan Chaeyoung yang sedang makan burger sebelum dia mula makan.























Usai makan dia terus pergi begitu saja. Tidak sempat Hayoung hendak ucap selamat tinggal padanya. Entah dia berapa yakin yang Chaeyoung sudah beransur ingat kembali.

"Aku pergi dulu. Takut terjadi apa-apa dekat dia." Jaemin berlalu pergi.

"Jaemin." panggil Hayoung.

Jaemin berhenti lalu memandnag ke arah Hayoung.

"Awak selalu ikut Chaeyoung ke?" tanya Hayoung.

Jaemin hanya tersenyum sahaja dan berlalu pergi. Hayoung hanya melihatnya pergi. Di dalam hati dia berasa sedih. Jaemin selalu ikut Chaeyoung untuk memastikan keadaannya selamat. Walaupun Chaeyoung bersikap dingin dengannya, Jaemin tetap mencuba untuk mengingatkan kembali ingatan Chaeyoung. Tidak seperti dirinya dan Aera. Hanya mengikut kata Misoo dan Sunhye untuk jauhkan diri dari Chaeyoung.



















Jaemin baring di atas katil. Fikirannya masih memikirkan sesuatu. Apa yang Chaeyoung tengah buat sekarang ye? Hmm... Nak telefon dia ke tak payah.

"Haish! Mesej dia je lah."

Jaemin terus mengapai telefon bimbitnya lalu menaip mesej untuk di hantar pada Chaeyoung. Dia memejamkan matanya seketika menunggu mesej dari Chaeyoung 

Bunyi telefon bimbit menandakan mesej masuk. Chaeyoung baru selesai mandi terus mengapai telefon bimbitnya. Hairan. Selalu tiada satu orang pun mesejnya pada malam begini. Nak kata celcom rindu, tengah malam baru dia dapat mesej.

Annyeong~ Makcik!

Tengah buat apa?

Haish! Sakit pulak hati ni. Siapa yang hanya mesej ni?! Suka hati je cakap aku MAK CIK?! Dia melihat nama yang terpapar di skrin itu. Jaemin lover~

"Ah! Jinjja! Jaemin. Tak guna kau!"

Tangannya laju menaip mesej. Marah betul dengan lelaki itu. Rasa macam nak pecah skrin telefonnya itu.

Bip!

Bunyi mesej masuk. Jaemin melihat telefonnya. Dia rasa nak tergelak apabila membaca mesej itu.

Annyeong!

Ha! Dah tak reti nak panggil aku dengan molek-molek!? Kau ingat aku ni makcik kau!

Lagi sekali kau panggil aku macam tu. Aku buat bodoh je mesej kau ni!

Jaemin membalas semula dengan senyuman di bibir.

Chaeyoung melihat mesej yang baru di terima dengan wajahnya bengang.

Gurau je. Jangan la garang sangat.

Chaeyoung terus mencampak telefonnya di atas katil. Malas betul dia hendak melayan orang saat ini. Dah panggil aku Mak Cik! Memang tak lah aku nak layan kau. Telefon bimbitnya berdering.

"Ish! Siapa pula telefon aku ni!?" marah Chaeyoung.

"Yeoboseyo! Siapa ni! Malam-malam kacau aku memang tak sah kan!" jawab Chaeyoung dengan garangnya.

[C] Fake LiarsWhere stories live. Discover now