BAB 31-SERANGAN

164 12 2
                                    

KERETA Mitsubishi Lancer Evolution X dipandu di masuk ke dalam rumah Syed Hamzah. Dua anggota polis itu bergerak turun dari kereta. Mereka memasuki rumah. Syed Hamzah melihat pintu rumahnya retak.

"Kenapa ni?" kata Syed Hamzah kehairanan.

Syed Hamzah menuruni kereta lalu melangkah masuk ke dalam rumah. Matanya terbuka luas melihat ruang tamu rumahnya bersepah. Pandangannya dibuang ke tingkat atas.

"MEI LING!!!" jerit Syed Hamzah.

Syed Hamzah bergerak ke tingkat atas terus. Danial Nabil melangkah masuk ke dalam rumah lalu melihat kekecohan di situ. Dia melangkah ke dapur. Bersepah juga dapur. Pisau kecil tiada di tempatnya, barangkali diambil oleh seseorang. Di tandas, paip air tab mandi biar dibuka sampai melimpah. Danial Nabil menutupnya.

"NABIL!!!" jerit Syed Hamzah dari tingkat atas.

Danial Nabil segera ke tingkat atas. Dia meluru ke bilik tidur Tan Mei Ling. "Kenapa?"

Syed Hamzah memandang ke muka pintu bilik, melihat Danial Nabil tiba. Tan Mei Ling terbaring di atas riba Syed Hamzah. Tengku Iskandar duduk di sudut bilik dengan kesan tikaman pada perutnya, masih bernyawa.

"Apa dah terjadi?" tanya Danial Nabil ingin tahu.

~Throwback~

KERETA Toyota Corolla GTS AE86 dipandu masuk ke kawasan rumah setelah habis kelas. Tan Mei Ling dan Tengku Iskandar bergerak turun dari kereta lalu berjalan masuk ke dalam rumah.

"You pergilah naik atas. Saya ke dapur. Nak masak Maggi," kata Tengku Iskandar.

"Okey. Buat untuk saya sekali," balas Tan Mei Ling mengukirkan senyuman.

"Okey."

Tan Mei Ling melangkah ke tingkat atas dengan beg galasnya. Tengku Iskandar meletakkan begnya di atas sofa lalu melangkah ke dapur. Tanpa disedari, Arif Hakimi memecah masuk ke dalam rumah. Dia berjengket ke bilik tidur Tan Mei Ling.

Tuk! Tuk! Tuk! Pintu bilik diketuk perlahan.

"Sekejap, Iskandar. Saya nak tukar baju ni!" kata Tan Mei Ling.

Tiba-tiba, Arif Hakimi merempuh pintu bilik. Tan Mei Ling belum sempat lagi membuka bajunya. Pandangannya tertumpu pada susuk tubuh lelaki yang berjaket hitam itu. Jeritannya bergema ke tingkat bawah. Tengku Iskandar yang sedang mengambil air dari paip sinki tab mandi akibat air dari sinki tiada, turut terdengar.

"Mei Ling!" kata Tengku Iskandar terkejut.

Langkah dibuka ke keluar dari bilik air. Paip tab mandi dibiar terbuka. Pisau masih digenggamnya. Pintu bilik dilepasinya. Mata Tengku Iskandar tertumpu pada Arif Hakimi yang muncul di situ. Tan Mei Ling ditikam oleh suspek lalu rebah ke lantai.

"Kau!!" kata Tengku Iskandar menghunus pisau dapur.

Arif Hakimi memandang Tengku Iskandar terus. Tengku Iskandar terus menyerang Arif Hakimi dengan pisau. Suspek mengelak setiap serangan lalu membalas serangan. Mereka berlawan pisau dengan cekap. Pisau terlepas dari tangan Tengku Iskandar.

"Alamak!" keluh Tengku Iskandar.

Satu tikaman terus menusuk ke perut Tengku Iskandar. Lelaki itu hilang kata. Arif Hakimi terus menolak Tengku Iskandar ke sudut bilik.

"Aduh!" keluh Tengku Iskandar lagi, cuba bertarung dengan keperitan.

Arif Hakimi mendekati Tengku Iskandar. Darah mangsa dicalit ke dinding. Arif Hakimi membuat pesanannya tanpa bersuara lalu memandang Tengku Iskandar.

"Sampaikan salam aku kepada Zai!" pesan Arif Hakimi.

Arif Hakimi melangkah keluar dari bilik lalu melangkah ke tingkat bawah. Tengku Iskandar melihat tubuh Tan Mei Ling masih terkaku di situ. Dia bangun lalu berjalan ke tingkat bawah seraya bertahan dengan kesakitan yang dialaminya.

"Tunggu!!" ujar Tengku Iskandar melihat Arif Hakimi melangkah keluar dari rumah.

Arif Hakimi terhenti langkah. Tengku Iskandar menghampiri pintu depan. Arif Hakimi terus membidik pistol ke arah Tengku Iskandar.

Bang! Bang!

Tembakannya mengenai kaca pintu. Mujurlah Tengku Iskandar sempat menutup pintu kaca kalis peluru sebelum tembakan dilepaskan. Arif Hakimi melangkah pergi.

"Masuk tak ketuk pintu. Keluar tak tutup pintu. Dasar tak guna!" kata Tengku Iskandar, marah.

Kereta Mitsubishi Pajero milik Arif Hakimi dipandu pergi dari situ. Tengku Iskandar terus melangkah ke tingkat atas semula lalu kembali duduk di sudut bilik.

~End Throwback~

"Lepas tu, baru korang datang!" kata Tengku Iskandar menamatkan ceritanya.

Danial Nabil menghampiri jasad Tan Mei Ling lalu memeriksa kadar nadi gadis itu. Pandangannya direnung ke muka Syed Hamzah.

"Dia hidup lagi!"

⭐⭐⭐

DUA lelaki sasa itu menunggu di depan wad. Tengku Iskandar melangkah keluar dari wad lalu berjalan menghampiri mereka. Syed Hamzah melihat lelaki itu muncul.

"Macam mana?" kata Syed Hamzah.

"Aku okey. Mei Ling pula terpaksa ditahan dalam wad," terang Tengku Iskandar lalu teringat sesuatu. "Oh, ya! Ami kirim salam!"

"Wa'alaikumussalam."

"Oh, baru teringat!" kata Danial Nabil menarik perhatian dua remaja itu. "Ami ada tulis, 'Jumpa d as mlm nanti' dekat dinding bilik tadi. Aku nampak tulisan darah tu."

"Itulah pesanannya," kata Tengku Iskandar lalu memandang Syed Hamzah. "Nak buat apa sekarang?"

"Kita pergi A.S.," kata Syed Hamzah serius.

#vote

Ustazah KpopWo Geschichten leben. Entdecke jetzt